Wanneer 1e liften open?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Er komt veel sneeuw aan volgens de berichten.
Zullen de liften opengaan 1 deze dagen?
Waar kan ik dat zien?

gr

Kijk even op skiplezier.nl en dan onder het kopje sneeuw info.

haha ben jij de echte egbert hennen? moet je niet naar Zermatt of St. Moritz jongen?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

of even op de site kijken van het gebied zelf daar staat ook wel aangegeven wanneer liften open gaan

Ik kreeg van de week een mail dat ze in het weekend van 4 december willen openen. Alle sneeuwkanonnen draaien, temp blijft onder het vriespunt, er is 20cm echte sneeuw gevallen en er wordt nog 15 a 20 verwacht… kans is groot dat ze dat weekend dus daadwerkelijk open gaan

Ok Fijn om te horen, even inskien is altijd wel lekker dichtbij huis.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Hopelijk volgende week skien in winterberg!

gr

Winterberg gaat op 4 december open, Bruchhausen morgen, Langewiese dit weekend. Wellicht dat er nog enkele losse pistes open gaan. De rest gaat volop besneeuwen met kunstsneeuw om de Grundbeschneiung voor het seizoen klaar te maken.

Willingen gaat ook volgende week zaterdag open…

Zal me een worst zijn. Te klein,te laag, teveel mensen enz.

reageer dan niet zure Wim!

wij willen zaterdag avond even gaan kijken zijn benieuwd of de liften gereed zijn 2 weken geleden nog niet
hebben een caravan aan de piste weet er trouwens iemand waarom de heg tussen de piste en de camping verwijderd is ??
Kijk elke dag met plezier naar de webcam

Hunau gaat 1 december open.

mama on a mission in the snow

Correctie: Hunau gaat 1e weekend van december open.

mama on a mission in the snow

wat is hunau en waar ligt dat dan?!?!!?
staat helemaal niet op deze site terug te vinden

soms is het goed om niet alle geheimen prijs te geven :-)

ooit van google gehoord?

http://www.hunaulift.de

leuk klein (rustig) skigebied, ook in 't Sauerland

hoeveel pistes en hoeveel km heb je daar dan?

zit even op die site te kijken maar ik kan het er niet vinden…

Haha Wim is een zuurpruim!

@Anoniem: zie antwoord van Freek. Is inderdaad heel klein, met maar hele korte afdalingen, in aantal km hoef je hier dus niet te spreken :-) Er zitten veel locals, en als je nog hele kleine kids hebt is het hardstikke leuk voor een dag of 2. Ze hebben wel sneeuwkanonnen en dus kan je er meestal heel rap terecht.

mama on a mission in the snow

Haha die Wim!

Ik kijk ook elke dag op de cam. Wij gaan elk jaar een lang weekend en vinden het er heerlijk!

Blijkbaar dit weekend toch al enkele liften (4) open in Winterberg. Op de Kappe en achter de skischool. Zij die richting Winterberg trekken, have fun en maak wat leuke kiekjes! :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hallo allemaal, kan iemand mij vertellen waar ik goed kan staan met de camper,en waar ik een paar dagen kan in skien, het mag ook een camping zijn
bvd Twan

Wij stonden vroeger altijd de hele winter met de caravan op een camping in Wasserfall bij Fort Fun, heel klein dorpje maar vandaaruit kan je makkelijk andere skiplekken opzoeken. Ook hebben we eens een winter in de buurt van Olpe op een camping gestaan. Volgens mij mag je tegenwoordig
nergens meer lekker ouderwets op een parkeerplaats staan, maar dat weet ik niet zeker. Denk dat als je een mailtje stuurt naar Sauerlands toeristeninfo je een heel eind komt,

mama on a mission in the snow

Hoi twan,
er is een staanplaatsen camping onder aan de piste van Winterberg.
jaren gestaan, en prima in orde.
Aan de remiswiesseweg.

De Hunau heeft 1 grote piste, maar wel de langste van het Sauerland (1500m). Je kunt de piste op 3 manieren af: Links om het bos heen, rechts om het bos heen of tot de helft en dan weer omhoog.

Rachel en Nikki bedankt voor de info;

Groet Twan

@Freshtim

Is de hunau piste echt geschikt voor beginners. We hebben iemand bij ons, met best wel wat angst, en is ook nog een beginner.

