zillertaler superskipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

hallo

wij gaan in maart naar zell am ziller toe.
daar kan je een superskipas kopen voor 3 gebieden.
namelijk : mayrhofen gerlos en hintertux.
wie kan mij vertellen waar het het mooiste en gezelligste is.
zoals: mooie lange afdalingen …gezellige apres ski … leuke bergrestaurantjes …
welk van deze skigebieden is volgens jullie het meest de moeite waard en waar heb je de meeste kans op lekker weer ?
heel veel vragen ineens maar ben benieuwd naar jullie meningen.
wij willen zo veel maar hebben niet echt een idee van wie wat en hoe.
en omdat het zo een uitgestrekt gebied is hoor ik graag jullie ideeen en meningen of opmerkingen

Een Superskipas, kan je in het gehele Zillertal gebruiken, dus in meer dan deze 3 plaatsen. Je moet wel een skikaart kopen die 5 dagen of langer geldig is, anders is het geen "Super" meer.

@Ronald, een superskipas geldt al vanaf 2 dagen en niet 5!!!. Kijk maar eens op de site van de Zillertal Arena. http://www.zillertalarena.com/de/arena/winter/tarife.html… @maurice4. De pas is dan geldig in het hele dal in ieder skigebied. Je kunt iedere dag een ander gebied pakken.

Ooh, mijn fout, het was altijd vanaf 5 dagen, nou dat is nog beter.

De gletsjer (hintertux) is fijn als je warm weer hebt dan heb je op de gletsjer nog perfecte omstandigheden. Het kan dan wel druk zijn. De superski pas is ook geldig voor alle skibussen in het gebied.

ik ga er zelf ook begin maart heen dus weet nog niet wat de leuke zaken er zijn

No sweat no glory

De pas is ook geldig in het treintje (zillertalbahn).
Ik zou in ieder geval een dag naar Mayrhofen gaan en dan opstappen bij de Horbergerbahn en dan richting de Eggalm skieen.
Daarnaast een dag naar Kaltenbach en dan de oversteek richting Hochfugen maken.
En omdat je toch in Zell am Ziller zit een dag naar Koningsleiten en/ of Gerlosplatte. Het gebied van Zell am Ziller heeft ook een paar mooie rode pistes. Nr. 8 (sportabfahrt) is wel een aanrader. En als je zin hebt in een grote schnitzel dan ben je daar ook aan het juiste adres!

Als je naar de gletser vanaf Zell am Ziller wilt houd dan wel rekening met een reistijd van ca 45 min (trein / skibus)

Wauw, elke dag een ander gebied! Wj zijn een aantal x in dit dal Trein door het dal is ook gratis (bij de skipas in). Pak de superskipas en ga overal Wij begonnen de week vaak in kaltenbach, zondag. De laatste dag eindigden we vaak ook daar. Tussendoor op een mooie dag Hintertux, wel kou! Van zell naar gerlos, lange, maar schitterende tocht! Mayerhofen, druk vanwege de enige lift naar boven, maar wel gezellig. Pak dan ook ff de apres-ski mee en een hapje Mayrhofen deden wij dan met de trein; eerste trein heen, laatste weer terug. Super dag had je dan, ijsbar naast de lift in het

Jeetjemineetje wat typt dat slecht als je niet ingelogd bent… De helft van de tekst ontbreekt uiteindelijk!

Mag duidelijk zijn dat ik zeer te spreken ben over het Zillertal, ik ben dan ook niet vies van een klein stukje rijden voor een ander gebied.

Elk gebied heeft wel iets waarbij je het wauw-gevoel krijgt.
Als je in zell am Ziller zit kun je gemakkelijk in alle gebieden komen, dat is een groot voordeel.
Probeer Ski-Optimal (kaltenbach), of Zillertal Arena (zell) naar hochkrimml en weer terug, een dagje chil racen op hintertuxer, of beginnen in mayrhofen op de Ahorn en daarna als de drukte wat weg is naar de penkenbahn. Een ochtend hoch-zillertal/hoch fugen, vervolgens zwemmen in een of ander wellnessresort. Mogelijkheden zat!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Hoe ver is het eigenlijk lopen van het treinstation van Kaltenbach naar het dalstation?

Ik kom al vele jaren in Hippach maar heb nog nooit het skigebied van Kaltenbach gezien. Omdat wij na aankomst in principe de auto niet van z’n plaats halen ben ik benieuwd of de trein in dit geval een optie is.

Het is ongeveer 10 minuten lopen vanaf het treinstation naar het dalstation van Kaltenbach

Plaats een reactie