Verhuur telemark Lermoos en omstreken

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Hey,

Ik ben op zoek naar een plaatselijk verhuurcentra die telemark ski’s en schoenen verhuurt (geen tourski’s).

Iemand een idee waar ik terecht zou kunnen? Bij Hofherr, Schuster (sport 2000) verhuren ze dit materiaal niet. Bij Kerber hebben ze wel tourmateraal maar geen telemark.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

In Lermoos en Ehrwald zal het idd niet lukken denk ik. op een half uurtje in Garmisch zit een groot filiaal van Sport Conrad, wellicht kan je het daar eens navragen?
http://www.sport-conrad.de

Als ik op de site kijk, lijkt het alleen verkoop van materiaal. Zou er ook een verhuurservice aanwezig zijn?

Of ff in Roosendaal bij de telemarkshop.nl kijken.

Op de klapski da's pas knapski!

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Maar ik geef de voorkeur om deze ter plaatse te huren. Zeker de schoenen moeten goed zitten en dat kwartiertje rondstappen in de shop geeft geen reële indruk.

Ter plaatse kan ik nog altijd eens teruggaan voor een alternatieve oplossing.

Oei, misschien dan wel geen verhuur bij Conrad.
Ander idee: zoek op de site van Lermoos eens naar bergfuhrers en skischolen en mail ze met de vraag of ze telemarkers te huur hebben.

Heb ik nog niet aan gedacht.

Zonet een mail gestuurd naar de skischool van Lermoos.

Weet waar je koop! (of huurt)

Ik denk dat je bij een Nederlands of Belgisch verhuur adres ook goede spullen mee krijgt en ze de schoenen via een oven custom fit maken.

Daarnaast ik het zo dat als wij onze wintersport spullen in het buitenland kopen c.q. huren de nationale middenstand onderuit halen. Op den duur is er idd geen brood meer in wintersport te verdienen en zullen de wintersport winkels hier verdwijnen. Al het geld wat je naar het buitenland brengt komt NOOIT meer terug.

Weet waar je koopt!

Op de klapski da's pas knapski!

Als er niemand meer bij de middenstand ter plaatse huurt of koopt, zal die middenstand daar langzaamaan verdwijnen, met als gevolg leegloop uit de dorpen (ze kunnen niet allemaal skileraar of liftbediende worden). Daar wordt het wintersporten ook niet beter van.

ik snap je afwegingen voor lokale verhuur, helaas is mijn ervaring dat telemarkverhuur ter plekke vinden vaak erg lastig is (zo niet onmogelijk ). Je zou ook op het forum telemarkfriends punt de eens kunnen navragen, Die zitten iets dichter bij het vuur. Ik zou toch in NL proberen. telemarkshop of zwerkei hebben volgens mij voldoende ervaring en expertise om je de juiste schoenen aan te meten.

Als er niemand meer bij de middenstand ter plaatse huurt of koopt, zal die middenstand daar langzaamaan verdwijnen, met als gevolg leegloop uit de dorpen (ze kunnen niet allemaal skileraar of liftbediende worden). Daar wordt het wintersporten ook niet beter van.

Hans- op 5 feb. 2014 18:41

Dat klopt, alleen door de middenstand in het buitenland in stand te houden gaat dat ten koste van onze eigen economie. Het geld dat wij in NL/BE besteden vloeit ook weer terug in onze eigen economie.

Op de klapski da's pas knapski!

Plaats een reactie