wifi in ehrwald

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ehrwald

weet iemand of er in ehrwald een internetcafe of wifi verbinding is.
ik wil namelijk ivm mijn werk graag iedere dag de mail ophalen en ik heb geen iphone of iets dergelijks waar dit mee kan, enkel mijn laptop.

Als je weer terug bent in nederland is daar vast wel apres-wifi,
Die mails wachten wel…

Die mails wachten wel…

Cees op 8 feb. 2012 23:27

Wat een verschrikkelijk leipe opmerking… U klinkt als een gepensioneerde wereldvreemde, correct?

"…"Wat een verschrikkelijk leipe opmerking… U klinkt als een gepensioneerde wereldvreemde, correct?

op 9 feb. 2012 12:23

als je niet anoniem zou zijn zou ik je antwoorden…

Hahaha Cees…je wordt vandaag al min of meer vergeleken met een bejaarde (sorry daarvoor) en nu weer als een gepensioneerde wereldvreemde ;-)

ik ben er ook trots op een skieende opa te zijn! ;)

https://www.wintersport.nl/forum/topic/49906

Cees heeft volkomen gelijk. Als het bedrijf niet kan voorbestaan zonder het lezen van emails door benny is dat niet goed geregeld in dat bedrijf. Of dan moet(=kun) je niet gaan skiën.

Oh ja, ik lees mijn emails tijdens vakanties nooit. Die worden door collega’s gelezen en indien echt noodzakelijk behandeld. Ik heb me nooit laten verleiden mee te doen aan die “ik moet altijd bereikbaar zijn” hype

Ik had je verslag gelezen Cees, erg leuk verslag en je lijkt me ook een erg leuke wereldvreemde opa ;-)

Bas…als iemand nu wel kan gaan skiën als er gelegenheid is tot het lezen van eventuele belangrijke mails, dan is dat toch een perfecte uitkomst ?!

Voor mij persoonlijk hoeft het ook niet, maar kan me voorstellen dat het in bepaalde functies/situaties wel handig is om je mail te kunnen checken.

Oh sorry Benny…ik zou geen antwoord op je vraag weten. Maar dat zal vast ergens lukken. Misschien in een van de wat grotere hotels ?

Die worden door collega’s gelezen

Bas® op 9 feb. 2012 12:41

Haha, een loonslaaf dus…

het zou misschien mogelijk kunnen zijn, dat je een heeeeeel belangrijke functie hebt bij een firma en dat anderen van jou afhankelijk zijn en dat je dus echt niet gemist kunt worden en dat je toch heel graag met vakantie wilt en dat het lezen van mails en natuurlijk ook beantwoorden daarvan ter plaatse de enige manier is om uit dat dilemma te komen,
ja dan…

maar dan denk ik toch met Bas, dan is er iets toch niet goed in de bedrijfsvoering en bovendien, op je vakantieadres kan de stroom of internet ook gewoon uitvallen, is dan je hele vakantie naar de maan en moet je versneld naar huis?,
ik denk gewoon dat de pap niet zo heet gegeten wordt en dat er een hoop problemen tussen de oren zitten…

Ja, of dat je een eigen bedrijf hebt en dat er net belangrijke dingen spelen op het moment je je wintersport hebt geboekt. Of dat je anders misschien opdrachten misloopt als je je mail niet kan checken ?!

Kan me echt voorstellen dat het in dat soort gevallen handig/belangrijk is.

Mijn zoon vraagt ook of er wifi is voor z’n I-pod/pad/phone weet ik veel wat. Maar daar ga ik niet op selecteren hoor. Als het er is, okee, maar daar zoek ik m’n appartement niet op uit.

Erg kortzichtig mensen, erg kortzichtig! Er zijn ook zzp’ers, die kunnen wintersporten doordat ze hard voor hun inkomen werken en zich niet altijd kunnen veroorloven het werk voor een vakantie neer te leggen… overdag plezier, 's ochtends even snel bijlezen en 's avonds evt doen wat nodig is.

