Berwang van de ondergang bewaard?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Berwang

In dit artikel van de Tiroler Tageszeitung staat dat na intensieve gesprekken de eigenaren van de Thanellerkar lift hun aandelen aan de gemeente kado geven, die het weer onderbrengt bij de Sonnenalmbahn. Als je het artikel goed leest valt te betwijfelen of het geheel vrijwillig is geweest. Anyway ik ben benieuwd wat dit voor de toekomst van Berwang biedt, want het is een te mooie omgeving om er zo mee om te gaan zoals nu gebeurt.

http://m.tt.com/politik/landespolitik/11989895-91/historisch…

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

laatste alinea geeft aan dat er iets nieuws komt, dus volgens mij zit dat wel goed

Begrijpelijk maar toch ook jammer. Deze lift is één van mijn mooste herinneringen. Ik ben benieuwd wat er voor terug komt.

Interessant ben benieuwd wat ze er van gaan maken. Al zal ik ook met enige weemoed terug gaan denken aan die lange sleeplift waar ik als kind meestal het bovenste steile stukje liet schieten ?

Is er ook een skipas voor alleen Berwang ?
of perse een pas voor alle dorpjes ?

Goed nieuws dat het streven is de liftinfrastructuur te moderniseren. Berwang is voor ons een prettig en vertrouwd gebied. Een minpunt vonden wij toch echt deze lange en aan het eind wat steilere sleeplift met de beperkte capaciteit. Ben ook benieuwd wat en wanneer verandert.

Op zich een prima gebied vol met sleepliften. Ik heb daar leren skiën en heb dus ook geen enkel probleem met sleepliften (mede dankzij de Thanneler…Met de lessen in het midden, net na de bocht, uitstappen, voor het hele steile stuk…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plannen voor verbetering infrastructuur en uitbreiding skigebied liggen er al jaren. Helaas nog weinig voortgang in het uitvoeren hiervan. Veel verschillende partijen, hoewel -zoals het artikel al aangeeft- eindelijk alle liftmaatschappijen nu onder één en dezelfde naam gaan opereren. Van de zomer is er ook een start gemaakt met lawinevangers bovenop de Hönig, rij 1 en 2 van de in totaal 8 rijen staan nu.
@GeJe: alleen skipassen tot 2 dagen. Vanaf 3 dagen moet je een Top-Snow-Card voor de gehele Zugspitzarena aanschaffen

*bericht bewerkt door avaski op 20 nov 2016 19:54

Enjoy life, love skiing

@avaski , Dank je

Is er ook een skipas voor alleen Berwang ?
of perse een pas voor alle dorpjes ?

GeJe op 18 nov 2016 23:02

Voor elk gebied rond de Zugspits heb je een pas alleen.
Zeker geen verplichting om pas te nemen voor alle gebieden.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Vandaag heb ik even geïnformeerd naar de voortgang bij Bergbahnen Berwang. Het blijkt dat ze nog in de planningsfase zitten. Zie hieronder de volledige reactie.

"wir sind derzeit in der Planungsphase für die Modernisierung des Thanellerkar- und Biligliftes.

Die Bedingungen Geologie, Lawine, Forst usw. sind auf diesem Berg nicht ganz einfach und deshalb dauert die Planungsphase für uns viel zu lange.

Die Talstationspunkte sind uns bekannt (Thanellerkarliftparkplatz und Egghofparkplatz), die Bergstationspunkte sind derzeit noch offen und deshalb können wir noch keine genauen Angaben machen.

Wir hoffen auf einen Baubeginn im Frühjahr 2018 - könnnen jedoch zum heutigen Tag noch nichts versprechen."

Plaats een reactie