Makkelijke pistes zillertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Hallo

Ik ga de eerste week van maart voor het eerst naar het zillertal. Ik kom alle pistes makkelijk af, maar mijn ouders skien nog iets minder goed en hebben graag als eerste een makkelijke brede blauwe piste.

We komen de zaterdagvoormiddag aan en in de namiddag staan we reeds op de latten nu is mijn vraag waar in het zillertal zijn er makkelijke blauwe en brede pistes. We zitten dicht nabij de penkenbahn dus we starten de zaterdag wss in mayrhofen met skien, is er daar een makkelijke brede blauwe piste om mee aan te vangen? En waar zijn er nog zo’n varianten verspreid over het gehele zillertal?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

No sweat no glory

Aan de overkant van Mayrhofen heb je de Ahornbahn, dit is een mooi compact gebied voor beginners.

Zeker de Ahorn opgaan, boven mooie brede blauwe pistes en als het goed gaat stukje verder naar beneden.

Dienten Die Alte schule

De 7a op de Horberg is een leuke en niet al te moeilijk. Op de Rastkogel zijn ook enkele blauwe pistes:

http://ski3.intermaps.com/mayrhofen/skimap_touch.asp?lang=de…

Verder op de Ahorn heb je inderdaad ook mooie blauwe pistes.
Zillertal Arena is niet echt helemaal geschikt voor beginners, boven Gerlos heb je wel een mooi blauw stuk, maar verder is het meer rood allemaal.

Ben er net van tyeruggekomen. Als je op de pistekaart kijkt dan kun je zien dat je bovenaan de Penkengondel de Kombibahn inkan en dan afdeling 2, mooie blauwe. Of de blauwe afdaling naar de penkenkuli sleeplift. Dat zijn mooie blauwe starters.
Of vanaf de Penkengondel afdaling 20, heet niet voor iets de familieafdaling en dan kun je ook nog via de Tappenalmlift afdaling 8 nemen. Allemaal prima blauw dus je ouders kunnen zeker starten met blauwe pisten.

Bedankt voor de reacties iedereen!

No sweat no glory

De 8 is de breedste blauwe piste en alleen het begin stukje is iets steiler (enkele meters als je het goed stukje pakt, dus niet direct links uit de lift). Als je daar een route buitenom pakt heb je een afdaling waar je goed je bochtjes kan maken. 2 is prima te doen, wel erg druk na 10:00 met ontelbare klasjes. 20 heeft tussendoor een iets steiler stuk en ook het einde is meer richting rood en vaak druk omdat daar een stuk of 5 afdalingen van verschillende kleuren bij elkaar komen.
Later in de week zou ik ook zeker de 150er tux pakken naar de horberg (geloof ik, geen kaart bij de hand) om daar de blauwe 6 te gaan doen. Die is extreem breed en kan je ook nog verlengen met de 4 en de 3.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Weet er ook iemand iets voor hochfugen en hintertuxer gletscher? op de gletscher zie ik veel rood maar mijn ervaring met gletschers is altijd breed en niet moeilijk of is dit hier anders?

No sweat no glory

Bij verse sneeuw is de gletsjer prima te doen.

Je kan natuurlijk ook beginnen met de harakiri (zwart, 78%). Daarna voelt elke piste als een beginnerspiste :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Die harakiritip gaan we zeker uitproberen :p!

No sweat no glory

Hoi je kan ook een gids nemen die kunnen het gebied zeer goed en laten alle leuke plekjes zien kijk even op http://www.snowemtion.nl en doe een aanvraag

Dat is waar maar men ouders gaan liever op hun eigen rustig op hun gemak.

No sweat no glory

Plaats een reactie