dalafdaling mayrhofen is er wel, zelfs 2

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Hallo

Enige tijd geleden zag ik wat posts/discussies langskomen over de dalafdaling in Mayrhofen.

Er zijn er dus wel 2, al zijn het geen echte klassieke brede pistes die tot in het dorp aan de lift leiden.

  1. is redelijk bekend: de Ahorn Tal abfahrt.
  • minded bekend: de Penken Schwendau abfahrt:
  • succes!

    Jammer is alleen dat op de Ahorn behalve die 5 en een handvol andere pistes niet ongelooflijk veel te skiën is. En wat die andere betreft, die komt zo ver buiten het dorp uit dat je vervolgens met de skibus volgens mij even lang onderweg bent naar het dorp als wanneer je met de gondel naar beneden komt. Bovendien zal die afdaling alleen bij redelijk veel verse sneeuw te skiën zijn, hij is immers niet geprepareerd…

    Ik ga een aantal keer per jaar richting mayrhofen, wat mij wel opvalt is dat ik eigenlijk nog maar 1 keer heb meegemaakt dat deze dalafdaling(penken) geopent was en dat dit voor de beginnende skier totaal niet te doen is.Maar volgens mij staat hij ook aangegeven als ski-route en niet als piste.

    De Ahorn afdaling is toch welbekend dat deze er is? Sterkernog; 1 van mijn favoriete afdalingen in Mayrhofen.

    Het punt is dat het grootste gebied van Mayrhofen, Penken (aka , waar 90% van de bezoekers zit) geen dalafdeling heeft. De dalafdaling die je hier toont is niet echt een officiele piste zover ik weet. En zo ziet hij er ook niet uit als ik het filmpje verder bekijk, eerder een ski route…

    Maar echt een dalafdaling die in Mayrhofen centrum uitkomt, die mist de Penkenberg zeer zeker

    Je bent zelfs veel langer onderweg aangezien het een behoorlijk lange en op sommige stukken aardig pittige ski route is. De week dat ik er zat afgelopen jaar hadden ze net een record sneeuwval van de laatste 30 jaar gehad. Toch was deze ski route op sommige stukken nog maar erg dun besneeuwd en ijzig, om nog maar te zwijgen van het feit dat je 2x een asfaltweg over moet

    Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

    Jup, is een skiroute… Bovendien sta je dan in Mühlbach/ Schwendau en niet in Mayrhofen.

    You're stronger than the mountain!

    Wel heel leuk om een paar keer te doen, maar zeker geen ski in ski out afdaling naar Mayrhofen

    Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

    Klopt helemaal. Ik heb het gebrek aan dalafdalingen eerder aangegeven als grote breekpunt van Mayhofen voor mij. Feitelijk is er inderdaad wel een (nr. 5), maar dat is nu net niet dat stukje van het grote skigebied in het Zillertal waar ik voor zou komen… Tux-Lanersbach of Tux-Vorderlanersbach zou ik dan eerder als standplaats kiezen. Ik hou nu eenmaal van ski-in-ski-out (of wat daar heel dichtbij komt).

    Als je niet in mayrhofen zit maar meer richting zell am ziller is deze route wel handig want de bus gaat vanaf hier ook richting de trein.

    Ahorn is juist de onontdekte dalafdaling van Mayrhofen. Neem de eerste lift omhoog, ski 3x die afdaling en loop daarna naar Penken om de rest van je dag te vullen. Geheid dat je in de ochtend bijna geen kip op de piste ziet.

    … en dan ben je lekker op de Penken aan het skiën en moet je aan het eind van de dag toch nog aansluiten in de rij om met de gondel naar beneden te gaan.
    Nee, dank u.

    Wat doet die muts nou op 3:33 in het tweede filmpjes?

    Lijkt wel alsof ze geïrriteerd dat je dwars door het (gruwelijk in de weg staande) groepje heen skiet.

    ja…zag het ook ja…en daarna een cut in het filmpje…hoop dat ie verhaal is gaan halen! :)

    fijne afdaling trouwens…zou dr zo voor in de auto stappen!

    tsja, heb ook niet gezegd dat het OFFICIELE afdaling is op de Penken :-)
    En klopt, de Ahorn afdaling is niet echt bekend; maar vaak ook niet echt te doen door gebrek aan goede sneeuw (en soms ook gesloten)

    In de rij voor de llift van de Penken naar beneden, daar sta je elke dag (zeker met kerst en carnaval), gewoon in de Elchbar een extra biertje drinken en met het personeel naar beneden gaan :-)

    gewoon in de Elchbar een extra biertje drinken en met het personeel naar beneden gaan :-)

    Gast601 op 5 dec. 2012 00:46

    :-)

    Zo druk is t op het einde van de dag ook weer niet boven aan de Penken.
    Ook niet met carnaval.
    Als je kiest voor Mayr weet je gewoon dat je met de lift terug de berg af moet.
    Als alternatief zou je ook nog via de eggalm naar onder komen ( mooie pistes ) , en dan in Lanersbach de bus terug nemen.
    Vanuit de Horberg moet je namelijk ook met de bus terug…

    Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

    Ahorn is nochtans een zalige afsluiter van de dag. Bovendien supersnelle bak naar boven. Stoppen op penken om 15 u. In da wandelen naar ahornlift (200m). Daar boven nog iets drinken en afdaling als laatste.

    Plaats een reactie