Hotel in Winterberg voor groep

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hoi,

Ik ben op zoek naar een hotel voor 1 nacht gelegen op een goede locatie in Winterberg of Willingen.
Het gaat om een nacht half december.
Loopafstand van liften en apres ski.
Is half december normaal gesproken geschikt om te skien in het Sauerland?

Nee had ik nog niet bekeken. Echter ik ben onbekend in winterberg en vraag me af wat het beste is qua locatie. Bij vele hotels staat wel vermeld op loop afstand van lift maar wat is daar waar van. Of moet je juist in centrum van winterberg zitten?

wij zitten jaarlijks in astenstubchen (neu astenberg) met de voetbal, eigenaar is nederlands en er is telefonisch een mooie prijs af te spreken voor groepen. dit gebied is op kruipafstand van skigebied neu-astenberg. winterberg pakten we meestal een taxi naar toe.

In Winterberg heb je zo’n 45km piste en kan je een heel rondje skien, in Willingen zo’n 17km piste en is een rondje skien niet mogelijk.
In Winterberg kan je boeken bij Haus Herrloh (op google zoeken) of bij Der Brabander (ook op Google zoeken). Beide hotels staan op de piste en het zijn hotels met Nederlandse eigenaren. De lokatie is van beide hotels super, niet alleen op de piste maar ook nog eens aan de rand vh centrum. De apres-ski is er pal naast.
Al met al zou Winterberg denk ik een heel goede optie zijn.
Veel succes met de zoektocht,
groet Rika

Midden december is tricky. Ze geven zelf aan dat het seizoen dan begint maar als het onvoldoende heeft gevroren kan er ook geen of weinig kunstsneeuw aangemaakt zijn.

Oei, midden december naar Winterberg. Zal voor jullie duimen dat er sneeuw ligt

-dubbel-

soms ligt er veel sneeuw, maar zeker is natuurlijk niets!

9 op 10 seizoenen zijn de liften op 20 december open. Midden december 8 op 10 seizoenen.

Wij komen al 36 jaar in Winterberg, je kunt er geen peil op trekken. Gewoon de sneeuwberichten in de gaten houden!

Plaats een reactie