Gezocht: Ervaringen summer grazy zoetermeer

Hoi mede wintersport liefhebbers.

Na de warme en benauwde dag van gister kan ik maar aan 1 ding denken dit nooit meer ik wil sneeuw zien.
Daarom wil ik met wat vrienden binnenkort de actie van Zoetermeer snowworld summer grazy gaan doen.
Nu heb ik van sommige gehoord, dat het een aanrader is, en van sommige juist helemaal niet. Ik ben bijna in elke hal geweest maar deze nog niet

Wie heeft hier ervaring mee, en hoelang kan je je gemiddeld vermaken in zo’n hal in de zomer. Even ter referentie als ik naar Bottrop ga kan ik daar van de opening tot een paar uur voor sluitingstijd prima vermaken op de piste. Maar ik heb nog geen ervaring in de zomer met snowboarden dus weet niet of ik het dan korter volhoudt of niet. Dus ervaringen zijn zeer welkom.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Eventjes snel opgezocht: Zoetermeer heeft 2 oefenpistes en 1 piste van 210m (25% stijlheid). Ter vergelijking: Botrop 640m met 12% stijlheid.

Ik heb enkel ervaring met de Skidome in Terneuzen, en die heeft ook 210m piste (19%). Ik moet zeggen dat ik het daar eigenlijk snel beu ben. Voor een ervaren skiër is de piste niet stijl en niet lang genoeg. Telkens ik er was (voor skileraar examens) heb ik uiteindelijk m’n ski’s ingewisseld voor een snowboard, want dat kan ik nog niet zo goed dus kon ik me wel bezig houden met oefenen.

Die indoor pistes hebben natuurlijk ook een funparkje. Dus als dat je ding is kan je natuurlijk oefenen op trucjes. Zoniet dan denk ik dat je het op 2-3 uur wel gezien hebt.

Maar natuurlijk is 30 euro incl. barbecue niet enorm veel geld. ;)

Regelmatig in Zoetermeer geweest en ook een keer in bottrop. Ondanks de lengte, vind ik Zoetermeer toch interessanter. In bottrop zit een vlak stuk en op het einde bij de lange bocht is wat mij betreft de piste al min of meer afgelopen, je glijdt nog wat uit en dan een stuk omhoog.
Daarnaast heeft Zoetermeer inderdaad een mooi funpark, maar daar moet je dan wel interesse in hebben.

Misschien dat je die 8 uur niet vol maakt, maar een aantal uur met eten en drinken voor 30 euro is inderdaad niet duur.

Zelfde actie geldt trouwens ook in Landgraaf, die hal is sowieso veel beter dan bottrop. Weet niet of die kant op reizen een optie is voor jou?

@Tiny-M landgraaf ben ik al vaak geweest is voor mij ook geen probleem is inderdaad veel beter dan bottrop, dat afstand geen probleem is geldt echter alleen voor mij in de groep. De rest willen voor dichtbij en als je dan nog geen 3 kwartier van Zoetermeer en 2 uur van landgraaf dan is de keuze snel genomen. Alleen daar ben ik nog nooit geweest gek genoeg.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zoetermeer heeft baan 3 (de steilste/interessantste) eruit liggen voor groot onderhoud tot zeker begin juli. Dus dan zijn alleen de beginnerspiste en het funpark beschikbaar.

Das wel minder dan, niet echt de moeite. @Gigi, kan er verder niets van vinden op de site. Geven ze dat nog ergens aan tm wanneer ze daar precies bezig zijn?

Nee, maar de info is eerstehands uit de mond van de baanmanager. @bail010 (Edo voor intimi) weet misschien tot wanneer.

De bbq is een aanrader… Echt gaaf, je krijgt gewoon een bbq op je eigen tafel, vlees, salade, sauzen en friet. En het smaakt ook nog eens goed.

A winter without powder isn't a winter!

