Wat komt er allemaal bij kijken als je naar Zermatt Gaat?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zermatt

Ik was eens benieuwd wat er allemaal bij komt kijken als je naar Zermatt gaat, hoeveel kosten moet je er bij rekenen? Het is een autovrij drop, is dat niet een gedoe?
We hebben een appartement voor 920 euro gevonden op loopafstand van de skilift.
Hoeveel moeten we hier nog bij rekenen (ex. Skipas) qua kosten met de trein en parkeren? Had online gevonden dat het 95 euro is voor 7 dagen, en een retour met de trein was volgens mij 14CHF.
Ben je er dan? Of komen er in Zermatt nog meer (transfer) kosten bij? En kijken ze raar op als je met boodschappen kratjes aan komt zetten? We hadden namelijk wel het idee om boodschappen vanuit NL/DE mee te nemen sinds het daar erg duur is.
We hebben een budget van max. €2000 3 personen (waarvan 1 kind, en 1 “jeugd” [18 jaar])

Wintersport, het beste wat er is.

Waarom daar naartoe met dat budget?

Vriendelijk bedoeld.

@Drikus
Waarom niet?

Wintersport, het beste wat er is.

@Tiny-M @Sneeuwbaard zijn net terug uit Zermatt.

mama on a mission in the snow

Kosten voor parkeren&de trein kloppen inderdaad wel. Als je een appartement hebt bij de lift, zal het niet vlakbij het station zijn, je zal in zermatt dan nog een taxi naar de accommodatie moeten nemen. Waren wij 2 weken terug 26 chf voor kwijt. Als je eenmaal in Zermatt zit kun je met je skipas ook van de bussen gebruik maken, maar wij liepen eigenlijk alles. Zorg trouwens ook voor 1 of 2 5chf munten om de bagage karren bij het station te kunnen gebruiken. Deze krijgt je weer terug.
Afhankelijk van hoe je rijdt, heb je ook nog kosten voor de autotrein bij Kanderstegg. Was bij ons 27chf per rit.

Krat boodschappen lijkt me behoorlijk onhandig om op de karren mee te nemen trouwens, dus zou wel kijken of je het in een afgesloten tas kan doen. Bij de Migros zijn boodschappen nog redelijk te doen, maar inderdaad duurder dan hier. Vooral het uit eten is behoorlijk aan de prijs in Zermatt, zeker als je voor een stuk vlees gaat (40 - 60 chf is geen uitzondering voor een hoofdgerecht met vlees). Kaasfondue is beduidend goedkoper (maar reken nog 25 chf).

Autotrein

null

Bagage karren in de parkeergarage in Täsch

null

Je krijgt er wel fantastische plaatjes voor terug. Dit was 2 weken geleden het uitzicht vanaf ons balkon.

null

*bericht bewerkt door Tiny-M op 16 sep 2018 13:36

@Tiny-M
Oké, heel erg bedankt voor dit uitgebreide antwoord! Maar moet je de autotrein nemen om in Täsch te komen?

Wintersport, het beste wat er is.

Autotrein is Kandersteg.

May the ski force be with you !!

Inderdaad bij Kanderstegg, moet niet maar is wel snelste optie. Anders moet je een flink stuk omrijden.

@CJAHulskamp @Tiny-M
Ah oké, ik zie het.

*bericht bewerkt door luuk777w op 16 sep 2018 14:06

Wintersport, het beste wat er is.

Bij welke skilift?

Wintersport, het beste wat er is.

Da’s best goed te lopen, loopt vrij vlak. Wij zaten in dat Sonnmatten op de Winkelmatten weg, dat was wel erg steil omhoog. Zou ik in de winter niet graag willen doen.

@Tiny-M bedoel je vanaf het appartement tot aan de skilift, of vanaf het treinstation tot aan het appartement?

*bericht bewerkt door luuk777w op 16 sep 2018 14:49

Wintersport, het beste wat er is.

Maar de skilift. Treinstation ga je echt niet redden met bagage

Ongeveer 400m, schat ik.

Hmmmmm…
Oke, heel erg bedankt allemaal.
Heb nu toch wat meer inzicht wat betreft Zermatt en dat gaat toch gauw een duur grapje worden zo te zien :(

Wintersport, het beste wat er is.

Heb je de prijs van de skipas al bekeken…

@DrPhil vond de skipas ergens nog wel mee vallen. Met alle kortingen enzo

Wintersport, het beste wat er is.

Inclusief skipas en uitgaven op locatie ga je ver over die EUR 2000 heen…

Mr. Slow

Inderdaad aardige kortingen voor kinderen, maar € 800 voor 6 dagen (incl. Italië) is toch ook niet goedkoop.

Ik was eens benieuwd wat er allemaal bij komt kijken als je naar Zermatt gaat, hoeveel kosten moet je er bij rekenen? Het is een autovrij drop, is dat niet een gedoe?
We hebben een appartement voor 920 euro gevonden op loopafstand van de skilift.
Hoeveel moeten we hier nog bij rekenen (ex. Skipas) qua kosten met de trein en parkeren? Had online gevonden dat het 95 euro is voor 7 dagen, en een retour met de trein was volgens mij 14CHF.
Ben je er dan? Of komen er in Zermatt nog meer (transfer) kosten bij? En kijken ze raar op als je met boodschappen kratjes aan komt zetten? We hadden namelijk wel het idee om boodschappen vanuit NL/DE mee te nemen sinds het daar erg duur is.
We hebben een budget van max. €2000 3 personen (waarvan 1 kind, en 1 “jeugd” [18 jaar])

luuk777w op 16 sep 2018 13:03

Ik ken Zermatt redelijk goed, zoals meestal is er een afweging tussen kosten en luxe. Zermatt is nooit goedkoop, maar je kunt daar zelf nog genoeg in sturen. Ik ben het dan ook niet met Quick eens dat je per se “ruim” over de 2000 zult gaan, tenzij je dus op de luxe toer wilt.

