Winterberg 9 December 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Omdat vorig jaar zo’n succes was, besloten een vriend en ik om ons seizoen dit jaar weer te openen in Winterberg. Nog even het verslag van vorig jaar : https://www.wintersport.nl/forum/topic/37736

Om 10 voor 5 ging de wekker af en net voor half 6 zaten we in de auto. Cruise op 126 en de eerste 50km gingen voortreffelijk tot dit :

null

De volgende 350 Km zo’n wegen. 50 Km langer dan normaal, omdat de GPS ons rondstuurde langs Keulen- Dortmund.

null

null

Het was al bijna middag toen we eindelijk konden gaan skiën. De sneeuw was super en het was eigenlijk niet zo héél druk. (Hoe zou dat nu komen ? :P)

null

Toegeven: dit was een héél rustige piste, omdat ze enkel met een sleper bereikbaar is en niet stijl was.

null

Een 30cm verse sneeuw naast de pistes.

null

Omdat je van alleen water niet een dag kan skiën + 750km rijden :D

De terugweg verliep heel wat vlotter, ik denk dat na 20km Bundesbahn alle sneeuw verdwenen was. Weliswaar avondspits en een traject waar je niet echt kan doorrijden dus al bij al nog 4u30 onderweg geweest (inclusief een dik half uur zoeken naar een Burger King in Venlo)

Waren nu wel alle liften geopend? Of heb je weer moeten smeken om gratis ritjes bij Heinrich na een flinke klim :D

Waren nu wel alle liften geopend? Of heb je weer moeten smeken om gratis ritjes bij Heinrich na een flinke klim :D

Ralph op 10 dec. 2012 15:39

Haha, op Kappe en Sürenberg na was alles open deze keer :D

…50 Km langer dan normaal, omdat de GPS ons rondstuurde langs Keulen- Dortmund.

Robin op 10 dec. 2012 15:26

Ten eerste leuk dat je een verslag maakt! GPS? Je bent vorig jaar al in Winterberg geweest, heb je dan een jaartje later GPS nodig? Even op de kaart loeren zou toch voldoende moeten zijn?

Martijnski, ik zet em ook altijd aan om te kijken of er files zijn, problemen op de weg (bvb die rot-werken in Essen) en om hoe laat ik toe zal komen om te kunnen skien! :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ik wist de weg idd nog wel, maar ik wou dit jaar langs Aken-Keulen-Kirchhundem rijden omdat er veel snelheidsbeperkingen zijn tussen Essen en Dortmund. Ik bleef dus systematische verkeerd rijden tot in Keulen, en vanaf daar volgde ik hem, maar stuurde hij me toch richting Dortmund. Ondertussen was ik meer bezig met het verkeer dan de GPS en heb ik hem blindelings gevolgd. Verder is het gewoon handig dat er iemand zegt nu links, nu rechts en weet je allerlei randinfo.

Files luister ik via de radio. En verder ken ik meestal wel meer dan 1 route naar m’n bestemming. Ik vind het al irritant dat er om de paar kilometer een bord staat met afstanden, laat staan dat het continu in beeld is.

Het verhaal van Robin lijkt mij erg irritant. Wil je bewust een andere route rijden, stuurt dat ding je een andere kant op. En omdat je door de GPS ‘lui’ bent geworden heb je ook niet vantevoren op een kaart gekeken om te weten hoe je eigenlijk wilde rijden. Nee, ik rijd liever zonder maar deze discussie hoort in een ander topic thuis.

Hoe smaakte de Currywurst?

Prima, maar anders dan verwacht, in het Antwerpse krijg je zoiets als je een currieworst besteld :

null

In Limburg ook hoor.
Nice verslag!

En dat noemen we in Nederland een…frikandel.

En dat noemen we in Nederland een…frikandel.

Martijnski op 10 dec. 2012 17:24

"…WE in Nederland"? Jij woont hier helemaal niet meer, overloper! ;)

En dat noemen we in Nederland een…frikandel.

Martijnski op 10 dec. 2012 17:24

"…WE in Nederland"? Jij woont hier helemaal niet meer, overloper! ;)

Cheizz op 10 dec. 2012 17:26

Ik werk in Nederland, betaal belasting in Nederland en blijf dat ding een frikandel noemen, ok?

:D

Mooi verslag!

Krijg je in Duitsland als je een curryworst besteld geen gewone worst met currysaus erop?

Yep, is toch gewoon een soort knackworst met currysaus?

null

Ik ben van W-VL en zeg ook frikadel!

Go with the snow!

Ik vind het toch wel iets heel anders. Heb zaterdag ook curryworst mit pommes gehad in Winterberg maar dat was echt geen frikadel hoor… :p

Yep, is toch gewoon een soort knackworst met currysaus?

Hans op 10 dec. 2012 17:47

Klopt, heb ik me ooit ook 1 keer aan mispakt, sindsdien NOOIT meer :p
Curryworsten bestelt ge alleen in Belgie, in de rest van de wereld bestelde ne frikandel (of ne viandel, nog beter zelfs) Voila!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Prima, maar anders dan verwacht, in het Antwerpse krijg je zoiets als je een currieworst besteld :

null

Robin op 10 dec. 2012 17:04

Om het nog wat moeilijker te maken: wij noemen dit hier eigenlijk meestal hamburger ipv curryworst.

Hé leuk, een curryworst/frikandel verslag. Zo is Winterberg nog niet eerder belicht:)

persoonlijk vind ik 750km nogal ver rijden voor een curryworst die zich voordoet als Frikandel, waarover nochtans een taalstrijd aan het ontstaan is op dit forum over benaming van zo’n culinair hoogstandje.
Maar toch wel een leuke bijkomstigheid dat er 30 cm sneeuw lag naast de piste. Dat maakte de curryworst/frikandel zeker net iets specialer.

Als afsluiter nog een foto die ne vriend van mij op Instagram postte.

null

Plaats een reactie