Mayrhofen in april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

We zouden volgend winterseizoen eventueel naar Mayrhofen gaan de 2de week van pasen.
Nu is mijn vraag of er dan nog sneeuw ligt in het dorp zelf en of de verbinding met de pistes makkelijk is?

Ik ben gewoon van te skiën in Frankrijk en de andere optie is dan ook Val Thorens waar ik weet dat er sowieso sneeuw aanwezig is en je vlak op de piste zit.

We zouden echter wat meer après ski willen en vandaar de 2strijd.

Update: We zitten ook met redelijk wat beginners die graag les zouden nemen, zijn er in Mayrhofen genoeg pistes voor beginners?

Mijn ervaring is dat je met Mayrhofen (Penken) geluk moet hebben qua sneeuw. We zijn een keertje eind Maart geweest en zijn alleen maar naar de Hintertux Gletsjer geweest omdat het op de Penken te slecht was. Dit jaar hadden we eind Maart/begin April perfecte sneeuw. Zelfs nog verse sneeuw en goede koude temperaturen. Voor beginners is de Ahorn een perfecte piste.

The mountains shall bring peace to the people

Volgend jaar valt Pasen later als dit jaar, Mayerhofen ligt betrekkelijk laag ong, 650 mtr dus daar zal ws in het dorp geen sneeuw meer liggen.

Is Kirchberg dan een optie? Dat ligt op 850 meter en skiën tot 1800 à 2000 meter?

Het is inderdaad half à eind april dat we gaan.

Of is Val Thorens nog altijd meer zeker?

Ik zou dan persoonlijk voor Val Thorens gaan…

Als je naar Oostenrijk wil kan je beter naar Ischg of Solden gaan, deze gebieden liggen stukken hoger en bieden veel meer sneeuwzekerheid.

Mayhofen, maar zeker Kirchberg zijn af te raden. Als ik het goed heb valt Pasen volgend jaar pas eind April!

Ik ben er eens in eind februari geweest en er was toen alleen maar pap.
Je kan ook op de knop sneeuwhoogte kijken in het menu van mayrhofen dan baart beneden scrollen en dan staat er de sneeuwhoogte van de afgelopen 7 jaar. Dit geeft geen garantie maar wel zekerheid.

Succes :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Als ik zelf zou moeten kiezen, dan zou ik naar de Stubai Gletsjer gaan. Die is zo wie zo tot eind Mei/begin Juni open. Hier heb je een heel mooi kinderland gedeelte. En beneden heb je een paar après-ski mogelijkheden. Echt een aanrader.

The mountains shall bring peace to the people

Mayrhofen in April? Niet doen. Het is op zich een prima gebied al biedt het net even wat weinig mogelijkheden, maar sneeuwcondities verslechteren snel als je niet makkelijk het gebied in kan trekken.
Je geeft zelf al aan ook met beginners te zitten en dan zou ik zeker niet naar Mayrhofen gaan. Er zijn wel pistes geschikt voor beginners, maar om de echte goede beginnerspistes te bereiken moet je wel een paar wat lastigere pistes af.

De Penken zelf biedt niet heel erg veel voor beginners, dan moet je al snel richting de Rastkogel gaan waar wat meer lange en brede autobahnen zijn te vinden. De Penken biedt dit niet echt en bestaat meer uit korte en wat steilere rode pistes. Tevens zijn er aan de zuidkant snel ijsplaten of buckels (afhankelijk van de temp) wat voor beginners niet ideaal is.

Voordeel wat je weer wel hebt in Mayrhofen is toegang tot de Hintertux gletsjer waardoor je ook bij zeer warm weer voor de pasen nog kunt skieen in goede condities. In dezelfde regio (ZIllertal) zou je eventueel ook naar Fugen/Hochfugen kunnen kijken al heb ik daar zelf geen ervaring mee. Of Gerlos, hoewel dat qua beginnersgebied beter is, is het qua sneeuwcondities niet veel beter dan Mayrhofen mid-April.

Plaats een reactie