Zell am Ziller -- Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Karin, de weersvoorspellingen van de weermannen strekken zich uit over grotere gebieden en ze hebben het over plaatselijk grote verschillen,
Welke weersvoorspelling(en) voor de plaatselijke situatie volg jij daar voor Zillertal en Zell?

Servus Cees,
Ik kijk altijd naar de site van Zillertalarena en wetter.at of

http://tvthek.orf.at/programs/70023-Tirol-heute kun je even tv kijken op je pc

Op het moment heb ik al 2 keer sneeuw geschoven.
Nu is mijn dochter net geweest in zell en zag geen hand voor ogen dus volop sneeuwen daar en de verwachting is dat het nog even lekker aanhoud morgen met zijn alle schulefaren bij de skischool is ook gezellig en meteen de collega`s leren kennen.

Karin bedankt!

Vond ook een webcam in Mayrhofen

http://www.zillertal.at/de/winter/services/livecams/…

Het is raar, over 3 weken zijn we daar pas, maar als ik nu hoor van sneeuw tot in het dal kan ik daar erg blij van worden, terwijl ik ver weg zit en het over die paar weken weer heel anders kan zijn,
Maar ja, de voorpret he!, en het feit dat we in nederland zo weinig echte winters hebben, dus we projecteren dan heel veel op andere gebieden en tijden,
Vinden julie daar nu ook dat die hollanders een beetje gek zijn?

Nee hoor en die voorpret is altijd het leukste toch,hoort erbij nog effe en dan ben je hier kun je weer om de sneeuw en de berglucht te snuiven

Talabfahrt Ahorn

Via de WebCams is niet zichtbaar of men al bezig is met het prepareren en besneeuwen van de Talabfahrt van de Ahorn(Mayrhofen). Heeft iemand dit toevallig al gezien of ergens anders gelezen ??? Ben namelijk erg benieuwd of deze met kerst opengesteld gaat worden evenals voorgaande jaren.

nu ik vind mayerhofen super na !) uur ga je gewoon naar je nest s.morgens weer fit op se piste zonde van je skipas als je in je nest blijf he s.nachts n kerel overdag n man ha ha

@Mark
Meestal gaan de dal afdalingen open met de kerstvakantie. Ik heb altijd het idee dat ze deze zo lang mogelijk willen sparen voor de echte drukte. Of het echt zo is weet ik niet zeker.

@Barney; je hebt helemaal juist !!

Ik had een mailtje gezonden naar de Mayrhofner-BergBahnen met de vraag inzake de Talabfahrt van de Ahorn. (en antwoord gekregen…) Als er geen onverwachte veranderingen in het weer komen dan gaat de Talabfahrt aankomend weekend open tot aan het dal ! ! ! Super, ik kom er al jaren en vindt het een geweldige afdaling van 5,5km en snel weer met de grote gondel naar boven.

hallo Karin, tijd voor een update, hoe liggen de zaken er in Zell am Ziller bij?

Ja Super sorry ben een beetje druk geweest met de wissel en gasten vandaar dat ik jou bericht neit gezien hebt.
Nu is het goed heerlijk vertoeven lekker zonnetje van het weekend hebben wij hier de bekende Stroh Juchee heerlijk om naar tekijken.
Na al het geschuif en daken vrij gemaakt kunnen we erweer tegen aan om de volgende lading te ontvangen
Ben jij nou al op vakantie geweest of ga je nog ik weet het niet meer

Ik ga morgen op pad, en wellicht gaan we zondag naar de stroh juchee, (noch niet eerder gedaan) dat is toch boven Zell he? Kun je daar met de auto komen en zo ja is er dan geen parkeerprobleem of alleen per lift vanuit Zell
We konden een overnachting boeken bij adres vorig jaar, dus we zullen je niet lastig vallen :-)

Haha had ik maar geweten had nog een plekkie voor 1 nacht jannerloch hier even bijtanken,boekingen doen voor volgend jaar pff jaar is net begonnen maar wel weer leuk om mensen weer terug ontvangen zo ook nederlanders aan de deur gehad om te kieken en komen volgend jaar
Stroh Juchee is bij de wiesenalm dus auto(niet naar boven rijden is geen optie) parkeren en Gratis naar boven en wie weet treffen wij elkaar nog, maar het is er erg druk en dit jaar voor het eerst komt er een bekende Prominent ik geloof als ik de geruchten hoor uit amerika en als je de 1e slee ziet dat is van onze werkgever,viel Spaß

Servus

Wat kost het ongeveer van Gerlos naar Zell am ziller met een taxi? weet iemand dat?

Wat kost het ongeveer van Gerlos naar Zell am ziller met een taxi? weet iemand dat?

Jan op 6 feb. 2012 15:08

Wellicht staan hier aanwijzingen bij?

https://www.wintersport.nl/zoeken?q=Taxi&filter=6…

@karin,
Het is er niet van gekomen de stroh juchee,
Zag wel later een reportage op een tv-kanaal,
Nu hebben we volgend jaar weer een reden om de schade in te halen…

Heb een tweetal weken 54 euro moeten betalen voor 6 personen aangezien we te laat waren om terug te skieën naar zell am ziller (parkeerplaats Lift waar auto stond) aangezien we geen zin hadden om 1,5 uur op de bus te wachten. Houdt wel rekening met wachttijd aangezien het aantal taxi’s niet superveel is. Advies…reserveren!

Kijk bij onderstaande link voor de bus die gaat van Mayrhofen naar Gerlos.

http://www.wald-koenigsleiten.at/UserFiles/Media/wald-koenig…

Kost bijna niks.

15-02-2013 tot 23-02-02013 Tux

Plaats een reactie