Skiles kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Wij gaan medio februari 3 dagen skiën met onze oudste twee kinderen (4 en 5 jaar oud) in Lermoos

We twijfelen alleen nog welke skischool we kiezen; de ‘blauwe’ (Skischool Lermoos) of de ‘rode’ (Snowpower). Ik lees verschillende ervaringen en heb voor nu de volgende vragen:

  • welke school is leuker voor de kleinste kinderen?
  • is de middagpauze bij de blauwe school niet erg lang (2:15 uur als ik me niet vergis)?
  • wie heeft er ervaring met het laten middageten van de kinderen bij de skischool?
  • beschikken de scholen over Nederlandse leraren?

De vraag is in algemene zin al wat vaker voorbij gekomen, maar toch ben ik nog wel benieuwd naar wat concretere reacties.

Alvast bedankt allemaal!

Groet,
Maarten

Skischool lermoos is het leukste voor kleine kids (bobo), pauze is volgens mij korter hoor… met overblijven geen ervaring, genoeg nl skileraren

Zie mijn reactie op topic https://www.wintersport.nl/dorpen/lermoos/forum/topic/386727…
Vorig jaar hebben onze kinderen in Lermoos dus lessen bij de rode skischool Snowpower gevolgd.

Bij Snowpower lunchen ze tussen de middag - onder begeleiding - in Hotel Rustika dat op korte afstand van de oefenpiste ligt. Hier hebben we vorige winter nog geen gebruik van gemaakt: onze kinderen (6 en 8 jaar) vonden we toen nog wat te jong hiervoor. Maar deze winter willen we ze dit wel 1 a 2 dagen samen laten doen, mits ze in een gezellig klasje zitten. Zo kunnen wij rustig ergens anders lunchen en hoeven we niet zo te haasten.

Waar de blauwe skischool luncht, is mij niet bekend, maar dat zal vast vlakbij het Boboland zijn.
De locatie van dit Boboland kun je op GoogleMaps vinden tussen Apart Ideal Appartementen en Apartements Schneezauber.
Als je inzoomt zie je in de groene weide de rode oefenband nog liggen. Dit ligt dus echt apart van de piste en is omheind.

Het oefengebiedje van Snowpower kun je uiteraard ook vinden op GoogleMaps via Snowpower (huisje op locatie Oberdorf); de witte oefenband zie je dan ook in de groene weide liggen. Snowpower heeft een veel kleiner oefengebiedje, dat wel pal naast de piste ligt.

Voor hele jonge kinderen die nog niet kunnen skiën zou ik eerder voor de blauwe skischool kiezen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Veel plezier in Lermoos!

Vorig jaar heb ik de topic gestart over de beide skischolen. Uiteindelijk gekozen voor Snowpower en dat is ons super goed bevallen. De groepen waren klein, zoals beloofd. Aan het einde van week waren er nog wat afvallers, dus in de laatste 2/3 dagen waren er nog maar 3 kinderen over; privéles!
Genoeg afwisseling in de lessen, ze hebben, volgens mij, bijna alle liften gehad, aan het einde van de week zijn ze op de top geweest dus mijn zoontje van 5 heeft in deze week zoveel geleerd, dat is het geld zeker waard geweest! Dit jaar is Snowpower weer geboekt!

Dank voor de reacties!

Plaats een reactie