ervaring met bottrop

Hallo ik heb dit seizoen tot dusver 2 week op de latten mogen staan, maar het idee om nu weer een jaar twee moeten wachten doet mij geen plezier:(

Daarom wou ik misschien met wat vrienden naar bottrop maar nu de vraag, is een bottrop nog wel leuk om te skiën wanneer je al ervaring met hebt met de echte bergen? Ben je niet te snel klaar met een afdaling of moet je lang wachten voor een lift of hoe het daar precies zit?

Graag zou ik jullie ervaring hierin weten alvast bedankt

Ik denk dat velen kunnen beamen dat Bottrop voor helemaal niemand leuk is om te skiën. Beter ga je naar landgraaf. :)

Hier vind je vast wat ervaringen tussen:
https://www.wintersport.nl/zoeken?ie=UTF-8&hl=NL&sit…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ok waarom is landgraaf beter? ?

Maar zijn het wel redelijke pistes?niet dat je na 30 seconden beneden bent ofzo. Nog nooit indoor geweest wat is het verschil met een echt gebied buiten het aantal kilometers piste natuurlijk.

heb er even door zitten neuzen:)

maar kom nog niet echt tegen of het voor mensen met redelijke wintersport ervaring ook nog leuk is om indoor te skien? Kan iemand mij dat vertellen?:)

Niet het idee dat je in 30seconden beneden bent en dan een half uur wacht, en hoe stijl zijn de pistes heb je enkel blauw of ook rood en zwart?

De sneeuw is er vaak slecht en traag. Het bovenste gedeelte is té vlak. De pistegenoten vaak dronken en ongecontroleerd. De lopende band is té langzaam. Het personeel vaak onkundig.

In landgraaf betere sneeuw, naast de lange piste en een funpark, een fis-piste en een stoeltjeslift.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

De sneeuw is er vaak slecht en traag. Het bovenste gedeelte is té vlak. De pistegenoten vaak dronken en ongecontroleerd. De lopende band is té langzaam. Het personeel vaak onkundig.

In landgraaf betere sneeuw, naast de lange piste een fis-piste en een stoeltjeslift.

Sneeuwbaard op 11 feb 2016 00:36

Uit alle reacties te lezen(ook op andere topics) kan ik sowieso beter naar landgraaf.

Maar nu de vraag nog of landgraaf leuk is wanneer je al kan skiën wat voor pistes heb je daar (blauw? Rood? Of zwart of allemaal? ) wat is ongeveer de duur van de pistes.dat vraag ik me nog af. Sowieso bedankt voor de reacties

Iemand met redelijke wintersportervaring heeft vaak de behoefte zijn techniek bij te schaven/op peil te houden. Dit kan prima op een indoorpiste, ook de kortere. Lengte van de baan is in dat geval ondergeschikt aan de helling, breedte, drukte op de piste en het transport terug omhoog.

Ofwel, ben je wintersportfanaat is een indoorbaan altijd een goed idee. Bottrop niet zo, vanwege de vervelende transportband, de flauwe starthelling en het stuk bult op aan het einde van de baan. Ook is de sneeuw daar maar matigjes. Als je al in die buurt woont is de baan in Neuss de moeite waard; veel voor weinig. Of rijd door tot het Sauerland als je binnenkort al wilt. Echte heuvels, liften en fatsoenlijke pistes.

Landgraaf heeft een officiële wedstrijdpiste, waar ook zo’n beetje al het aankomend (Nederlands) talent komt om te trainen. De uitdaging is daar dus ook wel te vinden.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik ben denk ik in 2007 voor het laatst in Bottrop geweest, weet niet of men ondertussen heeft gemoderniseerd?
Zou het wel verwachten. De transportband die vaak stil viel was inderdaad storend, net als het feit dat je aan einde van de piste een forse helling omhoog moest waardoor feitelijk de laatste 50 meter je simpel rechtuit de helling af ging om voldoende snelheid te hebben voor de helling en je niet hoefde te klunen.

Forumleden met recente ervaring ?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Forumleden met recente ervaring ?

Chonn op 11 feb 2016 08:02

Nog steeds exact hetzelfde.
Het enigste verschil is dat je nu bonnen krijgt voor 3 alcoholische consumpties. Dus die zatte mensen in Bottrop zul je niet meer tegenkomen.

Verder is Bottrop vaak goedkoper dan Landgraaf, maar bij beide zijn de pistes gewoon 10x niks als je de Alpen gewend bent. Denk lichtblauwe pistes.
Al heb je bij Landgraaf wel een funpark natuurlijk en een (tergend langzame) stoeltjeslift.

Ok waarom is landgraaf beter? ?

