Met kinderen skieen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Waar kan je het beste verblijven in winter berg ALS je een 6 jarig kind wil leren skieen We zijn zelf ver gevorderd en willen ons kind zelf onderwijzen. Maar ik wil niet dat hij te veel met zijn spullen moet shouwen voordat we bij het beginners weide zijn.

Dus nogmaals welke accomodatie is het beste?
Groet,
Hefziba

Park Winterberg van Landal ligt aan de piste,gaat in januari open.
Hotel der Brabander(moet je van houden) ligt ook aan de piste.
Alle parkeerplaatsen liggen vlakbij de pistes,maar je moet er dan wel s’morgens vroeg bij zijn.Met auto goed te doen vanaf iedere accomodatie in Winterberg.
Skigebied(je)Ruhrquelle 2 liftjes,links van de weg voor Winterberg is een leuk en rustig beginnersweidje,auto kun je voor de piste parkeren.

Bedankt,wat bedoel je met moet je van houden?

Groet
Hefziba

De locatie van Hotel der Brabander is perfect, wij hebben er vorige winter ook gezeten, je loopt het hotel uit en staat bij de lift, ideaal met kleine kinderen.
We vonden het er overge-organiseerd en bemoeierig, irritant overdreven acterend personeel. En eten 's avonds niet best. (Ontbijt was wel super!). Qua locatie willen we er misschien nog wel eens heen, maar dan in een appartement in het nieuwe deel, dan kan je gewoon lekker op jezelf zijn en een fatsoenlijke maaltijd klaarmaken en heb je niets met de grote “familie” te maken. Maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die het supergezellig vinden hoor en er is kinderanimatie op geregelde tijden en babyfoons te leen enz.
Overigens als je zelf je kind wilt onderwijzen is een skituig zeer aan te bevelen, ook voor het zelfvertrouwen van je kind.

mama on a mission in the snow

Er zijn trouwens in het Sauerland nog andere leuke kleine gebiedjes voor als je je kind wilt les geven, zijn vaak nog een stuk rustiger ook.

mama on a mission in the snow

Weet je zeker dat je les wilt geven aan je eigen kind?

Ik ben ook redelijk gevorderd ( 20 jaar), maar toch gaan mijn kids gewoon op les. Anderen zeggen dat mijn techniek heel goed is, dus over techniek heb ik wel iets te vertellen. Ik heb dit onvoldoende (wellicht heeft Hefziba dat wel). Onder het mom van ‘vreemde ogen dwingen’, nemen de kids veel meer aan van een leraar/lerares dan van mij.

Na de lessen gaan mijn vrouw, de kids (5 en 4 jaar) en ik nog even van de piste af. En trots dat ik dan ben!

Carnaval in Hotel den Brabander zou ook helemaal niets voor mij zijn. En ben ik zelf ook een Brabander.

Onze dochter zit ook op les, eerst met 2,5 jaar in Snow Planet een zomer- en wintercursus en daarna van herfst-voorjaar wekelijks op de band bij Skicentrum Heemskerk. Tijdens de lessen heb ik altijd goed overlegd met de skileraren hoe wij haar zelf in de sneeuw nog les konden geven. Ik vind zo’n basis die door skileraren aangelegd wordt zelf wel erg prettig, want wil graag dat zij technisch goed leert skien, daar heeft zij de rest van haar skileven profijt van. In de sneeuw krijgt zij geen les, daar vieren we gewoon met zijn allen vakantie (en ze wil pertinent niet in een klas in het buitenland). Ze kan zich prima redden (is nu 5) maar als we rode pistes opgaan gaat zij het skituig in; voor haar prettig voor haar zelfvertrouwen en voor ons een zekerheidje dat zij er niet plotseling vandoor kan gaan. Ook wij zijn beiden zeer gevorderde skiers (zeker voor nederlanders, haha :-) )
Ik kan me echter ook wel voorstellen dat je je kind zelf les wilt geven. Het is maar wel doel jij en je kind nastreven. En sommige kinderen hebben nu eenmaal een gruwelijke hekel aan skiklassen en andere kinderen gedijen er perfect bij omdat vaak inderdaad “vreemde ogen dwingen”.
Maar wat je ook doet: zorg dat je kinderen plezier hebben in de sneeuw, want daar valt/staat volgens mij het gaan houden van skien van. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen straks Hefziba, laat je het nog eens horen?

mama on a mission in the snow

hallo wat versta ik onder een skituig? alvast bedankt!

@timmersroel, check http://tinyurl.com/37zjpbw & google is your friend!!!

Skituig is van dat tuig op skies! Vaak staan of skieen ze in de weg. Meer dan gemiddeld zijn het ouderen. Beste wat je kan doen is ze gewoon omver skieen…

Teun.
Volgens mij hoor je ook bij dat tuig op skies. Als je geen respect hebt voor andere op de piste hoor je daar niet thuis.!! Er zijn altijd mensen die het graag willen leren en dat heeft zijn tijd nodig. Maar als je mij als oudere omver wilt skieen dan word het een zware dobber voor jou.

