Lermoos te beperkt ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Wie heeft er ervaring met Lermoos ? Ik lees dat het skigebied van Lermoos zelf maar klein is, maar de volledige Zugspitz Arena is best wel de moeite. Is het een hele klus om van skigebied tot skigebied te rijden ? Zijn de busverbindingen handig ? Hoeveel tijd spendeer je op de bus van gebied naar gebied ? Of beter met eigen auto’s rondrijden?

Ligt eraan wat voor skieer je bent.
Als je van lange tochten maken houd moet je hier niet heengaan.

Zugspitz arena betreft verschillende gebieden waar je kan skieen maar zijn niet op elkaar aangesloten. Je hebt er 3 in Ehrwald, Zugspitze (hoog op berg), Wettersteinbaan en Sonnenalm en dan nog Erwalder Alm.

Verder kun je vanuit Lermoos ook nog naar Berwang en Biberwier.

Wel goede verbinding tussen dorpen met skibus en ook met auto kan je makkelijk pistes bereiken. Als het erg druk is dan kan dat wat moeilijker worden om je auto te parkeren.

Gebied is ons erg goed bevallen, voor kinderen ideaal, vooral Erwalder Alm is erg leuk gebied om te leren skieen.

Dag Jeff,
Bedankt voor je reactie.
Onze groep is zeer verscheiden: een aantal zeer geoefende skiërs, een aantal recreatieve skiërs, de dames en kinderen kunnen allemaal behoorlijk skiën, echt leren is er niet meer bij. Maar we zijn niet echt kilometer-malers, liever anderhalf uurtje skiën, half uurtje terras, dan weer een uurtje skiën, middagpauze,… echt jagen op de piste doen we niet. Ik had een zeer fijn hotel gevonden aan gunstige voorwaarden, maar was wat afgeschrikt door het ‘kleine’ skigebied van Lermoos. We komen nu uit een gebied met een 70-tel kilometers, en in totaal komt Zugspitz Arena wel in de buurt, zag ik. Vandaar mijn vraag om wat meer info te krijgen.

Met skipas kan je ook naar Ehrwald, Biberwier, Berwang, Mittenwald, Seefeld en Garmisch-Partenkirchen.

zie dit topic ivm skibussen en trein: https://www.wintersport.nl/forum/topic/22349

Plaats een reactie