Zonder skies de pistes op

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Voor mijn ouders (die mee gaan aankomend weekend naar Lermoos) ben ik op zoek naar wandel mogelijkheden. Het is me ondertussen duidelijk geworden dat het in het dal goed mogelijk is om lekker te wandelen (tussen de dorpen Lermoos, Biebewier en Erhwald liggen al een boel wandelpaden). Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met het wandelen op grotere hoogte? Dus bijvoorbeeld eerst met een lift omhoog om daar een route te lopen? Is het mogelijk om zonder skies de pistes van Lermoos en/of andere skigebieden van de Zugspitz Arena op te gaan? Wie heeft tips?

Je kan met de lift omhoog gaan naar bergstation van Ehrwalder Almbaan en dan terug gaan lopen.

Leuke route om te lopen.

Dit is een prachtige wandeling.

Je gaat naar dalstation van de Zugspitzbaan met de bus en daarvandaan wandel je door het bos terug naar centrum van Ehrwald.

Wandeling zelf gedaan paar weken terug, had deze wandeling gevonden op onderstaande site

http://www.ischgl.li/Tirol/Grubigstein/index_Zugspitzweg_wan…

De panoramaweg van lermoos naar ehrwald heel mooi vanwege uitzicht over het hele dal ook kans op herten ongeveer 1,5uur heen en je kan via de golfbaan swinters langlauf en wandelpad terug ongeveer 1uur maar je kan ook de bus pakken in het centrum van ehrwald

Allen bedankt voor de antwoorden. Even een terugkoppeling van mijn ervaringen:

In het skigebied Lermoos ligt op 1000 meter hoogte. Vanaf daar kun je in 3 niveau’s omhoog. Eerste is een gondel of 6 persoons stoeltjeslift tot ca 1300 meter, vervolgens een 4 pers stoeltjeslift tot 1700 meter en daarna nog een stoeltjeslift tot 2100 meter. Met al deze liften kun je (als je een skipas hebt natuurlijk) ook als niet-skier naar boven (en natuurlijk weer naar beneden). Veel wandelmogelijkheden heb je op de pistes van Lemoos niet. Je kunt op alle niveaus wel naar een restaurant lopen. Op de top van de Grubigstein moet je een stukje lopen (100 meter) naar het restaurant via een bergweggetje. Mijn ouders zijn met onze passen aan het einde van de dag een keer helemaal naar boven geweest voor de vergezichten. Ze werden heel netjes geholpen bij het in- en uitstappen van de stoeltjesliften.

De Panoramaweg van Lermoos naar Ehrwald was (volgens mijn ouders) fantastisch, ze hebben hem 2x gelopen. Doordat je iets omhoog loopt kun je mooi op de pistes van Lermoos en het dorp kijken. Verder zijn er veel wandelpaden tussen Lermoos, Ehrwald en Bieberwier die ze vanzelf hebben gevonden.

Het was een heerlijke vakantie, ook voor mijn niet-skieende ouders…

Plaats een reactie