Ik las ergens dat het een rode piste is (voor ons een eitje, maar voor deze persoon niet).

Klopt dat?

hallo,
afgelopen weekend al n weekendje winterberg gedaan, al diverse pistes waren open.

er lag ook al 15cm sneeuw, en ze waren hele tijd aan t besneeuwen.voor vandaag werd er veel sneeuw verwacht.
skieen kan je er zeker, wij hebben afgelopen zaterdag ook al bezig geweest daar

groet,

@Twijfeltje, ik zag je vraag aan freshtim. Ik vind de Hunau juist zeer geschikt voor beginners, vind het zeker niet rood hoor en het is redelijk breed dus je kunt rustig afdalen. Maar waar heeft diegene angst voor als ik vragen mag? (dat bedoel ik niet lelijk hoor, maar misschien kan ik helpen?)

mama on a mission in the snow

@ Rachel

Mij leek het ook een zeer geschikte piste waar iedereen zich wel een dagje kan amuseren. Alleen twijfelde ik over een persoon.

Zij is erg bang om te vallen (is een keer ongelukkig terecht gekomen). Dit gebeurde toevallig net na een skiles.

Het is al iemand die qua skiën nooit een talent zal worden, maar dat hoeft ook niet. Als ze maar plezier heeft en ontspannen kan skiën op haar eigen niveau. Er is altijd in onze groep wel iemand (of meestal meerdere) die zich dan aanpassen en mee skiën of boarden. Gewoon omdat het gezellig is en leuk is. Maar ze staat heel onzeker en stijf op haar ski’s. Les heeft ze ook altijd, dus daar ligt het niet aan. Ze heeft zich gewoon heel erg geschrokken, en komt daar moeilijk overheen. Maar dat is iets wat hopelijk langzaam zal slijten.

Ons gaat het erom een piste te vinden die leuk is voor onze hele groep (kinderen, snowboarders, zeer gevorderde en beginnende skiërs). Waar we gewoon een gezellige dag kunnen beleven.

Voor de skicarousel in winterberg kiezen we bewust niet, omdat iedereen daar uitwaaierd naar alle kanten, en dat dan de beginners alleen staan. Voor een dagje uit willen we het liefst allemaal een beetje bij elkaar in de buurt blijven. Zodat je elkaar elke keer weer tegenkomt.

Zo kan iedereen ook over hetzelfde mee kletsen. Wel zo gezellig.

Op onze wintersport is dat natuurlijk anders. Maar dan zijn er ook een aantal de hele dag op les (net als de persoon waar ik het over had). Maar "s avonds zijn we wel allemaal samen.

Maar goed, ik begrijp dat de Hunau piste zeer geschikt is.

Is dit een drukke piste of valt dat mee?

@Twijfeltje: bij ons op het skicentrum in Heemskerk zijn speciale cursussen voor als je angstig bent, misschien is dat eens een idee? Zal vast op andere skicentra ook worden gegeven. Als je een hele dag zo strak op de skies staat is dat toch wel jammer. Naar mijn idee is de Hunau prima geschikt voor jullie (de zeer gevorderden moeten zich wel een dagje aanpassen natuurlijk want uitdaging zit er niet in). Ik weet niet of je doordeweeks gaat of in het weekend? Doordeweeks en buiten de vakanties kom je alleen een enkele local tegen, dan heb je de piste zowat voor je alleen. In het weekend is het wel drukker natuurlijk, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het daardoor gevaarlijk werd of zo, nooit last gehad van kamikaze-figuren. Heb altijd het gevoel gehad dat we daar veilig konden skien met ons dochtertje. In Winterberg heb ik wel anders meegemaakt; sommige dagen lijkt het daar wel alsof 75% van de skiers niet eens weet hoe ze moeten remmen :-). Wasserfal bij Fort Fun is trouwens ook leuk voor een dagje skien, onbekend en zonder sneeuwkanonnen, maar de liften gaan daar al draaien bij zo’n 25 cm natuursneeuw. Ook erg geschikt voor beginners.
http://www.fortfun-winterwelt.de/de/skigebiet/alpin.php?navi…

mama on a mission in the snow

yes, geboekt! a.s. zaterdag seizoenstart!

Aktuell
Liebe Wintersportfreunde,

Saisonstart am Samstag den 04.12.2010

Plaats een reactie