verbinding tussen Mayrhofen en Kaltenbach.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

op een duits forum heb ik gelezen dat er kleinen plannen zijn om in de loop der jaren een verbinding te creeren tussen Mayrhofen (zillertal 3000) en Kaltenbach (hoch zillertal) weten mensen hier meer van of kan iemand mij vertellen waar dit verhaal vandaan komt. Als deze verbinding er echt komt wordt het misschien wel het grootste skigebied ter wereld?

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=131…

Klopt, dit idee bestaat. Is het op dit moment realistisch, ik denk het niet. De politieke verschuiving die in Tirol heeft plaatsgevonden zal deze verbinding niet toestaan. Daarnaast valt dit idee niet binnen het beleid dat hiervoor geldt. Maar goed deze verhoudingen kunnen natuurlijk weer veranderen.
Momenteel is Mayrhofen bezig om alle benodigde vergunningen te krijgen om het skigebied richting "Prangert" uit te breiden. Prangert is een dal nabij de Unterbergalm. Hier willen ze een nieuwe lift bouwen met pistes en een meer voor de besneeuwing. Daarnaast wordt de Penkenbahn natuurlijk vernieuwd.

Daarnaast wordt de Penkenbahn natuurlijk vernieuwd.

Gast946 op 8 jan. 2014 14:55

Dat wist ik nog niet. Nooit meer schudden in het bochtje dus? :-)

Is er al meer informatie over die nieuwe Penkenbahn? Kan er niet heel veel over vinden. Ben vooral benieuwd waar het dalstation komt, of die op de huidige plek blijft of dat die ergens anders komt. Heb dit wel ergens gelezen. Zoveel ruimte beneden is er namelijk niet.

@EricH: volgens mij waren ze van plan om het gewoon op de huidige plek te bouwen.

Dat topic dateert al uit 2003, los zand denk ik.

Ik weet wel (kom vaak in Mayrhofen) dat de meerderheid van de gemeente Mayrhofen voor een nieuwe penkenbahn op zn oude plek. het wordt zeer waarschijnlijk een 3-s bahn zoals de Gaislachkogel bahn 2 in Solden. Van de zomer of de zomer van 2015 gaan ze deze nieuwe penkenbahn bouwen.

De pangert, ik weet precies wat je bedoelt. Deze berg lig namelijk richting Kaltenbach. Daarom dacht ik dat ze misschien langzaam zouden willen uitbreiden naar Kaltenbach. maar verder dan die duitse forum site kwam ik niet.

als je googled 'neue penkenbahn’en gaat bij afbeeldingen kijken krijg je 2 tekeningen zoals het er naar alle waarschijnlijkheid uit gaat zien

Heb in `n ver verleden (20 jaar) in dit gebied geskieëd en vond de bus/treinverbindingen tussen de plaatsen geen probleem.
Maar het grootste skigebied zal het niet worden, kom dan maar Les Portes du Soleil 650 kilometer, waar plannen zijn om in Châtel de Linga te verbinden met Super Châtel.
Dan kan je echt een rondje suisse en france maken zonder de bus te gebruiken…SUPER !!

Plaats een reactie