Maar zijn het wel redelijke pistes?niet dat je na 30 seconden beneden bent ofzo. Nog nooit indoor geweest wat is het verschil met een echt gebied buiten het aantal kilometers piste natuurlijk.

hansiehans op 11 feb 2016 00:08

Ligt er aan hoe je skiet uiteraard. Een vlotte skiër is binnen de 15 sec beneden in Landgraaf. Ga je lekker op je techniek skiën en interesseert snelheid je niets, dan kan je er zomaar 60 sec. over doen.
Maar echt, als je in de buurt woont, ga het gewoon eens een keer proberen. Ik (35jr ski-ervaring) heb ooit een uurtje in Landgraaf doorgebracht. Was leuk (trouwens wel koud want het is permanent ongeveer -5 in de hal), maar voor mij lang genoeg en eenmalig.
Dan is de tip om even iets verder te reizen en een dagje Sauerland te doen (liefst op een doordeweekse dag) de beste tip om je skiplezier op peil te houden. Over Winterberg bijvoorbeeld is hier veel te lezen.

@hansiehans: Bottrop is vooral heel goedkoop. Maar het trekt dan ook echt daarmee het verkeerde publiek aan (Ballermann publiek is de meest gebezigde term in Duitsland en zoek dat maar eens op als je nog niet overtuigd bent dat je beter af bent met eender welke andere wintersportervaring). Al is het wel wat verbeterd nu het niet meer een kwestie is van gratis zo dronken mogelijk worden.

Skiën in de hal blijft leuk als je de sport zelf leuk vindt. Ikzelf rij graag door naar Winterberg als daar sneeuw ligt, maar buiten die periode om ben ik er vaak te vinden om gewoon lekker mijn techniek bij te houden.

Neuss heeft ook een leuke baan. Korter dan Landgraaf en gewoon minder groot, maar de pistekwaliteit is daar iig als ik er ben gemiddeld gezien beter dan in Landgraaf.

Kortom: het is niet zo leuk als de bergen, maar nog steeds leuk. Waarbij overigens aangetekend: als eerste op de piste staan is zeker in Landgraaf een goed idee. Dan is het nog rustig en ligt de piste er perfect bij. Hartje zomer op een werkdag is dat minder van belang, maar op de een of andere manier gaan veel meer mensen naar de hal als het buiten ook kouder is…

Wij gaan soms een lang weekend met 3 of 4 man met een diesel auto(kosten50 euro heen en weer pp) naar de Alpen voor een lang weekend nadat we het weerbericht bekeken hebben.Lekker in de zon schitterende sneeuwcondities.
Lekker eten wat drinken.Ja je moet even in de auto zitten maar dat is meestal gauw vergeten als je eenmaal op de berg staat

Ok waarom is landgraaf beter? ?

Maar zijn het wel redelijke pistes?niet dat je na 30 seconden beneden bent ofzo. Nog nooit indoor geweest wat is het verschil met een echt gebied buiten het aantal kilometers piste natuurlijk.

hansiehans op 11 feb 2016 00:08

Ligt er aan hoe je skiet uiteraard. Een vlotte skiër is binnen de 15 sec beneden in Landgraaf.

Niet overdrijven… Dan zou je gemiddeld 94 km/u moeten skiën en dat haal je niet eens als topsnelheid op die piste.

De sneeuw is er vaak slecht en traag. Het bovenste gedeelte is té vlak. De pistegenoten vaak dronken en ongecontroleerd. De lopende band is té langzaam. Het personeel vaak onkundig.

In landgraaf betere sneeuw, naast de lange piste en een funpark, een fis-piste en een stoeltjeslift.

Sneeuwbaard op 11 feb 2016 00:36

Al een tijdje geleden dat je geweest bent zeker?
Bovenste stuk is zeker vlak (want oefenpiste) maar je komt prima op de steilere piste zonder prikken. Dronken mensen heb ik al heel lang niet gezien (want geen oneindig alcohol meer) en de banden zijn nog steeds traag, maar staan veel minder vaak stil is mijn ervaring…

Dat landgraaf betere sneeuw en funpark heeft is zeker waar. Maar de piste in Bottrop is langer (en leuker IMHO), heeft ook wat kickers e.d. (al is het niet spectaculair) en daar bovenop: een heel stuk goedkoper. Als je gaat zou ik als je de mogelijkheid hebt doordeweeks gaan. Is het heerlijk rustig.

Voor antwoord op de vraag:
Om te skiën hoef je niet naar bottrop, dat is vrij saai. En dat geld ook voor Landgraaf. Als je naar een indoor baan gaat moet je echt gaan om je techniek te oefenen of te verbeteren. Iets nieuws leren. Anders is het inderdaad meer liften dan skiën.

Hoe verhoudt Zoetermeer zich eigenlijk tot Landgraaf en/of Bottrop?

Dat is eigenlijk de enige indoorbaan waar ik wel eens kom. Ik ga dan vooral om voor de vakantie even weer een uurtje het gevoel van ski’s onder te ervaren en weer een beetje in de techniek te komen.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik lastminute voor een dag naar winterberg rijden. Weer checken en zodra het nog wat is heen rijden

Member of global cooling initiative

Ja het is een gevoels kwestie.Het is maar met welk gevoel je s’avonds in je bed wil liggen.

Wat vervelend dat ik toch voor die tegenvallende hal gekozen heb dit weekend.
Of
Wat fijn dat ik niet voor de hal gekozen heb en lekker in de zon zit met perfecte sneeuwcondities de Alpen.

