route Lermoos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

wij gaan over 2 weken naar Lermoos, een weekje skiën. Wij gaan voor de eerste keer naar Lermoos. Wie weet wat de beste route is naar Lermoos?

Vanuit Belgisch Limburg neem ik altijd volgende route:
Luik - Verviers - Kaiserslauteren - Hockenheim - Karlsruhe - Stutgart (of bij druk verkeer vanaf Waldorf Heilbron en dan zo naar Stutgart) - Ulm - Memmingen - Fussen - Reute en dan richting Fernpass. Voor de Fernpass ligt Lermoos. Als je je aankomst plant op zaterdag, tracht dan voor 7 uur 's morgens voorbij de Fussenertunnel te zijn, anders zou je wel een paar uurtjes oponthoud kunnen hebben.

Gast144 vanaf welke plaats ga je rijden? Wij hebben een top route vanuit Noord Holland.

Piste riderrrrr

wij vertrekken vanuit Alphen aan den Rijn

Wij reden vanuit Zeist via Arnhem- Koblenz- Karlsruhe- Ulm- Lermoos. Wij overnachten onder Ulm dan waren we voor de drukte in Lermoos.

Heb regelmatig in de file gestaan vanaf Karlsruhe naar Ulm op bepaalde stukken. Vanaf memeningen naar Lermoos staat het idd al vroeg in de ochtend vast. Hoe eerder je voorbij
memingen bent hoe beter.

Ik rij tegenwoordig een iets andere route alleen gaan wij bij memingen naar links ipv rechtsaf naar Obersdorf/Riezlern.

Ik vermijd Karlsruhe en ga via Heilbron (6) en dan bij Feuchtwangen de 7 op naar Ulm. Dit is iets rustiger omdat alle navi’s via Karlsruhe gaan. En na Karlsruhe kom je ook in een bottleneck doordat de snelweg daar wat scherpe bochten en dalingen heeft.

Het hangt erg af van wanneer je gaat rijden.

Member of global cooling initiative

Patrick, wij vertrekken vanuit Alphen aan den Rijn

Venlo - A61 volgen tot voorbij Mannheim - A6 richting Heilbronn -bij Kreuz Feuchtwangen de A7 ri Ulm - de A7 blijven volgen ri Reutte Oostenrijk - en dan de B179 ri Lermoos.
Goede reis. Uiterlijk om 02.00 uur vertrekken ivm drukte grenstunnel. Liefst iets eerder bij vertrek op de zaterdag.

Piste riderrrrr

Ik zou doen wat patrick zegt, via venlo en dan via Reutte. Wij gaan al jaren zo naar Ehrwald, alleen de grenstunnel kan een probleem zijn. Maar gelukkig hebben wij een sluiproute gevonden ;D

Hallo gast668, zou je die sluiproute willen geven?

…en ik neem aan dat we geen vignet nodig hebben voor Lermoos?

Voor Lermoos is geen vignet nodig. Als je ziet dat er uren wachttijd staat voor de tunnel bij de grens rijden nemen wij ( ik meen uit me hoofd afslag 137) richting Nesselwang en vils. Als je op google maps kijkt zie je daar een weg lopen (309) en (L69) die tussen Fussen en Reutte uitkomt. Het is als het topdrukte is een geweldige route. Vorig jaar in de krokus stonden vrienden van ons 4 uur te wachten voor de tunnel en vervolgens nog 2 uur langzaam rijdend naar Ehrwald zelf toe. Wij namen die weg en waren er in 1,5uur door. Wij gingen 2 uur later weg en waren 2 uur eerder in Ehrwald dan zij.

Vignet is niet nodig voor Lermoos.
@Gast668: dank voor de sluiproute. Die was mij niet bekend.
Laatst ben ik wel via Nesselwang gerden maar toen via de 310 in Füssen terecht gekomen. Toen de 16 - 17 en de L396. Dan kom je ook na de tunnel op de Fernpass-strasse. Jouw route is eenvoudiger. Volgens mij is het afslag 138-Nesselwang. Afslag 137 kan ook maar dan rij je iets langer binnendoor.

Piste riderrrrr

@pattrick ik ben gast668, kan ook dat het 138 was, ik heb het niet opgezocht. Dit was wat ik nog uit me hoofd wist van vorig jaar. Je moet inderdaad na Fussen uitkomen. Niet aan iedereen deze route vertellen, anders staan we daar straks ook uren in de file. Enige waar je weer file heb is op de Fernpass-strasse zelf. Dat is meestal tot net na Bichlbach, daarna rij je zo door na Lermoos.

@Patrick: De sluiproute verloopt vanaf afslag 137 (Oy-Mittelberg) en dan via de B309 naar Oostenrijk. Dat is sneller en makkelijker dan dat je een afslag verder rijdt tot de afslag van Nesselwang (138). Het kleine stukje ‘extra’ binnendoor is te verwaarlozen.

Wie weet of de tunnel bij Füssen op zondag ook nog erg druk is?

Wij hebben nl geboekt van zondag 10.02.13 tot zondag 17.02.13 (Berwang). We zijn nl aan het kijken wat de beste tijd is om te vertrekken richting Berwang.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ik zou me voor zondag niet al te druk maken. Vrijdag en zaterdag voor een vakantie is het drukst.

Piste riderrrrr

Ik weet dat het de vrijdag en zaterdag erg druk is, en op zondag een stuk minder druk. Maar ik vroeg me af of ik op deze zondag misschien toch nog een file kon verwachten voor de tunnel.

Ik was denk ik niet zo duidelijk met mijn vraag stellen. :(

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Moeten wij ons in maart ook nog druk maken over die uren wachttijd of geldt dit enkel in de vakantieperiodes? Voor de eerste maal lermoos, of Tirol in het algemeen zelfs.

Groetjes

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Ik vermoed dat aanstaande zondag het niet zo druk meer zal zijn omdat de meeste krokusgangers dan al op de bestemming zijn.
De tunneldrukte komt inderdaad vaak voor bij vakantieperiodes en niet alleen die van Nederland. Let ook op de Duitse schoolvakanties. Natuurlijk is zware sneeuwval ook niet bevorderlijk voor de doorstroming.

Piste riderrrrr

Het is bijna elke vrijdag en zaterdag druk daar. Op zondag is het een stuk rustiger.

Plaats een reactie