Skigebied Biberwier

Dit onderwerp gaat over de bestemming Biberwier

Ik wilde graag weten ofdat Biberwier een mooi skigebied is en ofdat er veel variatie is? Veder, is heel de Zugspitz Arena goed om te skien???

Beste Gast583, kun je iets meer vertellen over wat je niveau is, de groepssamenstelling en wat je graag minimaal zoekt in een bestemming? Ik kom al jaren in Biberwier en kan je dus goed informeren.

Piste riderrrrr

Hallo Patrick71, ik ski 4 tot 6 jaar dus mijn niveau is gemiddeld. Ik ga met mijn gezin (2 kinderen van 11 en 14 jaar). Ik zoek dat er genoeg apresski is en dat het gezellig is. Ook moet het goed bereikbaar zijn met de auto. Wij gaan met de caravan, dus weet u ofdat er toevallig een camping in de buurt is?

Biberwier is geen apres-ski lokatie. Onderaan de piste zit Otto’s waar je prima kunt eten en tot een uur of 18.00u prima kunt borrelen. Verwacht geen knallend feest. Een camping vind je vlakbij, achter het parkeerterrein van de lift. Het gebied is niet groot maar wel heerlijk om te wintersporten. Onderste piste is blauw, rode piste vanaf boven is uitdagend en kun je zeker hard gaan. Halverwege een sleeplift en boven ook nog 2 slepers met pistes vol in de zon. Een paar leuke piste-restaurants, in het dorp 2 restaurants. Het gebied is niet groot en daardoor lekker rustig. Ook tijdens de Krokus-vakantie. Met dezelfde skipassen kun je ook sikje in Lermoos en Ehrwald. Grotere skigebieden waarvan ik Ehrwald te druk vind en Lermoos erg leuk en uitdagender dan Biberwier. Lermoos heeft enkele nieuwe liften en een echt dorp met winkels en vele restaurants en barretjes. De skibus brengt je overal. Lermoos heeft volgens mij ook een camping. Waarom kiezen wij Biberwier? Lekker rustig, kinderen verdwalen niet omdat ze altijd onderaan uitkomen en geen andere afslag kunnen nemen. Otto’s is voor ons genoeg apres ski, muziek, bier, schnaps, Oostenrijks eten. Het heeft alles. Ander vertier of ander skigebied zoeken we zelf op. Succes met je keuze.

Piste riderrrrr

Ja Biberwier heeft een gezellige wintercamping, goed bereikbaar met de auto. Apres ski vind je ook op de camping zelf met wat vaste campinggasten die een hele bar bouwen en met elkaar gezellig wat drinken. Of Biberwier zelf apres ski heeft? is maar een klein gehucht. He skigebied bestaat uit verschillende dorpjes waaronder Ehrwald en Lermoos. zie op skigebieden naar het pisteplan.

Dienten Die Alte schule

Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar bieberwier met de caravan.
bieberwier zelf is ideaal voor de minder geoefende skiers.
Ehrwald is vlak in de buurt meer voor beginners en gevorderen.
Maar het is er prachtig om te skien.
Naar welke camping ga jij elly?

@paul-1962 Ik ga niet nar Biberwier, wij hebben een huis in Dienten am Hochkönig. Mijn collega heeft haar caravan de hele winter op de camping staan maar weet niet hoe die heet. Ligt aan de voet van een berg langs een weiland even buiten Biberwier ze hebben daar ook appartementen, Wij zijn met een aantal collega’s daar een keer geweest. Was erg gezellig.

Dienten Die Alte schule

Volgens mij is er maar één camping in Biberwier en dat is Biberhof, die heeft inderdaad ook appartementen.

Hallo daar,
Biberwier heeft 2 campings : Biberhof ligt net buiten het dorp op de splitsing naar Ehrwald en Lermoos.
De tweede welke direct naast de skilift van Biberwier ligt heet Alpencamp Marienberg.
Erg goed en makkelijk bereikbaar.
Schoon, rust en erg prettige ligging !
Succes !

Dit jaar tweede keer Lermoos met een heel verscheiden gezelschap. Vorig jaar heel goed bevallen. Als je naar daar gaat zeker lermoos eens met de bus doen want hier zijn inderdaad zoals gezegd wat meer pistes en ook nieuwe liften. De Gletcher ook zeker eens doen! Voor ieder wat wils eigenlijk en natuurlijk niet eens zo ver van huis

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

heeft iemand van jullie ervaringen met ‘Olympia stuberl’ onderaan de piste in bieberwier.
is het daar een beetje schoon en goed eten?
Frans

Deze tent is al 2 jaar failliet en gesloten.

Piste riderrrrr

Oke Patrick71,

bedankt.

groet
Fran

ik zie op het ortsplan

al 2 campingsstaan… weet niet of ze allebie open zijn…

Plaats een reactie