Verbinding Zillertal gebieden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Hallo,
ik ga in de voorjaarsvakantie naar Mayrhofen, en ga daar boarden met een Zillertal 3000- pas. Ik vroeg mij af of het dan mogelijk was om naar Königsleiten (Zillertal Arena) door te boarden/skieën?
Bedankt, gr Merel

He Merel. Het Zillertal Arena gebied bestaat uit de dorpen Zell am ziller, Gerlos, Krimml en Koningsleiten. Zillertal 3000 bestaat uit Mayrhofen, Hintertux (tuxer gletscher)en de dorpjes er tussen. De hiervoor beschreven gebieden zijn twee, niet rechtstreeks aan elkaar verbonden gebieden. Vanuit Mayrhofen is een busverbinding naar oa Zell am Ziller vanwaar je naar Koningsleiten kunt skien. Wanneer je over de totale Zillertalpas beschikt kun je in deze beide gebieden skien (en ook nog in het gebied bij Kaltenbach, Hochfugen, Fugen). Er zijn goede gratis bus en trein verbindingen tussen de gebieden als je in het bezit bent van de skipas. Ook deze gebieden zijn zeker de moeite waard!

Hoe lang zit je dan in de bus of trein als je naar die andere gebieden wilt gaan?! Groet en thnx Lukas

Met de auto is het naar Zell am Ziller circa 10 minuten, naar Fugen is het iets langer, circa 15-20 minuten. Met de bus dus iets langer, maar het is de moeite waard, helemaal het Zillertal Arena gebied!

Is het ook mogelijk om met de bus van zell am ziller naar krimml te gaan.

Je kan van Mayrhofen naar Königsleiten skieen
http://nl.bergfex.com/gerlos/panorama/

Je kan van Mayrhofen naar Königsleiten skieen
http://nl.bergfex.com/gerlos/panorama/

Ray op 16 dec. 2011 16:48

Uh ik weet niet of je er ooit geweest bent maar dit is echt niet mogelijk hoor… Helaas…
Tussen mayrhofen en Zell zit een kmtje of 10 en gerlos ligt dan aan de andere kant van de berg…

Is het al bijna januari?

Nee zoals men al zegt. Mayrhofen/Hippach is een gebied en Gerlos Konigsleiten Zell is een ander gebied. Aan de andere kant van het dal.

Neem een bus of taxi naar de gondel in Zell am Ziller, pak de gondel en je hebt toegang tot de Zillertal arena. Je gaat over de Ubergangsjoch en je kunt richting Gerlos/Konigsleiten. Zeker de moeite waard.

@Cees: Het is mij meermaals gelukt om in 1 dag vanuit Gerlos naar Krimml, dan helemaal naar Zell am Ziller, vervolgens weer terug naar Krimml, dan weer naar Zell en dan terug naar Gerlos te skiën.

oftewel, beide uiteinden van het gebied 2x in 1 dag te pakken.

dus waarom je de bus vanuit Zell naar Krimml wil nemen, wil je dat met bagage doen ofzo?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Mijn nederige excuses
Ik ben er 3 keer geweest en dacht op de een of andere vage manier dat Mayrhofen bij dat gebied zat.
Zich met het schaamrood op de kaken in een hoekje verschuilen doet

Mijn nederige excuses
Ik ben er 3 keer geweest en dacht op de een of andere vage manier dat Mayrhofen bij dat gebied zat.
Zich met het schaamrood op de kaken in een hoekje verschuilen doet

Ray op 17 dec. 2011 08:41

Maakt niet uit hoor ;) haha

Is het al bijna januari?

Ik zat vorig jaar in kaltenbach en we zij 2x naar mayrhofen geweest was een half uurtje met de trein.
En van mayrhofen naar gelos of zell am ziller zal een kwartier zijn

hadi gerlos ligt aan de ander kant van het gebied en als het stormt gaan heel gauw de liften dicht in gelrlos ik kok er al 10 jaar veel plezier

ferdinand,wij komen met de trein aan in zell am ziller en wij moeten dan met de bus naar krimml met bagage. en aangezien een taxi 90 euro kost dachten wij dat een bus wel eens goedkoper zou kunnen zijn,gr cees

Heeft er al iemand dit seizoen op de piste gestaan en hoe is die nu?

Ik hoop dat het flink blijft door sneeuwen!!!

Wij zijn afgelopen zaterdag teruggekomen uit Mayrhofen.
Er waren nog niet veel pistes open, maar die open waren zijn echt goed te skiën.
Ik ski blauwe piste, en de 2,8 20 waren goed te doen.
Maar vandaag zie ik dat er weer meer pistes open zijn, en het sneeuwd nu!! Succes

Plaats een reactie