skigebied met makkelijke laatste afdaling naar dorp/hotel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Met ons gezin met kinderen (11) die kunnen skieen maar nog steeds elke keer eerst een dag of 2 moeten wennen willen we graag naar een gebied

11 kinderen, wow.

Serfaus-Fiss-Ladis

2* 11 jaar :-)

Ach so!

in ieder geval niet de zugspitz arena: die dalafdalingen zijn lastig!

Afdaling nr 8 in Sölden is superblauw in de zin van heel erg makkelijk.

http://oetztal.intermaps.com/skimaps/soelden/skimap_touch.as…

Skiën. What else.

@ Skiester, klopt, daar ben ik zelf ook geweest. Ehrwald is wel prima te doen, maar daar is geen hotel of app. bij, dan moet je auto of bus in… (ja, we hebben zo wel onze wensen…)
@ John, bedankt voor de tip.

En onderaan de 8 zijn de hotels Elizabeth en Grüner evenals de skischool, een leuk kids park en je hebt een hele week geen auto nodig.

Skiën. What else.

Obergurgl en Kühtai schieten mij zo even snel te binnen.

Mittelberg, Kleinwalsertal, Oostenrijk, aparthotel, blauwe skipiste die in verbinding staat met de andere skipistes, tot op 150m van het hotel, skischool en skiverhuur in het hotel, heel makkelijk. Mocht je interesse hebben,wij hebben daar zelf onze accommodatie met zwembad en sauna!

Afdaling nr 8 in Sölden is superblauw in de zin van heel erg makkelijk.

http://oetztal.intermaps.com/skimaps/soelden/skimap_touch.as…

John Sölden op 9 feb. 2013 17:27

Dan moet je wel in Innerwald zittenen de eerste twee dagen vanaf het middaguur geen dalafdaling meer willen doen. Het eerste gedeelte van de 8 (ook de 10 wel trouwens) is heerlijk relaxed om te doen. Breed, lang, niet zo heel druk en niet al te steil. Heerlijk!

Het laatste stuk van de 8/10 is echter zwaar drama (aan begin van de dag overigens nog wel heel goed te doen) vanaf een uur of 12. Het is er smal, op veel plekken ijzig en vaak heel (extreem) druk (ook doordat het zo smal is); valpartijen gegarandeerd. Ik heb het laatste stuk dan ook geen enkele keer kunnen doen zonder dat ik meerdere mensen voor me onderuit zag gaan…

If you snooze, you loose!

Ach so!

in ieder geval niet de zugspitz arena: die dalafdalingen zijn lastig!

skiester op 9 feb. 2013 17:20

Op zich kan het wel in Lermoos.
Als je vanaf het middenstation rechts aan houdt, kom je uiteindelijk boven de oefenweide en de kinderskigarten uit. Dat is een makkelijke blauwe route. Naast die oefenweide liggen o.a, Hotel Tyrol en Hotel Rustika.

En onderaan de 8 zijn de hotels Elizabeth en Grüner evenals de skischool, een leuk kids park en je hebt een hele week geen auto nodig.

John Sölden op 9 feb. 2013 17:37

@Jeff Beide hotels zijn op Innerwald. En die mensen die onderuit gingen… gewoon bochtjes draaien en niet rutschen of schuss gaan!

Skiën. What else.

Wengen heeft hele mooie makkelijke afdalingen naar het dorp. Verder erg kindvriendelijk.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie