Skien bij 6 graden en regen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo…

ik ben van 2 tot 4 maart in winterberg.

Kan ik nu wel of niet er vanuit gaan dat ik kan skien?

( ook al is er geen natuur sneeuw kun je dan wel nog ergens op nep sneeu of zoiets dergelijks skien )

kan mij iemand hier informatie over geven?

groetjes

Voor het weerbericht zie de info van Harry (Winterberg):
http://skiplezier.nl/weerbericht-en-sneeuwinfo.html…

Dit waren de condities vorig jaar aan het einde van de voorjaarsvakantie in precies dezelfde week als nu:

Zoals je ziet hebben wij ons toen uitstekend vermaakt in de kunstsneeuw. De pistes lagen er goed bij. Ook voor aankomend weekend, als wij er ook zijn, verwacht ik min of meer hetzelfde.

P.s: de video heb ik net gemonteerd en zal rond 10:30 uur te zien zijn.

“Sauerland
Zowel 's nachts als overdag flinke dooi en grijs wat de productie van kunstsneeuw stillegt. Vrijdag wat meer zon maar het blijft voorlopig erg zacht. Volgende week misschien kouder maar dit is niet zeker”

Het weerbericht volgens Roel!

Ben bang dat de meeste skipret er vanaf morgen wel is geweest!

@Paul E, leuk filmpje, doet me goed om te zien dat er nou ouders zijn (neem tenminste aan dat het je kinderen waren) die niet gelijk als ambulance optreden als een kleintje valt… zelf proberen werkt vaak het beste, daar leren ze het meest van!

Doet me echt weer denken aan mijn jeugd, lekker springen en door "paadjes" heen skieen… heerlijke tijd!!

@jeroen,
De duidelijke kou-inval die gisteren op de kaart stond is nu afgevlakt, maar niet uitgesloten. Komend weekend aardig kans op wat zonneschijn en daarmee vergelijkbare omstandigheden als in het filmpje, waarin ook goed de enorme kunstsneeuwdikte van 1 tot 2 meter is te zien (toen is er tot 27 maart op geskied in een maartmaand met heel veel zeer zacht weer!). Die hoeveelheid ligt er nu niet, maar de sneeuwlaag is nog meest rond de meter hoog.
De komende 2 of 3 dagen is het somber weer, maar met iets koelere en drogere lucht + zon komend weekend wordt het alsnog genieten van voorjaarsskiën. Poedersneeuw kunnen we even vergeten.

De zon is hier in de detailverwachting te zien. http://wetterstationen.meteomedia.de/station=104270&wahl… Gelukkig wordt er maar heel weinig neerslag verwacht, zodat de pistes het goed volhouden, ook qua kwaliteit die weliswaar niet geweldig is, maar gezien de zeer warme omstandigheden eigenlijk verbazend snel is.

En de kou staat er weer op…
Grote kans op winter vanaf zondag/maandag

Ben vandaag in Winterberg en Altastenberg geweest. Eerlijk is eerlijk. Als je dacht te gaan skieen de komende dagen en nog niet geboekt hebt of kunt annuleren, zou ik of thuis blijven of de echte alpen opzoeken. Het is wel erg mager en bovendien best druk.

@Rudolf
Dagreisjes kan je beter tot maandag of daarna uitstellen, maar als je vanmorgen de goed geprepareerde pistes in de ochtendzon ziet liggen… dan is er nog genoeg te genieten als je er al bent. Het aanbod is nog groot genoeg. Op de Herrloh-oefenweide na zijn alle liften open en de sneeuwlaag is nog ruim voldoende in Winterberg. De kwaliteit s bij +11 graden na 12 uur wel tamelijk kansloos. Vanaf morgen wordt het iets koeler, zondag overdag daalt de temperatuur razendsnel van +6 naar rond -2. Maandag wellicht weer een echt wit wereldje?

Ik had dit weekend al geboekt, morgen vertrek en zondag weer naar huis.

1e keer winterberg jammer dat nou net in dat weekend de zomer moet beginnen hahaha

Iedereen bedankt voor de informatie over de omstandigheden. Zeker Harry voor alle informatie. Wij gaan van vrijdag t/m maandag en hopen maar dat het een beetje te doen is. Het zal in ieder geval vroeg opstaan worden!:)Heeft iemand nog een tip waar we het beste kunnen gaan rodelen?

Harry,

Heb je enig idee of er ook kan worden geskied op de Altastenberg? Ik zit daar namelijk in een hotelletje. Indien dit niet het geval is, waar raad je me dan aan om de auto neer te zetten in Winterberg?

Ze geven aan dat dit weekend gewoon geskied kan worden:
http://www.ski-altastenberg.de/

De laag kunstsneeuw op de pistes ziet er nog steeds goed uit:

null

Maar Westfalenhang I (de langste piste) is vandaag wel gesloten, of dit in het weekend zo blijft weet ik niet:

null

Harry, Heb je enig idee of er ook kan worden geskied op de Altastenberg? Ik zit daar namelijk in een hotelletje. Indien dit niet het geval is, waar raad je me dan aan om de auto neer te zetten in Winterberg?

Ivar op 1 mrt. 2012 10:51

Aan de skiliftkarrousel parking, kost 4€, maar je ben direct aan de lift en er is nog een shuttlebusje. Je kan ook verder proberen aan de bobbaan.

