AFRADER: Skihal De Uithof Den Haag

Afgelopen weekeinde zijn we voor het eerst naar de indoorhal De Uithof in Den Haag geweest, maar wat een trieste bedoening troffen we daar aan! Dit had ik nooit verwacht. 4 uur toegang voor €9,95 leek een leuke prijs voor simpel vermaak, maar daar kwamen we al gauw op terug. We zijn gevorderden, te ver eigenlijk voor een halletje, maar goed…

Het was druk, véél te druk voor zo’n klein (211m) halletje. De liften waren ernstig traag, rijen dus. Rijen tot op de piste zelfs, waardoor geheel afdalen onmogelijk was en met regelmaat een botsing onvermijdelijk was. De piste zelf werd duidelijk niet of niet goed onderhouden. Zeker 1/2 deel was volledig kaal, waardoor je op een keiharde, ijzige ondergrond afdaalde, waar zelfs scherp materiaal erg weinig grip had. Om me heen veel valpartijen, zelfs enkelen met letsel waarbij geen personeel was om te helpen!!! Ik heb op de hele baan geen personeel gezien, ook niet bij de lift om deze evt. te stoppen.

Ook viel het me op dat de veiligheid ook niet optimaal was. De hal is opgebouwd uit stalen H-balken, welke tot aan de ‘vloer’ doorgaan. Een enkele is voorzien van een kussen, de meesten echter niet. Ook stak er hier-en-daar op ca. 40cm hoogte een ca. 5cm lange en dunne bout uit, wachtend op een onfortuinlijke uitglijder.

Wij zijn weleens in Snowworld Zoetermeer te vinden, waar je weliswaar het dubbele mag neertellen, maar waar je zeker waar voor je geld krijgt!

Klinkt idd erg triest en gevaarlijk allemaal! Wij gaan zelf altijd naar SnowPlanet Spaarnwoude en daar betaal je in de daluren 12,- voor een uurtje. Maar dat heb ik er wel voor over, want daar is alles perfecto voor elkaar.

mama on a mission in the snow

@J je hebt het over een piste in een hal,
wat moet ik me daarbij voorstellen,
hoe breed, hoeveel hoogteverschil etc.
vermoedelijk geen soort lopende band gezien het materiaal wat je noemt
en wat bedoel je met lift?

Cees, erg irrelevante (offtopic) en vervuilende vragen overigens, maar komop… hoe kun je nou niet weten wat een skihal is!!! Lees http://nl.wikipedia.org/wiki/Indoorskibaan even, ben je weer een beetje bij de tijd.

Ik vind persoonlijk de prijzen bij snowworld en snowplanet niet meer van deze tijd.

Ik woon in zeist en rijd wel eens naar Nuess of bottrop dan ben je voor €30,- de hele dag op de ski’s en de banen zijn ook nog een stuk langer

Member of global cooling initiative

Klopt Jos, ik vind ze ook erg duur, helemaal voor wat je krijgt, maar het is in dit topic de ervaren kwaliteit van de indoorbaan De Uithof in Den Haag die ter sprake is… althans, ik hoop potentiële bezoekers te attenderen op wat ze kunnen verwachten, zodat ze een gedegen afweging kunnen maken.

Niet helemaal waar Jos. Neuss is ook maar een meter of 200. Voordeel daar is dat je een zit lift hebt.

Bottrop beweert de langste van Europa te zijn. Dat zal misschien zo zijn als je het uiterste puntje van de "oefenweide" tot het laatste stukje weer omhoog maar jij weet ook dat dat niet de feitelijke afstand is die je board/skiet.

Bottrop moet je in de wintermaanden, en de weekend dan helemaal, echt mijden door de drukte en die veel te trage rolband. Ik ben er paar keer in september / oktober geweest en sneeuw was steeds erg minimaal. Vooral het steilste stukje was ijs. Bij de oefen weide vielen druppels van het dak, welke op de grond ijs bulten veroorzaakte. Het steile stukje van de oefen weide was steeds gesloten waardoor je als boarder het begin van de echte piste steeds net niet haalde… Zonder die oefen weide is Bottrop echt niet zo spectaculair lang. Dan is Landgraaf langer. Daarnaast is het eten ook van een lage kwaliteit, al kan het ook komen doordat ik buiten het seizoen om ging.
Maar goed, voor mij is Bottrop 45 min rijden en met eigen materiaal betaal je iets van 46 euro ofzo all-in hele dag. Daar mag je dan ook niet echt eisen voor stellen.

