Snowworld gaat verlengen

Ik heb nergens iets gelezen over de verlengen van snowworld z’meer en toen zag ik dit “http://sportable.info/verlenging-derde-piste-begonnen/…”.

Wel relaxt dat ze nu eindelijk begonnen zijn. Zou dit ook inhouden dat we misschien weer gewoon een funpark hebben heel het jaar en een grote schans?

Dat betekent het denk ik niet, want ze gaan alleen piste 3 verlengen, niet de andere pistes (waar nu het funpark in ligt).

Zo jammer, was altijd gaaf op baan 3 met de grote kicker!!!

Op baan 3 in Zoetermeer een grote kicker? die heb ik er nog nooit gezien.

Ben je misschien in de war met piste 3 in Landgraaf?

Haha, nee Snowworld z’meer heeft vroeger elke zomer een grote schans gehad, +_ 10meter.
Was altijd leuk voor de baan werd leeg gereden om de sneeuw te verversen!

Haha, nee Snowworld z’meer heeft vroeger elke zomer een grote schans gehad, +_ 10meter.
Was altijd leuk voor de baan werd leeg gereden om de sneeuw te verversen!

Ballie1990 op 27 mei 2016 16:28

Dan ligt er ook een airbag bij ;) Deze staat/ligt er niet heel de zomer trouwens.

Carnas on Tour

Baan 3 heeft wel zeker een grote kicker gehad. Dat was nog voordat ze een airbag hadden. Of die er ooit weer komt weet ik niet. Zal het eens vragen maar ben bang dat het een nee zal zijn. Probleem is dat zoiets twe weinig gebruikt word en te veel ruimte inneemt.

Ziet er wel vreemd uit om nu baan 3 te zien zonder sneeuw erin. Al is onderin na 3 weken nog steeds niet al het ijs weg gesmolten.

Übung macht den meister!!!

null

Ziet er tot nu toe goed uit! Foto is afkomstig van de Facebookpagina van SnowWorld: https://www.facebook.com/SnowWorldNL/photos/a.23934984279718…

Carnas on Tour

Hoe lang wordt die nieuwe baan in Zoetermeer dan? Ze zijn in Landgraaf toch ook bezig met iets deze zomer? Iemand zin om mij te updaten?

Zoetermeer wordt anderhalf keer zo lang dacht ik, 300 meter dus. En even steil als het bovenste stuk, dus voor een indoor baan erg leuk.

In Landgraaf gaan ze bij mijn weten niks wezenlijk veranderen. Vanaf half juni eerst groot onderhoud aan piste 1 (de ‘rode’), daarna zal die baan de hele zomer gereserveerd zijn voor wedstrijdteams, zoals elk jaar.

Zoetermeer wordt anderhalf keer zo lang dacht ik, 300 meter dus. En even steil als het bovenste stuk, dus voor een indoor baan erg leuk.

In Landgraaf gaan ze bij mijn weten niks wezenlijk veranderen. Vanaf half juni eerst groot onderhoud aan piste 1 (de ‘rode’), daarna zal die baan de hele zomer gereserveerd zijn voor wedstrijdteams, zoals elk jaar.

GiGi op 28 mei 2016 22:47

Als ik goed geinformeerd ben wordt de nieuwe baan 300 meter lang en de oude baanwas 210 meter. Dus de nieuwe baan wordt 30% langer en niet 150% (GiGi). Als de nieuwe investering alleen het verlengen van de bestaande baan met 90 meter is vindt ik het verspilling van geld en niet goed voor de aandelen van Snowworld.
Maar ik ga er vanuit dat Koos Hendriks weet wat hij doet. In Landgraaf is het ook iets moois geworden want ik weet nog hoe daar de borstelbaan was.

niet roetsjen maar skieen

Uhm… ik rekende van 200 meter naar 300 meter. Dan wordt ie toch anderhalf keer zo lang? Ik zei niet dat ze hem met 150% gingen verlengen, maar dus eigenlijk dat ze hem naar 150% gingen verlengen (vergeef me die 10 meter). Lezen is ook een kunst, @Ron4

Uhm… ik rekende van 200 meter naar 300 meter. Dan wordt ie toch anderhalf keer zo lang? Ik zei niet dat ze hem met 150% gingen verlengen, maar dus eigenlijk dat ze hem naar 150% gingen verlengen (vergeef me die 10 meter). Lezen is ook een kunst, @Ron4

GiGi op 30 mei 2016 10:31

Oke

niet roetsjen maar skieen

Baan 3 in Zoetermeer blijft dicht door de verlenging. ik wilde gisteren gaan. Even voor de zekerheid gebeld en kreeg te horen dat baan 3 dicht blijft. Er staat niks op hun site vermeld hierover.

Baan 3 in Zoetermeer blijft dicht door de verlenging. ik wilde gisteren gaan. Even voor de zekerheid gebeld en kreeg te horen dat baan 3 dicht blijft. Er staat niks op hun site vermeld hierover.

Jamie010 op 30 mei 2016 13:32

null

[quote]Als ik goed geinformeerd ben wordt de nieuwe baan 300 meter lang en de oude baanwas 210 meter. Dus de nieuwe baan wordt 30% langer en niet 150% (GiGi).

Als je van 210 naar 300 gaat, wordt de baan (300 - 210) / (210/100) % langer
De uitkomst mag je zelf berekenen, maar het is in ieder geval meer als 30 …

Rob

Baan 3 in Zoetermeer blijft dicht door de verlenging. ik wilde gisteren gaan. Even voor de zekerheid gebeld en kreeg te horen dat baan 3 dicht blijft. Er staat niks op hun site vermeld hierover.

