harakiri

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

ik ga dit jaar twee keer naar zillertal (gerlos en finkenberg). kan iemand mij vertellen of de harakiri-piste do-able is voor ervaren skieërs? wij zijn hier al maanden over aan het ouwehoeren en hebben er heel veel zin in.

De zwarte Harakiri heeft een klein stukje 72 graden helling. Bij ijzige piste is deze met moeite te nemen door ervaren skiërs. Met vertrouw op je techniek en het kanten.
Bij goede sneeuw konditie lukt elke zwarte afdaling!

Lekker genieten dus!

Jack

Harakiri is te doen . Het is misschien wel eens leuk om zo steil te gaan maar er zijn in dat gebied (richting horberg )veel leukere (zwarte) pistes .

en doe het rustig en kijk uit voor mensen die denken dat ze kunnen skien en er in pflug afgaan!

Voor een ervaren skiër is de Harakiri zeker te doen. Als al aangegeven door Tomcatsburg, kijk uit voor mensen die denken dat ze dit kunnen maar er eigenlijk nog lang niet aan toe zijn. Ik heb vorig jaar 2 mensen ‘moeten’ helpen die bijna huilend op deze piste stonden omdat ze niet meer verder durfde. Even naar beneden lopen is op deze piste geen optie, daar is het is simpelweg te steil voor. Kortom blijven doorskiën is het credo. Succes!

Eitje!!

Harakiri is pittig maar zeker te doen. Ik was er in 2006 en kon niet met een voldaan gevoel naar huis zonder de Harakiri te hebben gedaan. Ik zou hem alleen wel aan het begin van de dag doen, dan is de conditie van de piste beter. Als je valt, glij je vanzelf naar beneden, je tegenhouden is geen optie. Harakiri rules!!!

Ben juist terug van Finkenberg, en natuurlijk kon ik niet weerstaan
aan de Harikiri, voor mij viel dit best mee, der is wel een heel steil
stuk dat heel ijzig is, vooral in het midden

het is een kwestie van vallen te vermijden, want eens gevallen blijf je doorvallen vermoed ik,

Ik ging 2 jaar geleden voor het eerst op wintersport, ik kon dus ook niet skieën (afgezien van één keer bottrop) Na een middagje les had ik het wel gezien.

De laatste dag wilden de ervaren skiërs uit onze groep van de Harikiri, ik ben meegeweest zonder ook nog maar een zwarte piste gezien te hebben.

Ik moet zeggen dat het best akelig was toen ik bovenaan de afdaling stond. Eigenlijk was het gekkenwerk want de piste was ook nog eens gesloten (er gingen wel mensen vanaf). Maar ik ben gewoon afgedaald en het was goed te doen. Snel ging het niet maar die smile ging niet meer van mn kop toen ik beneden was! SUPER!

Tja, tis net hoe je eraf wilt he. In pflug kom je overal vanaf.

Voor een ervaren skieer is het zeker te doen al zou ik het midden van de piste zeker mijden aangezien het daar bijna altijd ijzig is, als je via de zijkanten naar beneden gaat kom je er echt wel… heb geen haast en neem je tijd als je twijfelt!

@ad Je hebt geluk gehad ik was er in Februari 2006 en toen zijn er 2 beginnende skiers die dachten er ook wel even af te kunnen afgevoerd met een helicopter… 1 x gebroken nek, en 1 heeft het helaas niet na kunnen vertellen!

M.a.w. je hebt geluk gehad ad!

inderdaad, het is egt heel erg dom om dat te flikken. Zwart is niet voor niets zwart. Toch leuk dat die mensen geen uitkering van de verzekering krijgen omdat ze tegen dit soort stommiteiten niet verzekerd zijn. Slim.

bedankt voor alle reacties. ik ben inmiddels (begin en eind januari) twee keer van de harakiri geweest en het viel best mee. Ik ken in Courchevel een aantal pistes die waarschijnlijk even stijl en langer zijn. denk aan combe de pylones, turcs, suisses, piste M en dou des lanches. versta me niet verkeerd, het stijlste stuk was wel heel stijl, maar was maar heel kort. Wel hard gelachen om al die mensen die dachten dat het een glijbaan was en boven gingen zitten en onderaan weer opstonden.

tja het is de steilst geprepareerde piste van oostenrijk he. Er zijn waarschijnlijk zat ongeprepareerde pistes(lees: skiroutes) die steiler kunnen zijn. Ook in Frankrijk en zwitserland zullen er vast steilere pistes of skiroutes zijn.

Tja hij is te doen dat is logisch anders zou hij niet bestaan, maar voor een echte beginner??? vind ik niet heel slim nee.
als ke alleen nog maar ploeg bochten kan maken moet je hem gewoon echt niet doen!
er gebeuren veel ongelukken op de harakiri 73 x per jaar moet de helicopter weer uitrukken om naar de harakiri te gaan en er zijn idd al 2 mensen op omgekomen, dus gewoon niet slim.
tuurlijk kan een ervaren skier ook onderuit gaan maar minder snel omdat ze weten wat ze moeten doen ook als ze vallen weten ze beter hoe en wat te doen.
ik ben zelf ook geen top skier maar kan wel paralel en een beetje carven maar vind de harakiri toch echt wel lastig en heb er moeite mee als hij erg slecht en ijzig is.
dus voor alle beginners begin er gewoon niet aan en waht nog een paar jaartjes.
en luister niet naar dat soort onzin van in ploeg kom je overal van af dat is namelijk niet zo, tja mischien de rest met een helicopter dan wel ja.

