verblijf in Ehrwald of Lermoos (Zugspitz Arena)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Ik heb het plan om in de week voor kerst naar de Zugspitz Arena te gaan. Zat zelf te denken om 's nachts aan te rijden en dan 4 dagen te boarden en 3 overnachtingen.
Nu is een collega van mij daar ook vaker geweest in begin januari en hij verbleef dan in ehrwald, hij heeft mij ook het adres gegeven van een pension met ontbijt dat erg goed was voor maar 27 euro per nacht, hij zelf was ook erg te spreken over ehrwald (maar is geen fanatieke wintersporter).
Nu zit ik een beetje te twijfelen omdat ik al naar wat oudere posts over lermoos/ehrwald had teruggekeken en de pistekaarten er eens bij had gepakt

  • ehrwald (relatief veel sleepliften)
  • lermoos (groter gevarieerder gebied)
  • apres ski / gezellligheid??
  • meteen van het dorp in de lift?
  • sneeuwzekerheid in eind december (ehrwald heeft wel een gletsjer)
  • leuke pension prijs/kwaliteit?

Mijn doel van de vakantie is om alvast 4 dagen te kunnen boarden voor de echte wintersport vakantie. Mijn eisen: goedkoop, off piste mogelijkheden (tussen de boompjes), niet te ver rijden, beetje apres ski, sneeuwzeker.

Welk dorp zou je als uitval basis gebruiken???

Of heb je nog meer aanvullende info over dit gebied waar ik mogelijk iets aan heb?

Ik ben in de zomer in Lermoos geweest dus of ik echt een vergelijking met winter kan maken, dat weet ik niet. Je stapt wel zo de liften in die min of meer beginnen in het dorp, 2 liften iig. Omdat het een relatief neerslagrijk gebied is lijkt het mij wel vrij sneeuwzeker, ook omdat je wel naar hoogtes kunt die dat bieden. Grubigstein o.a gaat richting de 1600 - 2100 m. Overigens ben je met een 10-15 minuten rijden aan de voet van de zugspitze die je nog veel hoger kan brengen. Er zitten volgens mij best wel een aantal leuke hotels/pensions die best betaalbaar zijn. Er zijn wel een aantal cafe’s en in de winter is het er vast heel anders dan zomer maar heel boeiend vond ik het iig niet. Het is wat aan de kleine kant…

Not all who wander are lost

Halllo Rob-board.
Ik ben vroeger meermalen in zowel Lermoos als Ehrwald geweest. Welsiwaar ski ik zelf maar ken beide gebieden erg goed. Lermoos bied meer voor een boarder. Ehrwald is eigenlijk recht toe en heft op de alm een piste met wat uitdagingen. ( de stoeltjeslift rechts ). Dus ik zou voor Lermoos gaan. Met de skibus trouwens goed bereikbaar vanuit Ehrwald. Veel plezier.

Zou ook voor Lermoos gaan, Ehrwald stelt niet veel voor. Als je van Erhwald uit de Zugspitze op wil gaan kost dit erg veel tijd voor je uiteindelijk je board onder kan binden, en erg veel piste/liften zijn daar niet, vnl sleepliften. Het uitzicht is prachtig.

Dienten Die Alte schule

Verwacht er geen bruisende apresski.
Lermoos is wat jij zoekt wel de betere van de twee dorpen qua mogelijkheden.
De cabinelift start redelijk dicht in het centrum, en verderop in het dorp gaat nog een stoeltjeslift omhoog het gebied in.
Wat betreft off piste tussen de bomen: je gaat met de cabine omhoog, dan gelijk weer verder met de 4 pers stoeltjeslift, rechts uitstappen en langs het restaurant doorglijden en dan niet de blauwe afdaling rechts naar beneden maar nog een stukje verder doorgaan. Vlak voordat je bij een volgende lift komt duik je rechts de bossen in. Hou de locals en de skileraren maar in de gaten, die weten precies welk pad de ingang is.

Dankjewel, hier heb ik wat aan. Als ik het goed begrijp is lermoos voor mij de beste optie, qua apres ski is het beide niet super (apres ski zou wel leuk zijn maar een paar pilsjes in een barretje in het dorp kan ook leuk zijn). Die off piste tip is top. Ga die zeker proberen!!
Nogmaals thanx voor de info, als je nog meer do of don’t s hebt, hoor ik het graag.

hallo rob ik zou voor ehrwald gaan daar heb je de keuze uit 3 skigebieden en kan je ook rechtstreeks naar de zugspitze op de ehrwalder alm heb je een funpark voor boarders zie you tube daar worden ieder jaar red bull wedstrijden op gehouden je hebt ook 2 nieuwe apre ski tenten de bretalm en de w1 lermoos heeft iets moeilijkere pistes maar ook veel bospaden dus smal en alles ligt daar noordelijk bijna geen zon maar met de bus ga je in 10 min van ehrwald naar lermoos hoor

Wij hebben voor 4 dagen Ehrwald gekozen. Ook wij hebben geen ervaring in dit gebied maar als ik forums, youtube en andere sites bekijk dan denk ik dat wij 3 tot 4 verschillende delen zullen bezoeken. Dat past precies! Bijzonder lijkt me de Zugspitze. Prachtige vergezichten en sneeuwzeker. Uiteindelijk zullen we het weten!
De week voor kerst lijkt me nog rustig, dus wellicht moet je de gezelligheid echt opzoeken. Wij gaan in de eerste januari week na de vakantieweken. Zal ook geen knaller worden!

Ken de meeste skigebieden wel in Vorarlberg en Tirol. Begin de laatste jaren (maart 13 voor t laatst) steeds vaker in Lermoos, dag of 5. Reden: aanrijden zoveel sneller na doortrekken Autobahn tot Reutte.
Prefereer Lermoos boven Ehrwald en overige dorpen:
-vanuit het dorp 3 mogelijkheden direct omhoog te gaan (Hochmoos, Oberdorf, Unterdorf)
-pistes gevarieerder dan Ehrwald
-2 gebiedjes in Enrwald stukken kleiner dan de Grubigstein, 2 gebiedjes (Alm, Wetterstein) gaan ze wel verbinddn in toekomst
-cabinelift Zugspitze ligt toch buiten het dorp, maakt niet uit of je in L of E zit
-Lermoos is wat kleiner en meer te belopen
-Apres ski in Ehrwald niks, in Lermoos ook niet veel, maar ieg iets (2 aardige tenten en nog 2 Einheimische Cafes), komt wat gezelliger over. Maar bruisend is ook Lermoos niet.
Tip:maak je gebruik van de skischool of heb je kids, ga dan in Oberdorf ziitten. Doe je dat niet, prevereer dan Unterdorf, da’s vlak en zitten ook de rrstaurantjes etc

@rob-board heb je misschien de contactgegevens van dat pension?

Ik zou voor lermoos gaan. Net iets pittiger dan ehrwald. Best goede liften en je kan er tussen de bomen skiën.

Apres ski is ok voor enkele pintjes. Jux bar en lahme ente onderaan de piste zijn aan te bevelen.

Plaats een reactie