Winterberg of Zuschen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ga met mijn 3 dochters ( 7, 11 en 12) de laatste week van december 2012 naar Zuschen (bij Winterberg) zij kunnen niet skieen maar willen dat graag leren, nu is mijn vraag of iemand ervaring daar heeft. In beide gebieden kunnen ze naar een skischool maar Winterberg is druk en SnowWorld Zuschen erg klein. Ik ben bang dat ik me daar ga vervelen (ski het liefst rode pistes maar blauw is ook prima hoor) vandaar mijn afweging tussen beide.

Zuschen is inderdaad klein. Ben je na een halve dag wel uitgekeken als je wat gevorderd bent. De rode piste bovenaan is enigszins rood aan het begin. De rest v/d pistes vond ik te vlak. Winterberg is een stuk afwisselender met steilere pistes, maar in die week idd erg druk. Zou ik zoveel mogelijk mijden in die periode.
Overigens is Niedersfeld een leuk klein skigebied met fatsoenlijke pistes qua lengte en moeilijkheidsgraad. En het schijnt er altijd relatief rustig te zijn. Aanrader!

Jeroen, bedankt voor je reactie. Ik snap niet zo goed waarom ik me daar zo blind op zat te staren maar Niedersfeld ziet er idd stukken aantrekkelijker uit, ben nu ook altastenberg en neuastenberg aan het bestuderen.

Arjan

Ik zou eerst gaan voor Zuschen, omdat het kleiner is en rustiger, verwacht ik dat je dochters meer zullen kunnen leren op dezelfde periode. Erna kun je eventueel nog steeds andere gebieden opzoeken (vb. Winterberg). Echter weet ik niet of je combi-skipassen kunt kopen.

Go with the snow!

Willingen, Zuschen, Altastenberg, Neuastenberg en Winterberg hebben een combi-pas en is, zeker als je meerdere van deze gebieden bezoekt, erg gunstig geprijst.
Zuschen is niet per definitie rustig denk ik. Toen wij er een paar jaar geleden waren in de voorjaarsvakantie waren er grote groepen schoolkinderen uit NL met bussen tegelijk.

Altastenberg en Neuastenberg zijn ook leuke gebieden en iets rustiger wellicht dan Winterberg. En zo zijn er nog veel meer kleinere gebieden die, zeker voor beginners, erg leuk kunnen zijn!

Plaats een reactie