Weekend 15 / 16 december naar Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Als de sneeuw die men nog verwacht door gaat zetten dan willen wij volgende week (weekend 15 / 16 december) al een dag naar Winterberg. Vraag is wel: draaien de liften dan al? Is er een treinverbinding tussen Nederland en Winterberg? Eventueel een pendelbus?

Info seizoen Winterberg: http://www.wintersport-arena.de/nl/winterberg/skigebiet-alpi…
Ik heb pas zitten kijken voor een treinverbinding, maar ik kwam niet veel gunstiger uit dan een uur of 5/6 (correct me if i’m wrong), dus ik zo gewoon de auto pakken. Je rijdt er in iets meer als 3 uur naartoe… Dus goed te doen.

It's all about the turns duuuuuude!

De liften zullen dan zeker draaien. Ligt al aardig wat sneeuw, komt nog sneeuw en de kanonnen draaien. Streefdatum voor opening is komend weekend,

Leuk, dan zien wij jullie daar. Alleen wij blijven er wat langer. Er is een treinverbinding naar Winterberg! Maar met de auto is het vanaf de grens maar ruim twee uur rijden.
Wij zijn dit weekend net weer teruggekomen uit Winterberg en er ligt nu al een flink pak. De bedoeling is dat dit weekend de pistes open gaan. Wij zijn er iedere paar weken, hebben daar zelf een appartement en zijn daardoor aardig bekend met alle ins- en outs!

Veel plezier daar!
Grtn Rika

Ik ben vorige jaar naar winterberg geweest met de bus. super geregeld! moet je even kijken op http://www.winterbergbus.nl
heb je voor 24,50 een retourtje, daar ga ik niet voor rijden!
je word dan afgezet bij hotel de brabander, waar je gelijk de skilift kan nemen. ook zit daar de skihuur en apres ski op hetzelfde terrein.
Ik ga zelf begin januari met een groep van mijn werk weer met de bus mee, en misschien ook al eind december, want de liften zijn toch al open.
echt een aanrader!!

Ik zit zelf ook sterk te overwegen alleen heb ik een vermoeden dat door de goede sneeuwberichten van deze week iedereen staat te popelen te gaan skieen en dit tot zeer grote drukte zal leiden in een gebied als Winterberg, wat voor velen op redelijke reisafstand ligt voor een dag/weekend.

110% snow addicted

Het zal er zeker heel erg druk zijn!

Mijn ervaring zegt dat het voor kerstmis de extreme drukte altijd uitblijft. Genoeg mensen hebben vaak andere bezigheden, kerstmarkten bezoeken, inkopen etc. Bovendien zijn er ook nog een aantal mensen niet overtuigd van de sneeuwcondities. Op de kerstdagen zelf is het ook nog vrij rustig, maar op ‘derde’ kerstdag (mits er voldoende sneeuw ligt) barst de drukte los. Dan is het op oudjaarsdag (Silvester) en nieuwjaarsdag even iets rustiger, en daarna is in principe elk weekend druk. Bij goede sneeuwcondities soms ook nog zeer druk. In maart wordt het na de krokus en carnaval vakanties dan ineens rustig en blijven ook nog bij aardige sneeuwcondities de meeste mensen weg.

Ach ja druk of niet ik heb geboekt en heb super zin.

Mijn ervaring is ook dat je tot de kerstdagen overal vlot door kan skiën. Na de kerstdagen is het echter totale chaos. Komend weekend misschien nog niet helemaal optimaal, maar ik denk 0 minuten wachttijd en ook volgende week niets aan het handje (tenzij het strakblauw bij -5 graden wordt en die kans is groot in het weekend van de 15e)…

Ik ben twee jaar geleden op 4 en 11 december (beiden zaterdagen) in Willingen geweest en toen was daar geen KIP! Ga a.s. zaterdag naar Winterberg of Neuastenberg en verwacht daar ook niet zo’n hele grote drukte, omdat mensen het inderdaad nog niet echt doorhebben dat ze open zijn of ze zijn druk met voorbereidingen voor het kerstfeest e.d.

Ik wil het weekend van 15 december ook naar Winterberg gaan.
Hebben jullie nog tips voor een goede overnachtingsplek, dicht bij de piste en het centrum?

Plaats een reactie