De eerste dagen Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Na de4 afgelopen weken uitsluitend op de gletscher te hebben geskied nu dan eindelijk eens in het eigen skigebied. De liften zijn afgelopen weekend open gegaan ivm de goede sneeuw die er was gevallen. Ik moet eerlijk bekennen, na vele vele jaren Sölden, dat het hier echt een leuk skigebied is terwijl nog niet eens de helft open was, dat gebeurt dit weekend pas.

De variatie is goed, de pistes worden goed geprepareerd, het eten op de pistes is een stuk beter, zelfs in het restaurant op de Horberg. Met als uitschieter het eten bij de Schneekarhütte, dat is gewoon super! Alleen het funpark (Vanspark) is een regelrechte aanfluiting. Al met al… voor mensen die twijfelen waar naartoe te gaan, het is hier prima vertoeven. Ik hou het wel uit tot eind april.

null

null

null

null

null

null

null

null

null

null

Skiën. What else.

Ohhh ik kan niet meer wachten… Nog tot 18 december, dan sta ik daar weer :)

Ligt al aardig wat sneeuw zoals ik het zie, ook in het dal. Alleen de Schneekar, Larchwald-Express en de Kombibahn waren open?

Ja, die zijn open en de sneeuw is gewoon heel erg goed. En dit weekend nog eens een pakje erbij.

http://ski3.intermaps.com/mayrhofen/skimap_touch.asp…

Skiën. What else.

Maar het park is toch nog niet geopend?
Meest van tijd gaan ze uitbreiden rond midden / eind december.
Het is een park van q-parks en daar kom je niet zomaar bij :)

Goede berichten! Ik kom morgen naar Mayrhofen! Zit in pension naast Penkenbaan, maar die gaat zaterdag pas open, dus morgenmiddag Horbach. Wel weinig liften open, maar wel lekkere condities en genoeg voor een middag zo te zien?

Ben het eens met @skijeffrey . Het park in Mayrhofen is als het volledig open is 1 van de grotere en bekendere parken uit Oostenrijk. Ik zou alvast die mening maar terug gaan trekken ;)

Plan voor 2013/2014 is in ieder geval als volgt (weinig afwijking met voorgaande jaren):

null

Hoe dan ook dank voor je update.

Ik denk dat die verwarring er is omdat het kinderpark met een paar kleine boxen en rails wel al klaar is.

Mooi plaatje, exact zoals ik 'm nog voor ogen heb.
ik kan me ook niet vinden in John’s mening over de aanfluiting, van alle parken die ik vanaf de zijkant heb mogen bekijken is dit echt wel een van de betere (zelf heb ik niets in een park te zoeken)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Moet even mijn mening bijstellen. Ik was dus gisteren in het kleine gedeelte, het blauwe vlak aan de rechterkant op het kaartje van Rene, die naast de sleeplift dus. Meer was er ook niet open, er waren trouwens maar 3 boarders daar…Zoals ik er nu tegenaan kijk is het echt een groot, mooi en volwassen park.

Skiën. What else.

Top!

Woon je nu de hele winter in het zillertal?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Yep. Mijn eerste seizoen hier, leuke skischool, leuk verblijf, dus tot nu toe so far so good!

Skiën. What else.

Yep. Mijn eerste seizoen hier, leuke skischool, leuk verblijf, dus tot nu toe so far so good!

JohnZillertal op 6 dec. 2013 08:39

Hoe is de sneeuwkwaliteit nu @John? Gaat het nu met het goede weer snel achteruit of valt dat wel mee?

hallo John

na 8 jaar naar solden te zijn geweest gaan we dit jaar naar gerlosberg.
we kunnen als ik het goed heb gebruik maken van 3 skigebieden te weten gerlos mayrhofen en hintertux.
ik ski nu 10 jaar en heb redelijk wat ervaring en hou van uitdagingen.
heb jij tips voor ons wat we absoluut gezien of gedaan moeten hebben en waar is het gezelligste qua apres ski ?
heb je nog advies voor gezellig goede restaurants op berg of in dorp ?
weet jij of er in de week van 22-29 maart nog bijzondere activiteiten zijn in het gebied ?

groetjes en alvast bedankt voor de info

Mayrhofen/Penken is één van mijn favoriete!! Kan haast niet wachten om weer in het park te rijden!!

The mountains shall bring peace to the people

@maurice4 Zoek je een utidaging: de harakiri in Mayrhofen! Aprés ski: Bruck’n Stadl. Toprestaurant op de berg Schneekarhutte! .

Skiën. What else.

Leuk om te lezen allemaal, ik heb ook zeer goede herinneringen aan Mayrhofen en ga zeker nog eens terug ! Heerlijk gebied dat alles heeft al zou een dalafdaling het echt helemaal afmaken :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Dalafdaling naar Finkenberg is goed mogelijk!

Skiën. What else.

@maurice4 er zijn meer skigebieden,
Eigenlijk te veel om op te noemen zelfs zoveel dat je het in een weekje niet echt kan skien.
je heb ook nog fugen,kaltenbach hochfugen .
vanuit gerlos kan je naar zell am ziller en konigsleiten.

Zelf vind ijk de gletscherrunde echt een aanrader.
bij mayrhofen omhoog. Dan richting finkenberg, rastkogel, eggalm daar de skibus en dan bij de gletscher omhoog. Dan heb je wel een mooi tochtje in de benen. @johnzillertal ik zit heel januari in zell, samen een mooie tour maken?

Plaats een reactie