9 december ben ik naar Willingen gereden en dat is toch wel een hele verademing. Voor mij geen indoor meer :)

@J inderdaad ken ik het fenomeen niet,
en zo’n algemene doorverwijzing naar wikipeda helpt me ook niet verder,want bij doorklikken naar Uithof wel info over schaatsbaan meer geen ruimtelijke indruk van skibaan,
dus wat er precies nu offtopic is zou ik niet zo 1-2-3 weten

null

maar kan natuurlijk wel zelf googelen, en zal verder zoekend ook wel andere info kunnen vinden

Cees, kijk eens aan de rechterkant van de wikipedia-pagina… daar staan 3 thumbnails, welke vergroten als je erop klikt. Google heeft op http://www.google.nl/images?q=indoorski nog wat impressie voor je klaarliggen.

"Een indoorskibaan is een kunstmatig gemaakte skipiste in een overdekte skihal met echte sneeuw." een duidelijkere omschrijving kan ik me niet bedenken…

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat er iemand op deze website komt die NIET weet wat een indoorskihal is. Tenzij je uit timboektoe komt ofzo.

vraag was ook niet naar principe indoorskihal (want de naam zegt het al), maar naar breedte, hoogteverschil en manier hoe je omhoog komt, soort lift etc.
oftewel hoe snel ben je van boven weer beneden en kun je dat door te slalommen vertragen en wat voor capaciteit heeft de lift (lopende band, stoeltjes, sleep?) ivm wachttijd etc. als je er niet geweest bent kun je zulke vragen stellen, als je er wel bent geweest klinkt zo’n vraag natuurlijk wereldvreemd…

http://www.deuithof.nl/7-Sneeuwbaan.html
Welkom bij de sneeuwbaan!

Indoor skiën en snowboarden op echte sneeuw! Op een steenworp afstand van het strand van Kijkduin ligt 365 dagen per jaar echte sneeuw op een piste van 211 meter. De Uithof beschikt over maar liefst vier liften: twee sleepliften die naar de top van de piste gaan en twee bandliften voor de kids en beginners. Hierdoor zijn er nauwelijks wachttijden voor de liften!

De temperatuur op de sneeuwbaan wordt continue op ongeveer -5 graden Celsius gehouden, zodat de sneeuw van uitstekende kwaliteit is. Net zoals in de Alpen wordt ook de indoor piste van de Uithof zeer regelmatig geprepareerd.

@Wouter, kijk nu snap ik pas wat dhr.Jazzpr ons eigenlijk afraad ;-)

leuk reclame praatje indeed… haha

De recensies van De Uithof zijn in het algemeen nogal negatief…

dat was precies de bedoeling Cees…ik ben ook geen fan van de uithof vandaar…maar dit staat op hun site en als ik Jazzpr zo hoor van zijn laatste ervaringen lijkt het me wel duidelijk!
Sowieso voor mij te ver weg om naartoe te gaan…dan rij ik liever door naar de echte sneeuw! volgende week weer een keertje…

Was de Uithof afgelopen jaar niet een aantal maanden gesloten wegens faillisement of iets dergelijks? Ik ben er nog nooit geweest en het klinkt niet al te best. Snowplanet zag er wel aardig uit, net als die baan in Neuss. Het liefst ga ik toch naar Snowworld Landgraaf ook al is daar ook niet alles 100% in orde (maar ja, waar is dat wel zo?).

Klopt Jesse, De Uithof is op 1 juni 2010 door de rechtbank failliet verklaard, waarna de ondernemers Eugène De La Croix en Wout van Reenen een doorstart hebben gemaakt. Wat ik daar echter heb ervaren, benadrukt dat ze hun klanten en hun veiligheid niet voldoende serieus nemen. Kwalijke zaak!

ik was er ook afgelopen weekend, baan was kaal en behalve normale piste was alles zoals de rails en jump afgezet. veel ongelukken zelfs 1 meisje met een hersenschudding naar huis. geen baanmedewerkers gezien

2 weken geleden ook geweest. Dat was meteen de laatste keer, het huur materiaal heeft echt zijn beste tijd gehad. Versleten is echt een understatement. Zoals eerder genoemd er is nergens toezicht en de baan is in een erbarmelijke staat. Overal ijs, de meeste sneeuw ligt beneden. Kon boven niet eens mijn board zittend vastmaken…ik glee zo naar beneden. Sateetje in de bar was daarentegen wel weer heel goed en lekker :) (bediening is alleen ietwat traag).

Zelf nog niet geweest in de Uithof. Vorig najaar ook via zo’n deal een voucher gekocht voor enkele euro’s aantal uur toegang. Mijn zus heeft er recent aantal lessen snowboarden gevolgd en was heel tevreden.

