centerparcs Hochsauerland/ Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij gaan in februari naar Centerparcs Hochsauerland met kleine kinderen. Wij willen (de volwassenen) ook graag nog een paar dagen skien in Winterberg. Iemand tips? Kun je bijvoorbeeld voor meerdere dagen ipv een week een skipas kopen? Waar kun je het beste heen gaan? Kun je dichtbij een lift skispullen huren? etc. Alvast bedankt!

Hallo Joos. Antwoorden op jouw vragen omtrent prijzen staan hier: http://www.skiliftkarussell.de/Preise

Skipassen kun je onderaan de pistes kopen, gewoon aangeven voor hoeveel dagen je wilt en dan krijg je die… Skispullen kun je daar overal huren. Ik kan je niet vertellen wat de beste plek is want ik heb eigen spullen. Gewoon een zaak met een bord "skiverleih" o.i.d. binnen stappen…

Dank voor je moeite!

@Joos:
Aangeraden is om ski’s (of snowboard’s) buiten Winterberg te huren. Op de B480 wordt er vanuit Bestwig (vóór Winterberg) op diverse plekken skiverhuur veel goedkoper aangeboden. Dit materiaal is in de regel ook prima (het blijft natuurlijk wel gebruikt materiaal) en je betaald ongeveer 40% minder. Die reclame borden die beweren dat je 40% spaart is geen lokkertje, maar een feit. Slim huren dus! ;-)

Goede tip! Dank je!!

Hallo Joos,

Vergeet Willingen niet, iets rustiger, ik vind betere pistes zeker voor kinderen en niet te vergeten de modernste en snelste gondel van duitsland.(google op Willingen skien)
Centerparcs ligt mooi centraal van beide oorden.
Veel plezier, wij gaan ook weer.

Groetjes Edwin

Ben al een paar keer naar winterberg geweest maar de huurskietjes die ik bij meerdere verschillende verhuurders huurde waren van dermate kwaliteit dat ze zelfs op de blauwe piste begonnen te klapperen.
lowbudget huren betekent dus ook crappy materiaal…IMO

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Wij zijn al 3x in park hochsauerland geweest. Dit deden we toen de kinderen nog niet naar school gingen. Dus buiten de schoolvakanties om. Dit beviel ons super geen lange wachtijden voor de liften. Snowworld zuschen en winterberg zelf liggen op kleine afstand. half uurtje rijden. Zuschen is echt een familie gebied(raakt elkaar niet gauw kwijt) en skillift karrusel in winterberg is groter en heeft meer pistes. verhuur kost overal het zelfde tussen de 10 en 15 euro per dag is bij elke parkeer plaats te vinden.

Bedankt voor jullie reacties…gaat helemaal goedkomen!

Plaats een reactie