De Uithof Den Haag

Beste forumgangers,

In 2011 was er al een topic over skihal De Uithof in Den Haag, toen heel veel negatieve berichten over langzame liften, drukte, slecht onderhouden baan, veiligheid, etc.

Dit topic is (terecht) op slot gegaan dus daar kan ik niet meer reageren.

Deze negatieve berichten waren allemaal net na het faillissement van de hal, die een doorstart had gemaakt. Dan snap ik dat er niet veel besteed is.

Nou willen mijn ouders gezellig een dagje uithof met het gezin doen, met alle ‘games’ zoals ijskarten en bungeesoccer erbij. Dus ik vraag me af of er nieuwe gedachtes rond gaan over de uithof ? Wat zijn tegenwoordig jullie ideeën? Is de lift net zo waardeloos als de band van bottrop ?

De site ziet er super uit maar je weet hoe misleidend ze tegenwoordig kunnen zijn… laat maar komen die discussie!

Certified ski-boy, glijbewijs

Mijn ervaring met de skihal in de uithof was niet positief.

  1. De piste is te smal om er lol van te hebben
  2. de combinatie van TE druk & veel skiers zonder skills zorgt voor gevaarlijke situaties.
    (Al is het alleen al de meeste meteen vanaf helemaal bovenaan willen starten wat voor beginners TE stijl is)
  3. De sneeuw was ook niet super… maar een hal is natuurlijk de alpen ook niet…

Dit allemaal gezegd hebbende…
Het kan natuurlijk zo zijn dat een combinatie van alle games voor een gave dag zorgen…
Maar als ik jou was zou ik niet te lang in de skihal bljiven.

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

Ik was er in april/mei dit jaar en ben ook meerdere keren in andere hallen (Snowplanet, Snowworld Landgraaf/Zoetermeer, Bottrop) geweest. De Uithof was de slechtste, inderdaad erg smal en echt hele slechte sneeuw, het leek wel zand. In de andere hallen heb ik dit niet meegemaakt. De lift vond ik dan wel weer prima. En inderdaad mensen die recht naar beneden gaan en niet vallen, omdat ze toch afremmen door de sneeuw. Echt skiën lukt hier gewoon niet echt.

Serfaus

uithof is zeker de slechste maar moet zeggen dat ik regelmatig in snowworld zoetermeer kwam, maar dat doe ik nu ook niet meer. kwaliteit is daar vorig jaar hard achteruit gegaan. staat genoeg personeel maar die staan maar een beetje uit hen neus te vreten, terwijl er bij de sleep liften alleen maar ijs te zien is of van die matten, slechte sneeuw, kleed ruimte en wc te goor voor woorden…en zo zijn er nog wel meer dingen. Nee ik ga tegenwoordig gewoon dagjes naar winterberg om in te komen.

De laatste keer dat ik naar de Uithof ben geweest is bijna twee jaar geleden. Dit was om de feeling terug te krijgen in het boarden, dat doen we ieder jaar vlak voordat we op wintersport gaan. Die feeling had ik gelijk, maar de baan is inderdaad niet echt bijzonder.

We gingen in de avond, dus erg druk was het niet. Met de lift heb ik geen problemen, alleen het laatste stukje is soms een beetje vervelend (erg stijl, hobbelig) waar het wat meer moeite kost om overeind te blijven. De baan zelf, tja, binnen een paar seconden sta je beneden en vaak sta ik al ver voor de lift stil, terwijl ik toch graag tot de lift ga zodat ik direct weer naar boven kan.

Na 2 uur hadden we het dus wel weer gezien. Qua kosten was het verder geen probleem, we hadden toen via Groupon een kaartje voor 5 euro gekocht.
Dus, leuk om even je skills op peil te houden, maar verder niet. Als ik wat langer wil boarden ga ik naar Landgraaf. :)

bedankt iedereen!
@dickpagie , ja wij hebben het ook via een c1000 actie dus om de kosten gaat het idd niet :)

Certified ski-boy, glijbewijs

het was op zich geen ramp en niet heel druk, alleen wel een erg korte en slecht onderhouden piste, liften waren prima en geen rijen behalve op het drukste tijdstip

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie