Mayrhofen 5 dec.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Ik ga 5 december vier dagen naar Mayrhofen. Volgens de sites zou de Penkenbahn 30.11. open gaan, maar nu is dat opeens 7 dec. (…).
De Horberbahn is wel open. Ik ben niet bekend in het gebied, dus kan iemand mij mischien vertellen of het de moeite is om naar Mayrhofen te gaan?

Het hangt heel erg af van hoeveel pistes er open zijn begin december. Voor zover ik weet zijn het altijd maar een paar pistes in de eerste weken. Als alleen de pistes in de kom achter de Penken open zijn is er weinig aan, is echter de 150’er Tux ook in bedrijf dan is het al een stuk leuker doordat je dan ook op de Rastkogel kan komen waar een paar wat langere pistes liggen.

Over het algemeen is Mayrhofen wel een leuk gebied, maar alleen als er genoeg pistes open zijn. Als alleen de pistes op de Penken en Horberg open zijn ben je vrij snel uitgekeken. De echte leuke pistes zijn daar de 7 en de 17 (Devils Run) De 27 is ook aardig, maar die loopt dood op een lift achterin het gebied en zal hoogstwaarschijnlijk ook nog niet open zijn in de eerste week.

Klinkt niet erg veelbelovend… De Hintertuxer gletsjer ligt op 18 km afstand. Is dit een aanrader?

ja hintertux is super :-)

Jep, Hintertux is zeker een aanrader. En als je de Zillertaller Superskipas hebt kun je ook nog naar Fugen/Hochfugen wat al iets eerder open is en naar het schijnt ook best leuk is.

vraag anders even na in het Zilletal (toeristenburo) welke liften er open zijn. er wordt wel aardig wat sneeuw verwacht dit Weekend.

Je kan hier zien welke liften er open zijn. Nu dus nog geen enkele maar vanaf volgende week wel een aantal.

http://ski3.intermaps.com/mayrhofen/skimap_touch.asp….

Skiën. What else.

Top! Thanks! Fingers crossed dan maar…

en hoe was het ???

Plaats een reactie