skiklas kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

we hebben het voornemen om naar Ehrwald te gaan. Hoe zijn de voorzieningen voor de kinderen (7 en 8 jaar oud)? Is er een plattegrond en/of foto’s beschikbaar?

mvrgr,
alex de jong

Ehrwald is een leuk dorp, en zeker (qua piste) gericht op beginners en kinderen. Die keren dat ik er ben geweest (elke wintersportvakantie 1 ochtendje) heb ik niet veel gezien voor kinderen, buiten de normale kinder ski klasjes uiteraard. Eerlijk gezegd heb ik er ook niet op gelet omdat ik zelf geen kinderen heb. Maar het ski gebied is veelzijdig zat.
grt

Dit jaar gaan we voor het eerst met de twee kinderen (5 & 8 jaar) 12 dagen naar Lermoos.
Ik vraag mijzelf af wat het voordeligst is qua skipas.
Je kan kiezen uit passen voor het gehele gebied in de Zugspitzarena of voor dagkaarten voor een kleiner gebied, maar ook voor familiekaarten.
Het lijkt mij niet echt zinvol om voor de kinderen passen voor het gehele gebied te kopen omdat zij toch nog op les gaan. Het lijkt mij ook dat de skischool van Lermoos niet uitstapjes maakt naar gebieden zoals Ehrwald en/of Biberwier. Weet iemand hier op het forum hoe het zit met deelgebieden en les voor kinderen (die van 5 is beginner en die van 8 hobbelt al redelijk mee maar moet toch op les i.v.m. ervaring in de bergen). Of is het wellicht zo dat je de pas voor de kinderen bij de lessen koopt?
Graag jullie tips en dan het liefst de tips voor het dorp Lermoos.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Paulus

Ik weet dat er in Lermoos voor de kleintjes skiklasjes worden georganiseerd (met bobo als mascotte) op een soort speel- skiweide. Deze weide ligt een beetje van de skipistes weg, midden in het dorp achter het bureau van de skischool. Dicht bij de nieuwe familielift.

Ik zou niet bij de skischool in Lermoos gaan ik heb er slechte ervaring mee, veel onmgemotiveerde skileraren en dus ook de kinderen. organisatorisch was het ook niet best. Daarbij vond ik het oefen terrein verre van ideaal. Biberwier heeft een goede skischool en een perfecte oefenwijde, dit geldt overigens ook voor Ehrwald.

Ehrwald heeft een fantastische skischool voor kinderen. Tevens voor de allerkleinsten opvang en sneeuwgewenning.
Kijk maar op website. http://www.skischuletotal.at/

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Zelf heb ik 6 á 7 jaar les gehad bij de skischool in Lermoos. Als kind tot mijn 19e ongeveer. Ik heb altijd veel plezier gehad en zeker geen last gehad van ongemotiveerde skileraren. Mij hebben ze in ieder geval tot Anwärter niveau weten te brengen. Over de lessen voor de echte kleintjes kan ik uiteraard niks zeggen. Uitstapjes naar andere skigebieden maken ze inderdaad niet, de berg waar Lermoos aan ligt is zelf groot genoeg om te lessen.

Dankjewel voor jullie reacties maar weet iemand ook iets over mijn vraag m.b.t. de skipassen. Deelgebied of alles voor die kleintjes? Scheelt in mijn optiek nogal in de kosten. Dit geldt natuurlijk ook voor Ehrwald want dit dorp behoort ook tot die ski-pas regio. Als ik bijv. een dure pas koop (gehele Zugspitzarena) en de volgende dag hebben de meiden les (in Ehrwald of Lermoos) dan is dit zonde als ze alleen maar op die weide blijven.

wij hebben twee kinderen 1 van 8 en 1 van 5 zitten allebei niet op les maar, wij hebben een gezinskaart voor heel het gebied. Wij zitten in Bichelbach en zouden eigelijk niet naar Lermoos gaan maar, na een keer vonden de kids een keer wat anders en over de skieles, goeie tip uist je hebt de kans om je kinderen van elke gebiedje hun ervaring te laten proeven dus ik zou ze ook niet elke dag op les zetten.

Wij zitten in Lermoos en skien daar eigenlijk altijd, zijn 1x met de bus naar Ehrwald gegaan, zonder ski’s. Even een middagje niet skien is soms ook lekker.

De kids vinden de lessen heel erg leuk, door het sprookjesbos en spelletjes doen. Ze hebben de grootste lol en leren zo het gebied maar ook de techniek.

Het voorskien vind ik altijd wel een krim en gaat er niet altijd zo gezellig aan toe door de opzichter maar de leraar en leraressen zijn erg lief en zijn veelal nederlands. Schuiven kan meestal ook nog wel als je het maar uitlegt waarom je je kind wilt herplaatsen. Dit heb ik direct met de leraar/ lerares gedaan, ging prima.

Plaats een reactie