Skipas voor inwoners skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Is het bij iemand bekend wanneer je in een skigebied woont je een skipas voordeliger krijgt dan normaal? Of betaal je net als iedereen gewoon voor de dagelijkse/wekelijkse skipassen? Volgend jaar woon ik als het goed is voor een jaar in de buurt van mayrhofen en alle weekenden daar kunnen skien zou geweldig zijn.

Het voordeel zit er niet zozeer in dat je in het gebied woont maar vooral dat je in de voorverkoop vaak korting op een seizoenspas krijgt en die vaak voor een groter gebied of hele provincie geldt.

Bv, Ski Amadé:
Dagkaart (enkel Schladming-Dachstein): €48,50
6-dagenkaart: €241
Seizoenspas: €554 (€519 in voorverkoop)
Steiermark joker: €768 (€699 in voorverkoop)

Soms heb je wel een korting ergens als inwoner (vooral kinderen) maar dit wordt meestal niet aan de grote klok gehangen want dit mag volgens Europese en veel landelijke wetgevingen niet, is mij ooit verteld. Omdat je niet op woongebied mag discrimineren. Vraag rond bij locals, dat werkt erg goed.

Ik heb hier een veel goedkopere skipas, ook veel goedkoper dan de voorverkoop passen, maar dan moet ik wel een brief van mijn burgemeester overleggen waarin staat dat ik in dezelfde ‘communité des communes’ woon.

Click. Click. Peace

Zillertal Arena geeft ook korting aan inwoners.
Je moet bij de gemeente ingeschreven staan als inwoner.
Wordt inderdaad niet aan de grote klok gehangen.

Ja vaak wel, ook inwoners van ski Amadè krijgen korting als het Hauptwohnsitz is en dat kan per dorp verschillen.
Dit kun je terug vinden op de pagina van de seizoenspas

Dienten Die Alte schule

@Rogier nog maar eens bewezen dat je als in Frankrijk iets geregeld wil krijgen je eerst langs de burgemeester moet :D

Let it snow, let snow, let it snow!

Soms heb je wel een korting ergens als inwoner (vooral kinderen) maar dit wordt meestal niet aan de grote klok gehangen want dit mag volgens Europese en veel landelijke wetgevingen niet, is mij ooit verteld. Omdat je niet op woongebied mag discrimineren. Vraag rond bij locals, dat werkt erg goed.

Ik heb hier een veel goedkopere skipas, ook veel goedkoper dan de voorverkoop passen, maar dan moet ik wel een brief van mijn burgemeester overleggen waarin staat dat ik in dezelfde ‘communité des communes’ woon.

Rogier op 20 nov 2015 14:30

Hier in belgie krijg je anders veel korting op zwembaden en provinciaal domeinen als je in een bepaald stuk woont…

Soms heb je wel een korting ergens als inwoner (vooral kinderen) maar dit wordt meestal niet aan de grote klok gehangen want dit mag volgens Europese en veel landelijke wetgevingen niet, is mij ooit verteld. Omdat je niet op woongebied mag discrimineren. Vraag rond bij locals, dat werkt erg goed.

Ik heb hier een veel goedkopere skipas, ook veel goedkoper dan de voorverkoop passen, maar dan moet ik wel een brief van mijn burgemeester overleggen waarin staat dat ik in dezelfde ‘communité des communes’ woon.

Rogier op 20 nov 2015 14:30

Hier in belgie krijg je anders veel korting op zwembaden en provinciaal domeinen als je in een bepaald stuk woont…

japser op 20 nov 2015 17:23

En zelfs in musea, monumenten, theater, … Dus als de Belgische staat er aan mee denk ik niet dat er Europese wetgeving tegen is. Al ligt het er misschien aan dat bijvoorbeeld een zwembad deels gefinancierd wordt met het belastinggeld van de gemeente, en het dus niet oneerlijk is dat de betaler van die belasting een voordeliger tarief wordt aangeboden?

Hoi Hansiehans!

Ik woon en studeer momenteel in Kustein en heb daarom korting gekregen op mijn skipas.

Ik heb de Snowcard Tirol gekocht van 737 voor 549 euro! scheelde nogal wat terwijl je daar op internet niks over kan vinden. (linkjuh: http://www.snowcard.tirol.at/)

Deze pas is geldig in heel Tirol en daarom erg aantrekkelijk als je al wat weekendjes eerder naar de gletsjer(s) wil! Daarbij komt nog dat mij werd verteld dat ik hier bij skiwelt geen korting kreeg en het dus bijna even duur was, toen was de keuze uiteraard snel gemaakt.

Have fun volgend jaar!

Als ik later groot ben trouw ik met mijn board!

Plaats een reactie