Ruim is het budget zeker niet maar als het allemaal basic mag:

  • Neem dat krat eten gewoon mee, liefst zelfs 2, laat ze maar raar kijken who cares ze verdienen daar genoeg. Vooral vlees en groenten zijn een stuk duurder.
  • Goedkoper boodschappen doen = verder lopen naar de Denner Discount nog voorbij het treinstation. Vind je dat te ver dan betaal je meer bij de COOP en consorten.
  • afhankelijk van leeftijd “Kind” gewoon ieder een bagagekarretje en lekker lopen en daar de tijd voor nemen (tenzij het gesneeuwd heeft dan gaat het wel erg ver). Wederom, vind je dat te veel moeite dan mag je 2x aftikken voor een taxi.
    Tip: Pak de hoofdstraat, sla voor de kerk linksaf over de Kirchstrasse en dan over het water rechts de Schluhmattstrasse. Dat gaat wel omhoog maar is te doen, via de andere routes is minder grappig.
  • Lopen naar de lift moet echt geen probleem zijn, het kan zijn dat er ook een skibus via de Schulmattstrasse rijdt. Wil je een keer naar Sunnega dalstation dan zou ik sowieso de bus overwegen, en het is toch gratis.
    -Eten op de piste: Altijd duurder dan je eigen gesmeerde broodje. Toch een keer uit eten: Als je de internationale skipas hebt is de prijs-kwaliteit verhouding in Italie veel beter. In Zwitserland vermijd je de selfservice vreetschuren en de chique dure toko’s en ga naar bijvoorbeeld Farmershouse.
    -Apres skien = tijd voor meer budget :)
    Maar zonder gekheid, een keer de skidag eindigen op het terras van Hotel Schwarzsee of Fluhalp is geen straf, bij die laatste moet je wel op tijd vertrekken voor de laatste lift. Of neem Hennustal als je meer Oostenrijkse apres ski zoekt.

*bericht bewerkt door Zimoski op 16 sep 2018 16:55

to ski or not to ski, thats no question

920 + 800= 1720 euro

280 euro over voor 3 personen voor 1 week.
betekent dat je voor ongeveer 4 a 5 euro per persoon per maaltijd over hebt.

Heerlijk gezegd met dit budget zijn leukere bestemmingen te bedenken waar je niet niet al te erg op je budget moet kijken.

May the ski force be with you !!

@DrPhil
Internationale skipas zouden we toch al niet meer doen. In totaal kwam het neer om 600 euro voor de skipasen. €150 + €150 + €300, we gaan altijd maar 5 dagen skiën.
@CJAHulskamp
Het is dus 920 + 600 = 1520, maar dan ben je er nog niet. €200 voor benzine, autotrein €50, parkeren €100, trein naar Zermatt €40. Daar gaat voor ons de meeste kosten in zitten. Benzine ben je altijd wel kwijt, maar de rest niet.
@Zimoski
Bedankt voor het antwoord, maar zoals ik eerder al had gezegd denk ik dat het toch wat te duur gaat worden. Zermatt is gewoon duur, vooral hoe je er moet komen…

Wintersport, het beste wat er is.

@luuk777w, een 18-jarige krijgt volgens de site maar 15% korting. Voor wat het waard is.

@DrPhil
Hmmmmm…
Oke, word het dus alleen maar duurder xD
Naja, SFL is een stuk goedkoper, nu maar hopen dat het daar niet zo druk wordt…

Wintersport, het beste wat er is.

Al eens aan monte rosa gedacht? Lange afdalingen, niet te duur en uitzicht op de Matterhorn vanuit een andere hoek.

Waarom eigenlijk al die dure gebieden op een beperkt budget?! Ischgl, Zermatt, SFL?

Volgens mij kan men hier genoeg tips geven waar je voor je budget ‘als een koning’ kunt leven…

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 16 sep 2018 18:23

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Eens met @Sneeuwbaard. You need only ask!

Mr. Slow

@Sneeuwbaard
Ischgl en SFL zijn niet zo duur hoor…
Vorig jaar appartement €600, skipassen Iets van €460 ofzo… Dit jaar iets duurder appartement, maar skipassen zijn ook weer een stuk voordeliger. (Mochten we SFL niet annuleren)
We willen naar een gebied met genoeg kilometers en variatie, 100+ ofzo. En het moet ook niet te ver zijn van huis, plm. 1000 is de max.

Ik heb zelf geen idee welk gebied met 100+ km je aan de piste “als een koning” kunt leven…

*bericht bewerkt door luuk777w op 16 sep 2018 19:06

Wintersport, het beste wat er is.

Eens met @Sneeuwbaard. You need only ask!

Quick op 16 sep 2018 19:02

Oke, ben benieuwd. :)

Wintersport, het beste wat er is.

Plaats een reactie