Een voorbeeldje: in week 3 gaat iedereen van wintersporters.nl 10 dagen op vakantie, geen van hen heeft gedurende deze periode definitief geen toegang tot internet. 2 uur na hun vertrek, heeft een hacker de server binnen weten te komen, en infecteerd de hele site met malware. 10 dagen later komt het team terug en… einde wintersporters.nl: de bezoekers zijn geinfecteerd, de zoekmachines hebben de boel geblokkeerd en zakelijke relaties hebben het vertrouwen opgegeven.

Niet realistisch dat voorbeeld ik zie nog niet de voltallige bemanning 10 dagen op vakntie gaan,
Er is altijd wel een constructie mogelijk dat alles met een minimale bezetting toch kan doordraaien…weliswaar met iets minder service, dus zo’n zwart wit scenario is niet reeel

Er is altijd wel een constructie mogelijk dat alles met een minimale bezetting toch kan doordraaien…

Cees op 9 feb. 2012 14:00

Welk deel van zzp begrijp je niet?

"…"Haha, een loonslaaf dus…

op 9 feb. 2012 13:09

Beter een loonslaaf met een goede baan (ik ben een bofkont), dan een zzp’er voor wie het noodzakelijk is om bereikbaar te moeten zijn om zijn hoofd boven water te houden. Overigens begrijpen je relaties, klanten of hoe je ze ook noemen wilt, best dat je wel eens een weekje weg bent. Informeer ze en ze tonen begrip. Na je vakantie kun je dan uitgerust met volle overgave weer aan de slag.
Ik heb ook regelmatig “belangrijke” mensen in een gondel uitgebreid in het mobieltje horen toeteren en proberen een zaak te doen. Uiteraard mislukt dat jammerlijk want je hebt niet alles bij de hand én je klant hoort dat je hem niet met je volle aandacht te woord staat.
(er zal vast het nodige commentaar komen ;-))

"…"Welk deel van zzp begrijp je niet?

op 9 feb. 2012 14:01

Ik had het over het genoemde voorbeeld, niet over de zzper,
Van een zzper kan ik inderdaad me voorstellen, dat deze zich zo in de arbeidsmarkt gepositioneerd heeft, dat vakantie alleen maar mogelijk is door bovengenoemde ict mogelijkheden,
Bijv. Roel de weerman ging op skivakantie en kon ter plaatse toch nog iets aan het doorgeven van weersvoorspellingen doen, dankzij de infrastructuur ter plaatse,
Een andere website echter (sneeuwhoogte.nl) had een constructie dat een tweede weerman de honneurs kon waarnemen…

Maar Roel de weerman kon dan toch ook vanaf z’n vakantie weervoorspellingen doorgeven dankzij de aanwezigheid van wifi of andere internetverbindingen ?

"…" Bijv. Roel de weerman ging op skivakantie

Cees op 9 feb. 2012 14:17

Dat is geen vakantie maar hij is dan gewoon aan het werk (voor ons, bedankt Roel!!)

Hahaha Bas…als het voor jou goed uitkomt mag iemand wel internet gebruiken op z’n (werk)vakantie. Da’s een beetje met 2 maten meten he ;-)

Benny, als internet nodig is om rust te hebben dan moet dat wel op te lossen zijn. Er zijn wel wifi hotspots in de hotels. Anders kun je ook overwegen om voor 10 euro
http://www.t-mobile.at/internettarife/klax_internet1.php… te bestellen.

Maar Roel de weerman kon dan toch ook vanaf z’n vakantie weervoorspellingen doorgeven dankzij de aanwezigheid van wifi of andere internetverbindingen ?

Jacquelien op 9 feb. 2012 14:28

ja dat kon hij en dat was ook een keuze die hij al dan niet samen met de admins van wintersport.nl gemaakt had, maar ik noemde al bij een andere wintersportsite hebben ze dat anders opgelost Johann Geers en Johan kamphuis wisselen elkaar daar af

http://sneeuwverwachting.sneeuwhoogte.nl/weerkaarten/…

nu denk ik dat slaaf sowieso niet goed is of het nu een loonslaaf of een mailslaf is…;)

Hahaha Bas…als het voor jou goed uitkomt mag iemand wel internet gebruiken op z’n (werk)vakantie. Da’s een beetje met 2 maten meten he ;-)

Jacquelien op 9 feb. 2012 14:46

Nee, niet met twee maten. Ik zei hij is aan het werk, vakantie heb ik niet genoemd. Hij neemt ter plekke poolshoogte en bericht ons dan. Er zijn meer beroepen waar je niet van achter een bureau werkt.

