Vanuit Lermoos verder skiën?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

We overwegen naar Lermoos te gaan deze winter. De (oudere) kinderen houden van tochten maken. Is het ook mogelijk om van Lermoos naar het gebied van Ehrwald te skiën? Of moet je dan de bus nemen van het ene naar het andere gebied? We hebben namelijk ook nog een klein kind dat skiles krijgt, dus het is niet gezellig als we moeten gaan splitsen en elkaar aan het einde van de dag pas zien…

Het is helaas niet mogelijk om van Lermoos naar Ehrwald te skiën, hiervoor moet je toch de bus/auto pakken.
Je kunt op deze foto zien dat er een paar kilometer tussen de skigebieden zit, het is niet veel. Een busrit van 15 minuten max. volgens mij:

null

Voor tochten is de Zugspitz Arena niet al te geschikt denk ik.

❄️

Het stellen van deze vraag suggereert dat je niet op het pistenkaartje hebt gekeken.
En dat is best een beetje vreemd…

In aansluiting tot bovenstaande wintersporters wil ik bevestigen dat het gebied niet geschikt is voor het maken van tochten. Het is dan meer “een aantal keer per dag wisselen van gebiedje”

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Bedankt voor de reacties. Het wordt dan toch geen Lermoos. Ik had uiteraard wel de pistekaart bekeken, maar vaak zijn er paadjes van het ene naar het andere gebied (geen officiële piste), vandaar mijn vraag.

Dit lukt idd niet nee. Verbinding tussen de gebieden is met de auto of met een treintje. Maar Lermoos en garsmisch blijven toch fijne skigebiedjes. De zugespitse zelf was iets minder.
Dit gebied is eerder Voor een gezellige familietrip met combinatie skien, en best dan te logeren in Garmisch. Dit is toch wel het gezelligste skidorp ter wereld denk ik :-)

Dit lukt idd niet nee. Verbinding tussen de gebieden is met de auto of met een treintje. Maar Lermoos en garsmisch blijven toch fijne skigebiedjes. De zugespitse zelf was iets minder.
Dit gebied is eerder Voor een gezellige familietrip met combinatie skien, en best dan te logeren in Garmisch. Dit is toch wel het gezelligste skidorp ter wereld denk ik :-)

Ign09 op 18 okt 2014 08:39

Gezellig skidorp kan ik goed geloven, maar ik vind het skigebied van Garmisch Classic toch wel erg tegenvallen. Bijna de helft van de aangegeven pistekilometers zijn vlakke verbindingsstukken.

Dit lukt idd niet nee. Verbinding tussen de gebieden is met de auto of met een treintje. Maar Lermoos en garsmisch blijven toch fijne skigebiedjes. De zugespitse zelf was iets minder.

Dit gebied is eerder Voor een gezellige familietrip met combinatie skien, en best dan te logeren in Garmisch. Dit is toch wel het gezelligste skidorp ter wereld denk ik :-)

Ign09 op 18 okt 2014 08:39

Gezellig skidorp kan ik goed geloven, maar ik vind het skigebied van Garmisch Classic toch wel erg tegenvallen. Bijna de helft van de aangegeven pistekilometers zijn vlakke verbindingsstukken.

HenriS op 18 okt 2014 13:37

Klopt misschien wel ja, alhoewel het mij vorig jaar niet echt is opgevallen en dus ook niet gestoord heeft. Ik was al blij met het beetje sneeuw dat er toen lag en heb mij er toch goed geamuseerd. :-)
Ik ga in januari terug daar heen met wat collega’s en zal er eens op letten. Hopelijk in betere omstandigheden.

Plaats een reactie