Zaterdag of zondag van Zell am Ziller naar Hintertux?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

A.s. januari ga ik een aantal dagen skiën in Zell am Ziller. Ik wil heel graag een keer naar de Hintertuxer Gletscher, het is alleen even de vraag wanneer. Ik ga eerst zo vroeg mogelijk naar Mayrhofen met de trein en vanuit daar begreep ik nog een half uur met de bus. Zou het qua drukte op de weg uitmaken of ik dit op een zaterdag of op een zondag zou doen? Ik zou het jammer vinden als de bus er 2x zo lang over zou doen, want ik heb relatief maar weinig tijd. En die kans is op zaterdag het grootst lijkt me, al zal ik denk ik voor de grote drukte al bij de gletscher zijn. Of is het zo vroeg al druk?

Je kan ook overwegen om met de horbergbahn het gebied in te gaan en vervolgens naar (vorder)lanersbach te skiën en vervolgens weer de bus te pakken naar de gletscher.

Heb je er in ieder geval al een paar afdalingen op zitten.

Buiten de vakanties zal het niet heel druk zijn voorbij mayrhofen

*bericht bewerkt door Bakkertie op 18 nov 2019 17:17

Het weer is een belangrijkere factor!
Als de zon niet schijnt heb je niks op een gletscher te zoeken.
Let er daarbij ook op dat in Zell de zon kan schijnen, terwijl het op de gletscher sneeuwt, en vice versa. Webcams vooraf checken!

Wij gaan ook naar zell am ziller en willen ook naar de hintertuxer. Als in het goed zie is het met de auto maar een half uurtje rijden toch?

Volgens Google Maps is het 35 minuten rijden. Als je zaterdag/zondagmorgen vroeg gaat rijden. En daar om 9.00 uur bent (of eerder als de liften eerder beginnen), dan heb je geen last van de drukte.

Wat je ook kan doen. Met de auto naar de Horbergbaan. Daar instappen. Skiënd naar Tux. Daar de bus pakken. Dan heb je al een lekker tochtje gemaakt. En heb je nog tijd genoeg om Hintertux te verkennen. Vanuit Tux is het een kwartiertje met de bus. Wel vooraf even goed kijken hoe laat de bus vertrekt. Wij waren een keer net te laat en moesten een half uurtje wachten, dat was zonde van de tijd.

Als je op tijd terug gaat kun je ook weer vanuit Tux skiënd naar de Horbergbaan gaan.

Maar goed, met de auto is het wel relaxter.

Peter Pos

Vanaf treinstation in Mayrhofen vertrekt de eerste bus om 08:00 (2 jr geleden). Vanaf daar is het ongeveer een half uur met de bus, maar wel afhankelijk van de drukte. Vergeet niet dat de drukte in de ochtend het dal uit is en ‘s middags het dal in, dus jij gaat dan de tegen over gestelde richting op. Zou prima moeten kunnen!

Thx allemaal!

Vanaf treinstation in Mayrhofen vertrekt de eerste bus om 08:00 (2 jr geleden). Vanaf daar is het ongeveer een half uur met de bus, maar wel afhankelijk van de drukte. Vergeet niet dat de drukte in de ochtend het dal uit is en ‘s middags het dal in, dus jij gaat dan de tegen over gestelde richting op. Zou prima moeten kunnen!

Marijnt op 18 nov 2019 22:38

Dit dacht ik inderdaad ook, fijn dat je dat bevestigt! Kost me wel m’n ontbijt :) maar wil er graag op tijd zijn.

Ik kom met het vliegtuig en de trein, dus geen auto in de buurt ;)

En goede tip voor het weer, ga ik naar kijken!

Met ov is prima te doen, en je wordt voor bij het lift station afgezet .
Ik was ooit met de auto en kon 2 km verderop parkeren , waarna we alsnog in een bus werden gepropt!

inderdaad goed het weer aankijken. Met slecht weer is er niet veel aan of sluiten liften zelfs sneller dan in de normale gebieden .

Als het erg warm is wordt het zelfs erg druk op de gletsjer. Terwijl er in de gewone gebieden vaak ook nog erg goede pistes te vinden zijn op de schaduwhellingen .

M.a.w. liever een hele mooie skidag, dan een halve dag opgeven , om toch een keer op de gletsjer te staan … maar dat is mijn ongezouten mening …?

Ik zou het weer bekijken en dan per dag besluiten of het de moeite is. De gletsjer is zeker leuk. Sla ook de dalafdaling niet over.

Het weer checken zou ik ook aanraden. Ik stond dus een keer begin augustus lekker vroeg op in Mayrhofen om lekker vroeg de gletsjer op te kunnen. Het was Redelijk weer en we hadden niet echt goed nagedacht over het feit dat het daarboven weleens andere koek kon zijn. onderweg werd het steeds donkerder en regende het steeds harder. Stond ik daar dus met m’n boardje onder m’n arm een dagkaart te vragen en die vrouw keek mij aan of ik gek was. De ski teams gingen niet eens omhoog vanwege de storm en regen ellende boven waarop we toch ook maar besloten niet te gaan.

Een dag of 2 later stonden we uiteindelijk in de zon boven maar toen waren we dus met de hele familie en kleine kinderen… En zonder snowboard. Dat was dus mijn ervaring in hintertux😂

🏂

Plaats een reactie