Route naar Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Hallo,

Hierbij de vraag of jullie ervaring hebben met een route naar Mayrhofen met de auto vanuit Nederland.

Graag de voor’s en tegen’s qua routes (drukte etc.)

Als je op zaterdag gaat is het verstandig om vroeg vanuit nederland te vertrekken. De drukke punten beginnen vanaf Wuerzburg. Ook bij Muenchen is het altijd zeer druk, voor de kenner is het altijd een optie om door de stad te rijden langs de allianz arena te rijden.Moet je wel ff een milieu stickertje vooraf aanschaffen.

Makkelijkst en kortst is om vanaf de grens bij Arnhem de 3 te volgen(rechtsrheinisch), en dan via Nürnberg, Ring München en Kufstein (Inntalautobahn A12) naar de Zillertalbundesstraße. De wegen zijn goed te doen, de 3 en rond München kan het echter wel verschrikkelijk druk zijn. De A45 (Sauerlandautobahn) is dan aan te raden, daar kun je ook vaak doortrappen omdat het er rustiger is. Mocht het echt druk zijn rond München kun je inderdaad binnendoor de stad gaan. Rond het Inntaldreieck(Dreieck Autobahn naar Salzburg en de Inntalautobahn naar de Brenner) kan het ook vast staan, dan zou je eventueel over de Achenpas kunnen rijden. Goede weg en geen vignet nodig.

Ik ga al jaren via Venlo over de 61 (linksrheinische autobahn) daarna de 6 langs Heilbronn tot aan kruispunt Feuchtwangen en daar de 7 richting Ulm. Vandaar de 8 naar Munchen.
Voordelen: je mijdt het drukke stuk Wuerzburg-Nuernberg-Muenchen en andere grote steden (Stuttgart).
Afgelopen zaterdag nog vanuit Zillertal in 9 uur (pure rijtijd zonder tussenstops) naar Nederland (Haarlem) gereden via deze route. Heenweg doe ik het liefste 's nachts omdat de ring rond Muenchen op zaterdag vanaf zes uur 's ochtends volloopt tot aan Kufstein.

wij hebben paar keer naar Mayrhofen gereden, maar we rijden het liefst snachts. ik heb zelf alleen meegereden dus ken niet exact de route, maar wij reden via Frankfurt, Wurzburg en Munchen. 's nachts heb je nergens last van, lekker doortrappen op dat gaspedaal. we hebben t wel eens in 8,5 uur gereden(met 2 stops)… ideaal!

Is het alweer zo ver, mogen we weer??

Zillertal is een ramp op zaterdag.

Ik zou vrijdag laat vertrekken, zaterochtend aankomen, gelijk om 8uur op de piste!

Géén files, lekker 's nachts doorrijden en een extra skidag terwijl de rest in de file staat.

Zoals vele in dit topic al aangeven.: Nurnberg, Wurzburg en Munchen. Dat is de route.

Is wel druk op de vrijdag/zaterdag maar dat hoort erbij.

Het beste kun je gewoon 's nachts rijden. Laatste keer vanuit Gerlos heb ik het in 7.45u kunnen doen. Met 1 keer snel tanken erbij.
Over de A31, Nurnberg, Munchen, Kufstein, Zillertal.
Overigens; de heenweg hebben we er bijna 13 uur over gedaan. Het was de eerste kerstdag. Overdag.

Het zal mij benieuwen waar de adviesvrager (Ron) vanuit Nederland vandaan komt. Dat kan nog behoorlijk verschillen in het route advies.

En welke route je ook neemt… Een goede planning doet veel wonderen. Zoals sommige gebruikers al terecht hebben opgemerkt is zaterdag een cruciale dag om aan te komen in het Zillertal. Bovendien doet 's nachts rijden veel wonderen en voorkomt eventueel omrijden.

Wat ik in vorige post nog ben vergeten te melden: je kan er beter voor zorgen 's ochtends vroeg het Zillertal in te rijden. Dit kan ook nogal eens een ramp veroorzaken omdat het hier erg druk kan zijn.

Iedereen moet dat dal in en uit over 1 weg. Vooral op zaterdag is het huilen geblazen. ik zou het zeker meenemen in de planning.

goodluck!

Is het alweer zo ver, mogen we weer??

Plaats een reactie