De hal is gewoon voor als de bergen geen optie zijn. Dat lijkt mij duidelijk. Maar dat is ook niet de vraag lijkt mij.

Ja dat is ook zo @DSvier

Ach ik vind het op zijn tijd best lekker om een paar uur in Landgraaf bezig te zijn in sneeuwarme periodes (half april tot eind november) Het is net met wat voor insteek je er naar toe gaat. Je heb daar nog enigszins een wintersport idee door de (trage) stoeltjeslift en de keus uit 2 pistes en een funpark. Je kan er prima nog even je techniek onderhouden en ik denk maar zo, beter een dag snowboarden in een hal dan een goede dag op het kantoor. En hier vanuit Zeeland is landgraaf nog enigzins te doen voor een dag (2,5u enkele reis), Winterberg is voor een dag al gelijk erg ver (4,5u enkele reis).

Born to Ride

@Matthias123 Ik woon in Oostenrijk voor mij is die hal 10 uur rijden

[quote]@Matthias123 Ik woon in Oostenrijk voor mij is die hal 10 uur rijden

Met Bottrop heb ik zeer slechte ervaringen. Wil je dan toch skiën, rij dan iets verder door naar Winterberg (als er voldoende sneeuw ligt). Maar als daar maar 1 piste open is, is het nog beter dan Bottrop.

Piste riderrrrr

Hoe verhoudt Zoetermeer zich eigenlijk tot Landgraaf en/of Bottrop?

Dat is eigenlijk de enige indoorbaan waar ik wel eens kom. Ik ga dan vooral om voor de vakantie even weer een uurtje het gevoel van ski’s onder te ervaren en weer een beetje in de techniek te komen.

franksplinter op 11 feb 2016 09:51

Het grote voordeel van Landgraaf is de lengte van de piste in combinatie met de stoeltjeslift. Door de hele lengte van de piste te gebruiken kan je best intensief trainen.
In Zoetermeer is het bovenste stuk dan weer iets steiler dan in Landgraaf en moet je je geen zorgen maken over steentjes. Op de “rode” piste in Landgraaf worden zoveel palen geboord dat er onvermijdelijk steentjes mee naar boven komen en je af en toe vonken trekt :-P.

Geen ervaring met Bottrop, en afgaande op de commentaren hier ben ik niet snel van plan om dat te gaan proberen ;-).

Het steentjesprobleem van Landgraaf behoort volgens mij tot het verleden. Althans, dat was vroeger echt een probleem en nu valt het mij niet meer op. Al ben ik er in november voor het laatst geweest, dat dan weer wel.

Het steentjesprobleem van Landgraaf behoort volgens mij tot het verleden. Althans, dat was vroeger echt een probleem en nu valt het mij niet meer op. Al ben ik er in november voor het laatst geweest, dat dan weer wel.

DSvier op 11 feb 2016 11:53

't Is niet zo erg dat je tussen de steentjes moet slalommen, maar ze liggen er wel. Deze zomer hebben ze de rode piste helemaal afgegraven en opnieuw gemaakt, dus het is logisch dat ze in het begin van het seizoen nog niet zo zichtbaar waren.

Persoonlijk lig ik er niet echt wakker van, in de Alpen heb je evengoed steentjes.

3 weken terug heerlijk geboard in bottrop.
Het maakt het uit met welke instelling je er heen gaat, ga je er heen om lekker met je hobby/sport bezig te zijn en je techniek te verbeteren is het een uitstekende hal, ga je er heen om het wintersport gevoel van de alpen te krijgen is het een hel.
Ja de band is traag, als boarder geen last van want ik ga of zittend op mijn board naar boven ( mag niet maar staan is vervelend en als het rustig is zeggen ze er niets van) loop met de band mee naar boven afhankelijk of ik met skiërs of met boarders ben.
Dronken skiers en boarders verwijderen ze ondertussen van de baan. vervelende ik kan niet skiën of boarden maar ik doe het lekker toch breng iedereen in gevaar en zwaai met mijn stokken omdat ik niet weet waar te laten types al meermaals van de baan getrokken zien worden.

Op dit moment zijn er wat sprongetjes te doen en een rail en een rioolbuis :p
Het ellendige stuk op het eind is aangepast t.o.z. van vorig jaar nog steeds niet leuk maar scheelt een hoop.
het stuk boven en het vlakke tussenstuk zijn makkelijk te doen zelfs in enorme drukte kan je het makelijk halen zonder stokken voor skiërs en hoppen met je board door boarders

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Afdaling is langer dan Landgraaf maar de lift in Landgraaf is veel fijner en in Landgraaf is er niet zo’n naar stuk waar je omhoog moet klimmen. Na 3 keer op de band te hebben gestaan werd ik het al zat maar dat kan ook aan mij liggen

Gang is alles

Geen vergelijking met de bergen natuurlijk maar om een paar uurtjes te kunnen skiën is het prima te doen.

Plaats een reactie