Mocht Altastenberg (met meest zonnehellingen, dus problemen) het niet volhouden, dan kan je naast hotel Winterberg-Resort je auto parkeren en met lift 11 omhoog gaan. Dit is slechts 1 km. van Altastenberg.

Ook de Nordhang doet het nog steeds, als enige in het Sauerland op puur natuursneeuw, maar die krijgt het wel erg lastig. Ga in ieder geval vroeg skiën! Het is nu net als zomerskiën, 's ochtends goed te doen doen de vrieskst van ijs die in de sneeuwlaag zit, maar rond het middaguur wordt het erg snel té zacht en dus slecht.

Voor de goee orde: je moet als gevorderde NIET de Sahnehanglift pakken die je vanaf Altastenberg aan de rechterkant ziet, maar de 2e lift aan de rechterkant (Nordhang) / 1e aan de Linkerkant (Brembergkopf)

ben ook benieuwd of er nog mensen dit weekend gaan skien?

Zit erg te twijfelen tussen morgen naar Winterberg gaan, of toch een weekje wachten met de enigszins gunstige verwachtingen… wat raden jullie aan? Wil ook wel graag de Kappe opgaan, welke nu nog geopend is maar al wel aardig bruin aan het worden is. Hoe staat het met de weersverwachtingen voor volgende week? De verwachtingen op deze site zijn wat minder gunstig geworden, met nog steeds geen vorst en sneeuw. Alvast bedankt voor het advies.

http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Winterberg/4109018… Op deze site kan je de 14 daagse weersverwachting zien. Niet veel vorst in het vooruitzicht. Woensdag wel een minimum temperatuur van -2 voorspeld. De sneeuwkannonen zouden dan wel kunnen draaien.

Vandaag net terug uit winterberg. Nog heerlijk kunnen skien alleen op de oefen piste voor bij de brabander heel slecht. Ook op woensdagavond nog even geskied super omstandigheden en geen wacht tijden. Kortom het het is nog zeer goed te doen in winterberg.

@jeroen 24februari = 9 dagen geleden met volop dooi tot +10 graden: op de oefenweide na zijn nog steeds alle liften en grote pistes open, waarvan 2/3 in goede staat. Mooi he?

Let op : avondskien vanaf nu alleen nog op zaterdag. Dinsdag en woensdag zijn de komende dagen de beste skidagen. 8 maart zie ik weer echte winter op de kaarten, de afkoeling vanaf morgen valt teen, maar met vorst in de nacht en kouder overdag worden d e mogelijkheden wel beter.

Gister geweest, viel nog aardig te doen ja. Sommige plekken even wat waterboarden en de sneeuw is natuurlijk niet best, maar hebben toch een mooi dagje lol gemaakt.
Tip: ga bij drukte over naar de Kappe. Hebben daar gister 2 leuke afdalinkjes voor ons alleen gehad. Max. 10 andere mensen op zaterdag rond het middaguur in het gebiedje, wat wil je nog meer??

@Jeroen klopt dat Kappe dit weekend rustig was maar vanaf morgen 5 maart zijn de liften van Kappe gesloten. Jammer want dit was inderdaad de beste sneeuw van Winterberg afgelopen dagen.

Inmiddels is overgeschakeld naar het naseizoen. Alleen de liften in het hoofdgebied Herrloh-Poppenberg-Bremberg zijn dan open. Op de Kappe en de Nordhang na kan er in het hele gebied geskied worden.

Hebben ze vast gedaan omdat de sneeuw nog zo vreselijk goed is…

Gezellig, iemand die mijn naam ook draagt!

@Harry, zag de medewerkers van het gebied inderdaad afgelopen zaterdag al hoezen over de sneeuwkanonnen doen op de Kappe. Had wel verwacht dat het met het (wat) betere weer van deze week misschien nog een weekje langer zou open blijven, maar kennelijk dus niet.

@Jeroen,
De sneeuw op de Slalomhang is bijna weg, maar op de naastgelegen rode had er nog een paar weken geskied kunnen worden. Maar voor 5 toeristen kan je dat hele circus niet laten draaien

Alles ligt er dramatisch bij, de webcambeelden liegen niet…

@Harry: Lijkt er komend weekend nog wat te skiën/snowboarden zijn in Winterberg, of is het al te hard aan het dooien met de huidige temperaturen? Sneeuwhoogte is niet heel hoog meer zag ik…?

Een paar weken Harry op de rode… kom op grappenmaker!

Van het weekend nog wel plezier gehad op de Altastenberg, maar het ging wel vrij snel achteruit.
5 liften waren nog open, maar ik denk dat er nu geen verbinding meer is tussen westfahlenhang en de rest, wat wel jammer is.
Tevens werd de sneeuw steeds papperiger.

Geen idee hoe het nu is, maar gezien de temperaturen zal het wel hard achteruit gaan.

Ik vertrek donderdag voor 3 dagen naar winterberg. Ik hoor hier nogal tegenstrijdige meningen nu. We zijn met een ganse groep met een heleboel beginners. Sneeuwkwaliteit is dus van minder belang, als we maar iets of wat kunnen skieën zijn we al tevreden. Dus veronderstel ik dat dit nog mogelijk zal zijn? Het weer de komende dagen ziet er wel hoopvol uit, ik vermoed toch dat er niet te veel sneeuw meer zal smelten.

Of zijn we volledig screwed en zal het een weekendje in bars doorbrengen worden?

Plaats een reactie