Files buiten vakanties

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Beste wintersporters,
Wij gaan vrijdag 31 jan of zaterdag 1 feb rijden naar het Zillertal. Nu lees ik overal horrorverhalen over de files bij Munchen. Is het buiten de vakanties ook zo erg? In eerste instantie wilden we zaterdag rond 5 uur uit Nijmegen vertrekken dus zeg 12 uur in Munchen. Staan er dan nog steeds files? Of is het een beter idee om vrijdagavond om 23.00 te vertrekken zodat we om 6 uur in Munchen zijn en de files voor zijn? Of hebben alle Duitse dagjesmensen dat ook bedacht?

hey Nienke, ik zou vroeg genoeg vertrekken op zaterdag. Je loopt het risico op wat file maar dat neem ik er steeds bij. Het is geen hoogseizoen dus waarschijnlijk zal je slechts een klein uur verliezen. Dat lijkt me beter dan compleet gebroken aankomen door de nachtrit.
Je hebt het over 5 uur in de morgen, dat lijkt me perfect. Ik spreek me wel niet uit over ongevallen die onderweg de boel kunnen vertragen hé.

Succes!

Ben het met Hanss eens.
Denk dat het geen problemen zal geven

Als je ergens in de namiddag kan vertrekken op vrijdag kun je ook nog een overnachting onderweg overwegen - waarom niet in München? Als je een van de vele hotels vlak bij de ring neemt, dan kan je 's morgens nog snel even de file bekijken op internet en eventueel een stukje binnendoor rijden om deze te omzeilen - kom je nog eens door een mooi landschap :-).

Vertrekken op vrijdag (neem een hotel uit een grote groep, genre Accor, dan heb je veelal een 24u-receptie en kan je gerust tot 23u doorrijden) en uitslapen onderweg maakt het sowieso meer relax voor ons.

Plaats een reactie