Zillertal 3000 18-25 December 2013

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Bij deze een kort verslag met vooral foto’s van mijn eerste ski trip dit seizoen naar Mayrhofen van 18 tot 25 december :)

Locatie: Mayrhofen, Zillertal
Residentie: Hotel St Georg, Mayrhofen
Aantal skidagen: 6

Woensdagochtend vroeg vertrokken, want het waren toch weer 900 kilometers die we moesten afleggen met 2 personen. Gelukkig totaal geen files. Het was in de spits bij Keulen nog wel wat druk natuurlijk, maar eenmaal daar voorbij was het lekker doorrijden.

Dag 1: Donderdag, Mayrhofen

Als eerste skidag naar Mayrhofen via de Horbergbahn geweest. Het weer was nog niet echt uitnodigend, maar dat kon de pret niet drukken. Als eerste een paar keer de afdaling nr 7 genomen, en daarna doorgestoken naar de Penken. Het was ook de bedoeling om de oversteek te maken naar de Rastkogel met de 150er Tux, maar het weer was daar niet echt goed.

null

null

null

null

null

In de middag gegeten bij de Schneekarhutte, en dat was gelijk de laatste keer. Ontzettend duur(27 euro voor klein bord spaghetti, ook nog geen echte Spaghetti Bolognese en 2x fris) maar de hut zelf was wel mooi.

null

Dag 2: Vrijdag, Hoch Zillertal

Voor de eerste keer naar Kaltenbach, was aardig benieuwd omdat ik veel goede dingen heb gehoord hierover. Weer was nog niet echt geweldig, maar toch goed kunnen skien. Prachtige pistes en liften!

null

null

null

null

Eten bij de Kristalhutte was een feestje, vooral na gisteren.
Er zijn 2 nieuwe liften deze zomer gebouw, de Mizunbahn en de Kristall-Express. Beide met verwarming.

Dag 3: Zaterdag, Zillertal Arena

Vandaag naar het skigebied Zillertal Arena(start in Zell am Ziller) geweest. In het dorp was het nog enorm mistig en nevelig, maar toen we 1 minuut in de lift zaten kwamen we boven de wolken en daar was het Kaiserwetter met een dikke hoofdletter K, wat een prachtig strakblauw weer.

null

null

null

null

We zijn niet lang aan de kant van Zell geweest, maar gelijk naar Gerlos & Konigsleiten gegaan omdat daar vol de zon op staat. De pistes in Zell waren best ijzig.

null

Verder helemaal naar het einde gegaan naar de Gerlosplatte. Mooie pistes en snelle liften:

null

null

null

Dag 4: Zondag, Mayrhofen

Vandaag begon in de middag het zonnetje wel door te komen, en nu naar het skigebied van de Rastkogel gegaan via de 150er Tux. Leuk stuk is dit, niet te rood en ook weer niet te makkelijk, waardoor je lekker hard naar beneden kan gaan.

null

null

null

null

Dag 5: Maandag, Mayrhofen
Er werd voor vandaag mooi weer voorspeld, en dat is uitgekomen:

null

null

null

null

Dag 6: Dinsdag, Mayrhofen
Vandaag stond de Fohn op het programma. Eenmaal weer aangekomen bij de Horbergbahn stond er al een harde wind, en werd er gewaarschuwd op de informatieborden dat de liften eerder konden sluiten:

null

null

Natuurlijk omhoog gegaan met het vertrouwen dat als het echt te link wordt dat ze de liften gelijk sluiten. De liften op de Horberg(Schneekar, Gerent en Unterbergalm) waren ‘s ochtends nog dicht, maar rond een uurtje of 10 gingen die ook open, behalve de Gerent.

null

Rond een uurtje of 13.00 toen ik in de Kombibahn zat werd de wind ineens veel sterker en hing de lift ~ 5 minuten stil. Gelukkig zat er een bubble over de stoeltjes heen, want zonder was het echt niet fijn. Enkele momenten later werd er omgeroepen in het hele gebied dat de liften direct gingen sluiten(behalve de verbindingsliften) en dat iedereen per direct naar het dalstation moest.

Zo kwam ineens vroeg een einde aan de skidag, maar gelukkig toch nog wat runs kunnen maken die ochtend!

null

Leuk verslag em mooie foto’s!

Leuk verslag hoor je hebt er prima kunnen skiën zo te zien! Ook veel foto’s, heel leuk :D

Gang is alles

Leuk! Ben benieuwd naar de sneeuwkwaliteit in vooral Mayrhofen. We gaan volgende week, en er lijkt wat weinig te liggen. Hoe is t met de kwaliteit?

Prachtig verslag, geeft een goed beeld.

Jij was er dus voor de sneeuwval, de pistes lagen al goed? Weet je ook of de condities nog verbeterd zijn?

No sweat no glory

mooi hoor! :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ik heb de hele week geen sneeuw gehad. Pistes lagen er aardig goed bij, maar aan de zonkant waren er bruine plekken naast de pistes.

Ik ging de woensdag weer weg, een paar uur voor de sneeuwval. Er is wel aardig wat bijgevallen als ik de webcams zo zie, maar in het dal is het nog groen.

Zal vanavond nog wat foto’s uploaden waar je kan zien dat aan de zonkant het compleet groen was.

Plaats een reactie