Weet iemand al meer over het onderhoud van baan 3?
Ik zou zondag 14-6 heen gaan, maar als ie niet open is ga ik liever een paar weken later

Telefoontje naar snowworld zelf?

Voor je vertrekt even de webcams op de site bekijken. Ze kondigen niet veel van tevoren aan, maar de beeldjes van de webcam zeggen meer dan genoeg ;-)

Laat ze dan ook maar eens naar de lift kijken op baan 3
Ben er vorige week zondag, met de zitski bijna over de kop gegaan
Stond met mijn begeleider op het laatste stukje, viel de lift stil
We gingen een klein stukje achteruit en daarna weer gelijk vooruit
En toen hebben we een flinke smakkerd gemaakt, allebei bont en blauw

Een indoorbaan moet wel " je ding " zijn… maar als je techniek wil trainen… wat wil springen in het funpark(je)… Is het zeker binnen het laagseizoen erg leuk.
Iedereen zijn ding natuurlijk.
Op dit moment is er idd en bbq actie…check website van snowworld ( geldt voor Zoetermeer en Landgraaf )
M.b.t. Onderhoud…
Baan 3 in de #koelkast van Zoetermeer is sinds gisteren (maandag 8 juni ) in onderhoud. Er wordt nieuwe sneeuw aangebracht. Er is nu “nog” te boarden of te skiën… Doch Let op : IJS !!.
Het onderhoud duurt zeker de komende 3 weken.
Ik zal binnenkort nog een update plaatsen. Enne @GiGi … uhh Baanmanager ??..no way…!! Dat gaat mij te ver… :-) skileraar is genoeg :-)
Cheers

i’m living my dream now

Een indoorbaan moet wel " je ding " zijn… maar als je techniek wil trainen… wat wil springen in het funpark(je)… Is het zeker binnen het laagseizoen erg leuk.
Iedereen zijn ding natuurlijk.
Op dit moment is er idd en bbq actie…check website van snowworld ( geldt voor Zoetermeer en Landgraaf )
M.b.t. Onderhoud…
Baan 3 in de #koelkast van Zoetermeer is sinds gisteren (maandag 8 juni ) in onderhoud. Er wordt nieuwe sneeuw aangebracht. Er is nu “nog” te boarden of te skiën… Doch Let op : IJS !!.
Het onderhoud duurt zeker de komende 3 weken.
Ik zal binnenkort nog een update plaatsen. Enne @GiGi … uhh Baanmanager ??..no way…!! Dat gaat mij te ver… :-) skileraar is genoeg :-)
Cheers

i’m living my dream now

Een indoorbaan moet wel " je ding " zijn… maar als je techniek wil trainen… wat wil springen in het funpark(je)… Is het zeker binnen het laagseizoen erg leuk.
Iedereen zijn ding natuurlijk.

M.b.t. Onderhoud…
Baan 3 in de #koelkast van Zoetermeer is sinds gisteren (maandag 8 juni ) in onderhoud. Er wordt nieuwe sneeuw aangebracht. Er is nu “nog” te boarden of te skiën… Doch Let op : IJS !!.
Het onderhoud duurt zeker de komende 3 weken.
Ik zal binnenkort nog een update plaatsen. Enne @GiGi … uhh Baanmanager ??..no way…!! Dat gaat mij te ver… :-) skileraar is genoeg :-)
Cheers

i’m living my dream now

@Yokey : Baan 3 is open, maar is wel net helemaal afgeschraapt dus behoorlijk ijzig.
In de loop van volgende week wordt er nieuwe sneeuw op gespoten.

Vandaag Snowworld geweest, idd flink ijzig op baan 3, maar wel lekker rustig.
Stond bij de kassa een bordje met excuses over de ijzigheid van baan 3.
Had het van Snowworld wel zo netjes gevonden als ze op de site hadden vermeld dat ze ermee bezig waren,
er was ook een freestyle wedstrijd op baan 2 die daardoor niet gebruikt mocht worden.

Wat is er mis met ijzig?

Plaats een reactie