Skischolen in Ehrwald

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ehrwald

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Ehrwald. Wie kan meer vertellen over de twee skischolen in het dorp? Is er een duidelijk verschil in kwaliteit?
Onze kinderen zijn 4 en 7, voor de oudste is het het 2e jaar les.
Omdat het waarschijnlijk erg druk zal zijn in de vakantie vraag ik me af of het nodig is van te voren te reserveren.

We gaan al een aantal jaren naar Ehrwald en onze zoon van 6 en dochter van 3 gaan ook op skiles. Ons zoontje van 6 heeft al skiles bij beide gehad. Ik heb duidelijk een voorkeur voor skishule total. Zij zitten altijd op de alm en ik vind leraren leuker, ze zijn iets enthousiaster. Bij die andere zitten wel een aantal nederlanders, maar die vond ik persoonlijk minder leuk. De gezelligheid bij skishule total is echt leuker. Je hoeft niet te reserveren. Gewoon ernaartoe en regelen. Hij is wel iets duurder dan de andere, maar ook echt beter, naar mijn idee. Omdat wij zelf ook veel op de alm zijn, vind ik dat ook wel fijner, dat je een beetje in de buurt bent. Mocht je nog vragen hebben, dan laat het maar weten. Succes en we zien elkaar daar misschien nog wel.

Linda, bedankt voor je antwoord. Ons appartement in het dorp is vlakbij de andere skischool, dus dat was wel makkelijk geweest. Is de alm ook leuker om te skien dan de pistes direct bij het dorp?
Op de site van Skishule Total staat dat ze ook een locatie in het dorp hebben waar de kinderen les krijgen. Daar zullen we dan eerst maar eens gaan kijken.

Mail me even, dat is wat gemakkelijker. Ik wil je nog wel wat dingen uitleggen als je wil, maar dan mail ik je even mijn nummer, als je wil. Mijn mailadres; linda.erwin@12move.nl. Misschien tot horens.

Ook wij gaan in voorjaarsvakantie naar Ehrwald. Voor ons de eerste keer dat we op wintersport gaan, dus erg spannend. Graag advies waar we het beste les kunnen nemen. We hebben een zoon van 8 die graag op snowboardles wilt en wij willen graag op bij de volwassenskiles aansluiten.

Zijn er nog tips?

Groet,
Jorinde

Zijn er bij skischool Total ook Nl skileraren?

Wij hadden vorig jaar dezelfde vraag, maar hebben nu ook ervaren wat het antwoord is. Wij hadden gekozen voor de skischool bij de Sonnenhang, omdat we op loopafstand zaten. Maar wat is dat tegengevallen zeg. Geen Nederlandse leraren (terwijl dat wel gezegd was door skischool zelf). Niet ingedeeld bij vriendje van dezelfde leeftijd (was ook vooraf gevraagd) en veel te grote groepen (14 kinderen) met veel teveel verschil in niveau.
Oftewel wij gaan komende vakantie zeker naar skischule total op de Erhwalder Alm! Nu alleen hopen dat dat beter bevalt voor beide kinderen.

Had met deze skischool ook slechte ervaring. Freddy werd driftig tegen mijn vrouw omdat ze (55j.) niet precies deed wat hij zij. Ik heb op kantoor toen in Nederlands gezegd wat ik met hem zou doen als hij zo doorging. Bij de piste aangekomen had ze al een andere leraar. Ik spreek ook redelijk duits maar zo ging het beter. Jammer, want zo verpesten ze een hoop lol in het gebeuren. Bij Total is dat beter, maar laten we eerlijk zijn je mag een hele skischool niet afrekenen op een enkele blunder.

Ik herken mij totaal niet in bovenstaande reacties. Mijn kleinkinderen hebben daar 3 jaren achterelkaar prima les gehad. Kleine groepjes, vaak met 2 skileraren. Ik moet er wel bij vermelden dat wij niet in de voorjaarsvakantie waren.

Ook ik heb mijn kinderen al 4 jaar bij de Tiroler Schischule in het dorp. Perfect!
Leuke leraren, niet allemaal nederlands, maar daar hebben vooral de ouders last van en niet de kinderen. Ook oma heeft op 63 jarige leeftijd het skieen nog geleerd.
Heb geen ervaring met Ski school Total. Wat ik van een afstandje mee krijg, ook een goede ski school. Veel groter.
Grote voordeel van de Tiroler Schischule is dat het gelijk in het dorp is. Zeker voor eventule niet skieers ideaal om te kijken en in de middag af te spreken.
Toen mijn kinderen les kregen waren de groepen niet groter dan 6 a 10, waarbij er vaak 2 leraren bij waren als het richting 10 ging…zelfs in de middag gehad dat ze alleen waren met de leraar…helemaal ideaal.
Grote voordeel Schischule Total is als de ouders ook skien zde kinderen op de Ehrwalder Alm les krijgen en je tussen de middag niet weg hoeft te gaan van het skien.
Mochten mensen nog meer van Ehrwald willen weten, maail mij gerust. Fam.dubbeld@kpnplanet.nl

Ho Ho Ho m.b.t. mijn post

Bij Total is dat beter, maar laten we eerlijk zijn je mag een hele skischool niet afrekenen op een enkele blunder.