Volgens mij was hij daar op vakantie hoor. Zie Cees z’n post om 14.17: Roel ging op skiVAKANTIE…

ik zal het even uitleggen om alle vooroordelen uit de wereld te helpen.Ik zou wel een maand zonder e-mail of internet kunnen. m.a.w. ik mis dat geen moment, ook als ik op mijn welverdiende wintersport ga denk ik geen seconde aan thuis of mijn werk.Ik ben absoluut geen workaholic en mijn mobieltje ligt vaker aan de lader dan dat ik het op zak heb doordat ik een eigen winkel heb en mijn werk dus aan huis, echter. Sinds kort bezitten we bij ons in de buurt een vakantiehuis wat we comercieel verhuren (sinds februari 2012) aan toeristen.Nu komen er sinds een paar weken diverse boekingen binnen en die worden door 2 aparte organisaties geboekt en wij moeten deze 2 aparte organisaties direct op de hoogte stellen als er een boeking is om zo te voorkomen dat het huisje dubbel wordt verhuurt(dat zou je zelf ook niet willen).En om daar nu meteen een mobiel internetabonement voor af te sluiten als je in de buurt toch wifi zou kunnen krijgen is toch zonde.Alleen om even de mail te bekijken en voor de rest helemaal niks.Als ik ergens een hekel aan heb dan is het van die mensen altijd en overal lopen te bellen of internetten met hun mobiel of iphone, daarom heb ik zo’n ding ook niet.

@Benny
Misschien een 3e boekingsysteem introduceren, dat van jouzelf…
Zodat een boeking van organisatie 1 direct wordt verwerkt en organisatie 2 niet meer kan boeken.
Of de hele zaak gewoon even bij een "service provider" neerleggen.

Rob

beste Rob,
we zijn net begonnen met deze vakantiewoning en dan kun je je het beste bij een goede organisatie(oa.belvilla) aansluiten.Dit hebben we weldegelijk onderzocht en nagevraagd bij mensen met een soortgelijke huizen bij ons in de buurt.Nu zijn we ook nog maar net bezig met de vakantiewoning en is voor ons nog alles nieuw.Nu hebben we ons bij 2 van deze organisatie aangesloten(wat kan en mag) en dit zijn juist concurenten van elkaar die dezelfde huizen aanbieden.Denk bv. aan Arke en Neckerman die dezelfde hotels aanbieden/verkopen.Dus samenwerken doen deze niet.Wij hoeven alleen maar even de boekingen in de gaten houden en even doormailen,dat is alles.Niets meer of minder en voor de rest lekker skieen.

Deze discussie staat als populairst bij het dorp Ehrwald maar een antwoord op de vraag van de starter staat er niet in.
Voor mensen die wel graag antwoord willen. Bij de VVV is er wifi en ook een pc. Verder zijn er verschillende hotels, appartementen die open wifi hebben. Ik weet niet precies welke wel en welke niet.

P.S.
Ga alsjeblieft niet aan iemand uitleggen hoe hij zijn bedrijf moet runnen zonder überhaupt maar iets over de situaties te weten. En als je niet begrijpt dat er mensen zijn die in hun vakantie nog met werk bezig zijn dan heb je het verkeerde beroep gekozen. Werk moet je hobby zijn waarmee geld verdient.

euh maak dan in ieder geval even een account aan als je redelijk stellig gaat zijn hier (of plemp je naam eronder). Je valt met dezelfde retoriek iemand aan met een voor jou, maar voor de ander een compleet verkeerde stelling (ligt de waarheid misschien in het midden?! ;-) )

euh... doen!?

Plaats een reactie