Dit wordt Europa's hoogste skilift!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

De ‘projectvideo’ van de Matterhorn glacier ride II. Indrukwekkende beelden in ieder geval.

De Engelse tekst onder deze video:

LEITNER ropeways and Zermatt Bergbahnen AG have jointly produced a video of the project. For the film, photogrammetric measurements of the Klein Matterhorn and Testa Grigia were carried out using a drone. The impressive video was edited together from a mixture of drone images, 360° video recordings of the route of the cableway and 3D animations. It was only possible to overcome the challenge of filming at this altitude thanks to the expertise of our partners at @LEITNER ropeways. The results speak for themselves. Immerse yourself in the Alpine X – or rather, take off and enjoy the flight over the Alps.

Click. Click. Peace

Voegt alleen voor de wintersport niet zoveel toe helaas. Wel een indrukwekkend project uiteraard.

Mr. Slow

Ben benieuwd, langzamerhand komen ze toch aardig in de richting van de langekoesterde wens van een koppeling met MontaRosa. Zou wel een heel fraai gebied opleveren dan. Zie ook https://www.matterhorn-diamonds.com/the-alplinks-project-lin…

Edwin van Riel

Voegt alleen voor de wintersport niet zoveel toe helaas. Wel een indrukwekkend project uiteraard.

Quick op 4 jun 2020 09:26

Klopt het geld moet komen van dagjes-toeristen. Dit soort liften verdienen sowieso meer in de zomer dan in de winter (Aig du Midi etc zelfde verhaal). Het feit dat er deze zomer niet gereisd kan worden vanuit Azië, zorgt waarschijnlijk voor sterk verminderd inkomen bij deze attracties.

Click. Click. Peace

Mooie plaatjes en die glazen vloeren in de cabines zijn ook wel erg gaaf.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bijna de hoogste. De nabijgelegen Grenzlift en de Plateau Breithornlift reiken beiden nog net iets hoger tot 3899 meter.

Vanuit technisch oogpunt vind ik het wel een interessant project. Voor de rest vind ik er niks aan. Weer een berg verminkt voor het uitzicht. Klim dan naar boven dan heb je dat uitzicht verdiend…

-dubbelopje-

*bericht bewerkt door ThomJ op 04 jun 2020 12:03

@Arjen2 de Grenzlift gaat alleen opgegeven worden als ik het goed heb wanneer deze lift geopend wordt.

*bericht bewerkt door ThomJ op 04 jun 2020 12:02

Vanuit technisch oogpunt vind ik het wel een interessant project. Voor de rest vind ik er niks aan. Weer een berg verminkt voor het uitzicht. Klim dan naar boven dan heb je dat uitzicht verdiend…

Jodeldodel op 4 jun 2020 11:54

Ehm…zowel op de locatie van het dalstation als op de locatie van het bergstation staan er al decennia lang liften. 't Is dus niet dat er ongerept terrein wordt 'verminkt'…

*bericht bewerkt door Skiwi op 04 jun 2020 21:42

Als ik de locatie van het dalstation bekijk lijkt 't er wel op dat je niet tot daar zult kunnen skiën aangezien het net iets hoger staat dan de piste.

Lijkt me dus dat die lift niet echt bedoeld is voor ‘wiederholungsfahrten’ tussen Klein Matterhorn en Testa Grigia. Jammer…

@Arjen2 de Grenzlift gaat alleen opgegeven worden als ik het goed heb wanneer deze lift geopend wordt.

ThomJ op 4 jun 2020 12:02

Waarom wil men deze lift sluiten? Nieuwe lift komt toch niet tot top oude lift?

Ik begreep dat dit iets te maken heeft met tegemoetkomen aan de milieu eisen. Of het ook uiteindelijk gaat gebeuren weet ik niet 100% zeker. De piste naast de Grenzlift (rode zomerpiste) is wel ook te bereiken via de andere sleeplift, dus het kan in principe wel.

Nog even gekeken op het alpinforum. Hier wordt over het stilleggen van de Grenzlift gesproken: https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=248&start=5…

Ik snap het filmpje niet; de twee cabines moeten toch altijd even hard gaan en elkaar pas halverwege kruisen? Of zijn er soms twee kabels?

Ik snap het filmpje niet; de twee cabines moeten toch altijd even hard gaan en elkaar pas halverwege kruisen? Of zijn er soms twee kabels?

Martin7182 op 5 jun 2020 22:24

't Zijn meer dan 2 cabines, een 3S is een beetje zoals gondeltjes, maar dan groter en op 3 kabels

Ok, bedankt. Maar een binnenkomende gondel die langzamer gaat dan een vertrekkende, kan natuurlijk niet als ze beide aan dezelfde trekkabel zitten.

Ok, bedankt. Maar een binnenkomende gondel die langzamer gaat dan een vertrekkende, kan natuurlijk niet als ze beide aan dezelfde trekkabel zitten.

Martin7182 op 6 jun 2020 18:31

Misschien zijn er wel nieuwe natuurkundige wetten ontdekt. :P

Übung macht den meister!!!

Ok, bedankt. Maar een binnenkomende gondel die langzamer gaat dan een vertrekkende, kan natuurlijk niet als ze beide aan dezelfde trekkabel zitten.

Martin7182 op 6 jun 2020 18:31

Een 3S-baan heeft 2 draagkabels en 1 trekkabel. Bij het aankomen in het dal of bergstation worden de cabines ontkoppeld van de trekkabel en afgeremd, net zoals bij een ‘normale’ gondelbaan of een ontkoppelbare stoeltjeslift. Omgekeerd wordt na het instappen de cabine terug op snelheid van de trekkabel gebracht waarna ze weer op de trekkabel geklemd worden.

De draagkabels bewegen niet; bovenaan de cabines van de een 3S-baan zit zowel de klem als een reeks wielen. Deze wielen rollen over de draagkabels.

Plaats een reactie