Gast923 op 27 dec. 2012 16:49

Ik kom ruim 20 jaar in Ehrwald, meestal 14 dagen en nu in het vervolg (zolang dat kan) voor 4 weken. Ben er aardig ingeburgerd. Voor kinderen is de situatie prachtig beneden in het dorp. Heb daar zelf geen ervaring mee, en zoals gezegd één blunder maakt een skischool nog geen slechte school. Volgend jaar gaan de kleinkinderen mee en gaan ze zeker naar de Tiroler skischool op de Sonnehang. Is gezien de situatie daar ook het mooist. De kinderen skiën en wij op de kinderen passen. Dus allemaal veel plezier in het geweldige Ehrwald met zijn nieuwe lift op de Sonnehang.

die erhwalder alm zijn daar sleepliften?Of moet je met stoeltjeslift/gondel omhoog???heeft iemand ook foto’s daarvan?

Wij komen al geruime tijd in Ehrwald met kleine kinderen en we hebben bij beide skischolen les gehad.
Voordeel van Sonnenhang is idd zoals hierboven reeds aangegeven: dichtbij het dorp, op wandelafstand, (groot)ouders kunnen komen kijken tijdens les. Er wordt gevarieerd lesgegeven op verschillende niveaus. Voor gevorderden skiers is het niet zo spannend, maar als je je kinderen wilt zien skien kan het een leuke oplossing zijn. Vorig jaar zijn wij in de krokusvakantie geweest, en door de vele files bleek dat het vooraf reserveren van een skiles geen overbodige luxe was geweest. Mogelijkheid bij Tiroler Skischule is om de kinderen tussen de middag mee te laten eten, zodat je zelf op de Alm kunt skien.
Vorig jaar was het enorm druk op de Alm waardoor lessen van Skischule Total overvol zaten, zeer grote groepen kinderen en overal lange wachtrijen.
Ehrwalder Alm kom je met een gondel naar boven en je kunt naar beneden skien.
Bij Sonnenhang hebben ze dit jaar een sleeplift vervangen door een stoeltjeslift, dus het zal daar nu ook wat gemakkelijker zijn.

Veel skiplezier allemaal.

Hallo Allemaal, wij willen dit jaar voor het eerste naar Ehrwald met de kinderen (5 en 6 jaar) Zij gaan voor het eerst skieen. Ik dacht aan de skischool in het dorp, kunnen wij daar zelf ook skieen? Wij zijn niet enorm goede skieers.
Oom vroeg ik mij af waar de skischool dan precies zit, ivm hotel/appartement uitkiezen. Heeft iemand nog tips voor leuk hotel-appartement? Zelf zag ik Zugspitze hotel, is dat in de buurt van sammelplatz?
Dank alvast voor reactie.

onze ervaring is dat de twee skischolen nagenoeg hetzelfde zijn het verschil zit voornamelijk in jezelf de skischool bij de sonnenhang is uitstekend geschikt voor mensen die voor het eerst gaan skieen of met kleine kinderen het is iets makkelijker en vlakker dan de alm waardoor je niet het idee hebt van[ zo moet ik daar vanaf ziet er wel hoog en stijl uit zeg[dus als je niet helemaal zeker ben start lekker bij de sonnenhang en als het goed gaat ,ga je vanzelf het hele gebied door.

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Ehrwald toe , is reserveren voor skilessen in de voorjaarsvakantie aan te raden bij skischool Total op de Ehrwalderalm ?..

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Ehrwald. Wie kan meer vertellen over de twee skischolen in het dorp? Is er een duidelijk verschil in kwaliteit?
Onze kinderen zijn 4 en 7, voor de oudste is het het 2e jaar les.
Omdat het waarschijnlijk erg druk zal zijn in de vakantie vraag ik me af of het nodig is van te voren te reserveren.

MartinA op 11 feb 2012 22:28

Ik kom zelf al vele jaren in Ehrwald met veel plezier, en ook mijn vrouw en kinderen vinden het daar geweldig, alleen de skischool Ehrwald heeft het dit jaar toch echt definitief afgedaan als mogelijke skischool voor volgend jaar. Geen verkeerd woord over de Nederlandse skijuffen die zijn TOP. maar de leiding van de skischool blijft elke dag bij een gevorderde groep maar kinderen die amper op ski’s kunnen staan bij de groep in plaatsen. dat betekend dat mijn kinderen de eerste 3 dage veel geleerd hebben maar de andere dagen haast niets meer hebben geleerd omdat ze elke ochtend en middag weer onderaan moesten beginnen. Ik heb daar melding van gemaakt maar daar wordt niets mee gedaan. Ook hun slogan dat als je niet 100% tevreden bent dat je geld terug krijgt komen ze niet na!!. Het ging mij ook niet om geld maar als ze een gebaar hadden gemaakt door ons een te goed bon voor bijv. een halve dag ski-les voor volgend jaar was ik al meer dan tevreden geweest. maar Nee Lisa de eigenaar van de ski-school wil niets en zegt ga gewoon lekker volgend jaar naar Skischool Total dat lijkt mij veel beter. Want U bent het niet eens met hoe wij les geven. Dus dat gaan wij dus ook zeker doen!!!

Plaats een reactie