Daarvoor waren we bij Snowworld Zoetermeer. Je betaalt je blauw en geen enkel baantoezicht. Zij volgde daar reeds een proefles snowboarden en vond er niets aan, stelde niets voor.

De argumenten dat je in 'n hal rijen hebt bij de lift wanneer het wat drukker is etc. zijn natuurlijk compleet flauwekul. Dat is iets wat kenmerkend is voor een indoorbaan. Verder begreep ik juist dat er in Den Haag voldoende toezicht was waar dat in Zoetermeer ontbrak.

Indoorbaan die ik graag nog eens ga proberen is die in Landgraaf, waar je tenminste iets langer kunt afdalen voordat je alweer in de lift staat. Ben heel benieuwd. Maar Zoetermeer de hemel in prijzen ten koste van Den Haag lijkt me gezien het prijsverschil en overige argumenten niet evident.

Bernard, dat jouw ervaring en mening afwijkt van die van mij is duidelijk, geen probleem, maar ik vind het niet getuigen van goed fatsoen dat er gebagatelliseerd wordt door zaken af te doen als ‘compleet flauwekul’. Verder misstaat het je enorm dat je ervaringen en de daarop gevormde mening uit de context haalt, onjuist beoordeelt en wederom bagatelliseert.

Jazzpr, sorry het was niet zo bedoeld. Mijn afkeer aan indoorbanen kwam er even uit. Zelf ga ik over een week of twee is kijken in de Uithof en ik zal er dan nog op terugkomen als de discussie nog leeft. Ik denk gewoon dat Snowworld Zoetermeer vrij duur is maar ben het eens dat je er ook heel wat voor krijgt :). Ben jij al vaker geweest in Den Haag en was het altijd zo of is er nog hoop ;)?

Groet.

Wij zijn er slechts éénmalig geweest, maar bij het delen van onze opgedane ervaringen bleek dat andere bezoekers onze ervaringen delen. Wat we daar gezien hebben, geeft De Uithof geen recht op een tweede kans; te oneerbiedig naar de betalende klant en ook nog eens (véél) te onveilig!

Ik kan je alleen maar adviseren om door te rijden naar Zoetermeer of een andere baan, het zal me namelijk enorm verbazen als De Uithof bij jou plotseling tiptop in orde zal zijn. Indoor in NLD is asociaal duur, helemaal mee eens, maar als je dan toch gaat, kun je maar beter een goede baan hebben.

Ik ben afgelopen weekend nog in Landgraaf geweest en ik denk dat je (afgezien van het geld) daar het beste af bent als je indoor wil skieen. Zeker voor de gevorderde ben je in andere hallen veel te snel beneden of duurt het te lang eer je boven bent.

W3st, ik ben het in zoverre met je eens dat de lengte een groot voordeel is, maar met de door ons te ondernemen reistijd is het helaas geen mogelijkheid om een avondje te vullen…

@W3st wij gaan volgende week naar Landgraaf, maar is het een beetje te doen met de drukte daar?

Afgelopen weekend in de Uithof geweest…Wat een drama!!! Ik had jullie opmerkingen al gelezen maar ik had de bonnen voor toeginag al liggen en dacht (hoopte) dat het allemaal wel zou meevallen. Maar het was nog erger dan ik uit jullie opmerkingen kan halen. Het was 1 ijsplaat met hier en daar wat poeder wat voor sneeuw moet doorgaan. Hoewel ik goeie ervaringen had met de Uithof (al was de laatste keer een jaar of 7 geleden) viel het dus echt tegen. Gelukkig hadden wij een goedkope actie want anders had ik het nog zonde van mijn geld gevonden waar het nu alleen maar zonde was van de tijd.

Ben twee keer op een indoor baan geweest; 1 keer in Spaarnwoude, 1 keer in Zoetermeer. Het is me beide keren tegengevallen. In Spaarnwoude was amper sneeuw en meer ijs, we kregen van een medewerker te horen dat het apparaat om de sneeuw mee te maken al een paar dagen kapot was. Ik vind het van de gekke dat je mensen dan wel het volle pond laat betalen… In Zoetermeer lag op de grote piste een stuk ijs wat ik niet had gezien en dus keihard onderuit ging, toen ik beneden kwam werd ik van de piste gestuurd om dat ik volgens de medewerker niet kon boarden en dus maar naar de oefen piste moest…

Afgelopen weekend in Landgraaf geweest. Een aanrader! Prima hotel, prima pistes, lekker eten, goede prijs/kwaliteit. Alleen jammer dat de Bierstube dicht was, ivm een besloten feestje, en die piste had nog wel wat langer mogen zijn. En die 6 zitten loopt op kruip-olie. Maar ja het is natuurlijk geen Oostenrijk.

Plaats een reactie