Tuurlijk meen ik het niet dat je in ploeg overal af komt ;). Sarcasme heet dat. Je ziet alleen helaas altijd mensen die zo stom zijn om meteen tijdens hun eerste skivakantie de zwarte piste afgaan om thuis op te kunnen scheppen dat ze al van zwart kunnen…

hallo tomcatsburg,
sorry bedoelde het ook niet om je aan te vallen.
het is idd waar dat veel mensen maar van zwart af gaan terwijl ze nog niets kunnen en voor het eerst in de sneeuw staan, jammer is dat.
en dat dan alleen om te kunnen zeggen ik heb al zwart gedaan, maar of je daar nu trots op moet zijn dan?
ja vraag ik me idd af

dat snap ik hoor! Stoerdoenerij lijkt voor menig wintersporter(helaas is die vaak een Nederlander) belangrijker dan veiligheid…

Ik vind het eerder dom om te doen dan stoer… maar ja datzelfde geld voor zoveel andere dingen (roken e.d.)
Er staat ook nergens dat het de moeilijkste piste is alleen deze is geprepareerd met in dacht dik 70%… ik ben zat pistes af geweest die stijler waren alleen waren die niet geprepareerd, maar nogmaals het is een leuke piste als je weet (en niet denkt dat je dat weet) wat je kan!

Voor ervaren skieers is de piste goed te doen,mits je let op de
conditie waarop de piste verkeerd ,wanneer je hem wilt nemen.
Neem hem ontspannen,wanneer je angstig wordt kan het nog heel
lastig worden.Dus voor beginners en lichtgevorderden nog een paar jaartjes wachten of als je een helicoptervluchtje wilt maken succes!

Enkele jaren geleden begonnen met skien in Mayrhofen. De harakiri heb ik ook toen gezien. Man man…als je daar als beginner afgaat ben je echt gek. Al had ik 50.000 euro gekregen was ik er als beginner niet afgegaan. Dat is echt iets voor de ervaren skier niet voor beginners!!

@ Ronny, ik hoop dat als je inmiddels een beetje kan skieen je toch nog eens terug gaat naar Mayerhofen en de Harakiri toch gaat proberen… de eerste meters tot de rots zijn makkelijk maar na de rots (aan je rechterhand) pffff zwaar hoor, je kan nog teruglopen als je de rots nog niet voorbij bent!

Succes:-)

ik heb de harakiri verschillende malen gedaan,
mijn ervaring is als je begint te denken is het om zeep. Als de pist ijzig ligt is stoppen gewoon geen optie meer, rustig door naar het plateau iets verder beneden. Gelukkig is het steile stuk niet zo lang.
In ieder geval ben ik er met krokus 2010 terug om de harakiri te doen

Heb febr’10 de Harakiri gedaan. Ben redelijk ervaren skieer, maar heb respect voor deze piste. Hij is goed te doen, wanneer je zelfvertrouwen, goed materiaal en durf hebt.Wel een super gevoel als je m voor de 1e keer hebt gedaan. Je moet gewoon gaan…

Na 3 jaar Mayrhofen toch mezelf toch gewaagd aan de Harakiri (op een snowboard) … Ik moet zeggen, zeer goed te doen, mits je de rechterbuitenkant neemt (als je de piste aankijkt van beneden) Rustig blijven en vooral niet twijfelen is de boodschap!

Ik zeg er ook bij dat piste 16A of zelfs 17 (in de voormiddag), zeker zo leuk is! Deze is iets langer en toch ook vrij steil!

Maar goed, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij kan en niet!

Sterkte :)

Zelf dit jaar paar keer de Harakiri gedaan. Groot verschil of je hem s´ochtends doet als de piste hard en ijzig is of s´middags met veel meer grip. Voor ervaren skiërs s´ochtends pittig maar te doen. Goed kanten en geen slipper maken anders is er geen houden meer aan. Vriend lag met open armen beneden omdat zijn mouwen stroopte en hij met de blote armen over het ijs ging.

ik heb gelezen dat je bij dalstation Penkenbahn ‘survivor-artikel’ kan kaufen. natuulijk is dit puur geldklopperij, maar ik als goedgelovige toerist ben toch benieuwd wat dit is. weet iemand wat dit voor snuisterijen zijn?

Overigens Pieter VDV, weet je zeker dat je niet de andere kant van de piste bedoelt? de rechterkant van BOVENAF bezien is iets minder stijl als je het mij vraagt.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@Kilometervreter, je hebt gelijk hoor de rechterkant van bovenaf (dus links van beneden:-)…) is een stuk(je) makkelijker dan de linkerkant van bovenaf, maar ik moet zeggen de linkerkant is echt wel leuker hoor daar zitten vaak een paar beste ijzige bulten en het is altijd lachen om mensen die dan die kant nemen en je de beentjes onder het lichaam ziet schudden en ze met alle macht proberen te blijven staan!
Ik heb het geluk gehad dat ik de Harakiri dit jaar ook weer meerder malen mocht "meemaken" (tja zo ervaar ik dat) en ik moet zeggen dat hij eind Januari zeker het beste skibaar was!

@PieterVDV ik denk zelfs dat de 16A en de 17 voor het merendeel van de skieers veel en veel leuker is, ze zijn stijl en lang maar beter handelbaar!

@kilometervreter… Hinterglemm op je wishlist… ik zou m dr af halen hoor das echt helemaal niets voor ervaren skiers!

krokus 2011 gaan we hem weer doen : yoepi

-)

Plaats een reactie