Jamie010 op 30 mei 2016 13:32

Het lijkt mij toch logisch dat de piste dicht blijft tijdens een verbouwing? Je gaat toch ook niet over een weg rijden die een minuut geleden geasfalteerd is?

Carnas on Tour

[quote]Als ik goed geinformeerd ben wordt de nieuwe baan 300 meter lang en de oude baanwas 210 meter. Dus de nieuwe baan wordt 30% langer en niet 150% (GiGi).

Als je van 210 naar 300 gaat, wordt de baan (300 - 210) / (210/100) % langer
De uitkomst mag je zelf berekenen, maar het is in ieder geval meer als 30 …

RCGrootveld op 30 mei 2016 14:53

42,8 % langer wordt de nieuwe baan. Leuk die “sociale controle”.

niet roetsjen maar skieen

Heeft niks met sociale controle te maken. Ik hou er alleen niet van dat me iets in de mond wordt gelegd wat ik niet heb gezegd en dat ik daar vervolgens op word aangevallen/gecorrigeerd.

Heeft niks met sociale controle te maken. Ik hou er alleen niet van dat me iets in de mond wordt gelegd wat ik niet heb gezegd en dat ik daar vervolgens op word aangevallen/gecorrigeerd.

GiGi op 30 mei 2016 19:39

Jij voelt je aangevallen ,maar dat was zeker niet mijn bedoeling. Eigenlijk wilde ik gewoon zeggen dat ik die hele investering voor een verlenging van 90 meter erg fors vindt. Ik twijfel aan de meerwaarde t.o.v. investering, maar dat is een persoonlijke mening. Maar je had gelijk in een van jouw eerdere berichten door te zeggen “Zoetermeer wordt anderhalf keer zo lang” ik dacht GiGi wil het leuker maken als dat het is, maar ik heb daar een rekenfout/leesfout gemaakt. Mijn excuses daarvoor.

niet roetsjen maar skieen

No problem. Zand erover (niet de baan, maar deze discussie) ;)

Weet niet of het zo is maar misschien heeft de verlenging te maken met een eventuele fis homologatie voor bepaalde wedstrijden. Kan nergens iets hierover vinden.

Ze zullen de piste iig. niet verlengen om (veel) meer geld te verdienen. De baan op zich schijnt namelijk geen winst te maken.

Übung macht den meister!!!

Kan ik me zo maar voorstellen. Met wat meer lengte en vooral de hellingsgraad is die baan wel interessant voor trainingen en wedstrijden lijkt me. Misschien een groot contract met de NSkiV, buitenlandse bonden of een commerciële partij?

Weet niet of het zo is maar misschien heeft de verlenging te maken met een eventuele fis homologatie voor bepaalde wedstrijden. Kan nergens iets hierover vinden.

Ze zullen de piste iig. niet verlengen om (veel) meer geld te verdienen. De baan op zich schijnt namelijk geen winst te maken.

RFKANGOO op 30 mei 2016 20:46

Als ik goed ben voorgelicht is dat inderdaad zo. Het moet net zoals in Landgraaf een goedgekeurde Fis-rennstrecke worden. Volgens mij wordt 'ie dan alleen wel wat steiler.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Weet niet of het zo is maar misschien heeft de verlenging te maken met een eventuele fis homologatie voor bepaalde wedstrijden. Kan nergens iets hierover vinden.

Ze zullen de piste iig. niet verlengen om (veel) meer geld te verdienen. De baan op zich schijnt namelijk geen winst te maken.

RFKANGOO op 30 mei 2016 20:46

Als ik goed ben voorgelicht is dat inderdaad zo. Het moet net zoals in Landgraaf een goedgekeurde Fis-rennstrecke worden. Volgens mij wordt 'ie dan alleen wel wat steiler.

Sneeuwbaard op 1 jun 2016 00:10

De hellingshoek blijft zover ik weet en kan zien gelijk. De baan is al steiler dan Landgraaf.

Übung macht den meister!!!

Landgraaf (piste 1, de FIS-piste) heeft een stijgingspercentage van 17%, piste 3 in Zoetermeer heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 20%.

@GiGi @RFKANGOO nooit gedacht dat die 3% zo’n verschil maakt, voor mijn gevoel lijkt zoetermeer veel steiler

part time skier, full time savage

Nou die 20% is het gemiddelde percentage. In de huidige baan zit een kleine knik iets onder het midden; daaronder is het dus wat vlakker dan die 20%, erboven iets steiler. En dan weet ik niet eens of de vlakke uitloop is meegerekend. Als dat zo is, betekent dat dat het bovenste deel (dat wat ze gaan doortrekken naar boven toe, overigens) aanzienlijk steiler is om aan dat gemiddelde van 20% te komen.

Ik weet in ieder geval nog wel van vroegâh toen ik voor het laatst in Zoetermeer was, dat het begin erg steil was. Misschien dat het daarom zo’n hoog percentage is?

Carnas on Tour

Zoetermeer is ook smaller dan Landgraaf waardoor het misschien nog iets steiler lijkt te zijn.

Btw Landgraaf had ook een “steil” stukje bovenaan de fis piste. Wat een geklungel je daar vanaf zag komen. Dat is er nu weer uitgehaald. Beetje jammer.

Übung macht den meister!!!

Iemand enig idee waarom ze enkel die piste verlengen? Let wel ik vind elke meter extra piste in Nederland mooi meegenomen, maar zouden ze er niet veel meer baat hebben als ze piste 1 en 2 ook verlengen? Dat zou ik pas een verbetering vinden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie