skipas Zermatt: ff schrikken

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

Dat kun je in Cervinia ook, want de tokkies gaan daar niet naartoe.
Maar dan wel voor de helft van het geld dat je in Zermatt kwijt bent.
Deels de "harde" CH Franc (of was het nou de boterzachte euro), maar er was altijd al een flink prijsverschil

Voor € 825 euri zit ik in een 3* Hotel

  • 7 nachten
  • incl. 6 daagse skipas (+ Italie)
  • incl Halfpension

Losse skipas 6 dagen incl. Italie = € 315,-- voor volwassen.

Ik ben er een paar jaar geleden voor het laatst geweest, toen was het al aardig aan de prijs, maar dit slaat werkelijk alles.

@ Wouter: De Dolomitisuperskipas kost toch echt 258 euro in het hoogseizoen, en is daarmee een van de duurste skipassen van de Alpen…

@Paul
Dat is inderdaad in het hoog seizoen, maar wij gaan niet in het hoogseizoen (gelukkig) En de skipas is voor 1200 Km piste, dat is veel meer dan andere gebieden dus per Km is het een goedkope pas vind ik.
Ik weet ook wel dat die 1200Km nooit in 1 week zullen worden geskied, maar het geeft de mogelijkheid om veel lange dagtochten door het totale gebied te maken. Zo kom je op veel verschillende pistes en gebieden zonder iedere keer hetzelfde stukje te moeten skien.

Helaas nog weinig sneeuw in Zwitserland, ik wilde over anderhalve week gaan skien in Zermatt, maar stel het nog even uit. Ik wil wel de hoofdprijs betalen maar niet voor de huidige sitatie.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

gierigaards! ga dan ni naar zermatt als ge het ni kunt betalen! die hollanders zijn toch gierig!

Nou Zell am see kan er ook wat van, 218 euro voor 6 dagen terwijl de pas voor heel Salzburg maar 232 kost…

Plaats een reactie