Groet Twan

Ten eerste: ik board. Ten tweede: neem niet alles zo serieus.

Bedankt voor al jullie reacties.
Onze zoon is een keer in een skiklas geweest,mast vondhet niet prior.
Dit was in frankrijk. Daarom willen we het Dit jaar anders doen.
We hebben nu het idee om 2x een skileraar tenemen voor een paar uur.die hem les geeft en wij ook kunnen zien hoe de leraar keys aanleert. Daarom kunnen we met hem oefenen. Want in een klasje wil hij nooit meer.
Les bij snowworld en Het tuigje lijken me ook goed ideeene en ben san het kijken of we dat kunnen doen.
In iedergeval bedankt allemaal voor de goed raad

Staan wat fouten in de test doordat de keyboard steeds naar engels verbeterd word,sorry. Ik hoop dat de essntie overkomt.

Even reclame maken voor mijn eigen tent… Bij Der Brabander is een nederlandse skischool (Der Brabander, http://www.skiplezier.nl ), met een afgeschermde oefenweide incl. gloednieuwe lopende bandlift. En inderdaad, zelfs ik - opleider van skileraren - heb mijn kinderen het bij voor hen vreemde skileraren laten leren. Ook je vrouw / vriendin: alleen zelf les geven als je er dolgraag van af wil!

Wat betreft de meningen over Vakantiehotel Der Brabander (Zoover 9,1): het is massaal, het is een groot feest, er is van alles te doen en het is beredruk in de weekenden en in de vakanties: als je daar niet van houdt, boek dan een appartement van Der Brabander of zoek bijvoorbeeld een appartement of pension in de Fichtenstrasse, Heidestrasse (nr 30 en hoger), Schanzenstrasse (nr 20 en hoger) of de Am Waltenberg (nr 50 en hoger).

Tip voor de huidige enorme drukte: bij de Kappe zijn de mooiste pistes van het Sauerland te vinden, met 190 meter hoogteverschil en pistes in alle zwaartes tot bijna 2 km lang! 's Ochtends om 9 uur even de verse pistes in het hoofdgebied pakken en als het rond 10 uur te druk wordt, via lift 10 en P3 naar de Kappe en aan het eind van de dag weer terug via de routa “Ussa’s Hütte”.

Veel plezier allemaal bij de huidige ideale sneeuwomstandigheden en als laatste tip:

verdwaal niet in de uitgestrekte bossen rondom Winterberg!
http://www.derwesten.de/nachrichten/im-westen/Hollaender-ver…

Bedankt voor de goede tips Harry!

mama on a mission in the snow

Desondanks dat ik niet zo van massaal houd, lijkt me der Brabader ideaal om te vertoeven, juist omdat het naast de kinder eofenweide is.We hebben daarom in een rustig weekend geboekt. Ik zal ook skiles voor onze oudste regelen. Beide keuzes zijn gebaseerd op het advies van jullie op dit forum!

Mijn oudste heeft een nare ervaring in Val Thorens gehad met de franse skilessen/skileraren, maar dit jaar ga ik het toch nog een keer met hem proberen op les.

Harry,
Wat kan je me aanraden, priveles of toch in een groep?
Hij vond het heel verevelend in Frankrijk: de groep was te groot (de kinderen lagen vaak lang op de grond voordat ze opgeraapt werden als ze vielen,de leraren waren niet vriendelijk (ze schreeuwden vaak en troosten de kinderen nouwelijks en vertelde ons dat we niet erbij moesten blijven als ouders) en en natuurlijk spraken ze geen wordt Nederlands of Engels. Ik heb hem na 2 dagen daar weggehaald omdat skieen leuk moet zijn!

Via der Brabander kan ik al lessen boeken, en aangezien dit volgens mij bij jou school is kan je me misschien wellicht via dit Forum antwoorden wat het beste is om te doen?.
Reacties van anderen appriceer ik ook ten zeerste.

Bedankt allemaal en groet,
Hefziba

Leuk om te lezen Hefziba! Kinderen gewoon lekker in een klasje doen, 6-jarigen beginnen normaal gezien in de kindertuin, maar als ze ervaring hebben stromen ze snel door naar een jeugdgroep. Bij ons is de maximale groepsgrootte in de kindertuin 8 per leraar, in de jeugdgroepen 12 per leraar.

Vroeger werkte ik bij een andere skischool in Winterberg (daar zijn ze nu verdwenen), waar ik soms tot 25 kinderen in mijn groep kreeg. Dat was ook een reden voor Der Brabander en mijn persoontje om eindelijk eens een professionele skischool met goed opgeleide leraren en goede klantenservice (niet goed-geld terug / slecht weer-geld terug / 3 dagen geboekt, na 1 dag ophouden-voor 2 dagen geld terug, bijna dagelijks lerarentrainingen) te starten; een verademing!

bedankt Harry
en waarschijnlijk tot ZIENS

Hefziba

Plaats een reactie