BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten

Conditietraining

Conditietraining

Wintersporten is fantastisch, maar ook hard werken! Tijdens een wintersportvakantie maak je lange dagen op de berg en ben je continu in beweging. Je gebruikt andere spiergroepen dan in het dagelijkse leven. Het is dus niet zo gek dat je soms na dag twee al niet meer kunt lopen van de spierpijn.

Doordat het nodige gevraagd wordt van je spieren en conditie tijdens het wintersporten, is een goede voorbereiding het halve werk. Met het SneeuwFit-trainingsprogramma train je juist die spieren waarvan veel wordt gevraagd tijdens de wintersportweek. Zo ga je straks soepel de berg af en heb je minder kans op blessures en spierpijn. De fysieke trainingen volg je thuis makkelijk via online video’s, maar er zijn ook mogelijkheden om de trainingen in groepsverband te volgen.

Ben jij al in vorm voor je wintersport? Doe de test!

Wintersport is de leukste vakantie van het jaar! Je bent lekker in actie in de sneeuw terwijl je geniet van een prachtige omgeving. Tijdens het skiën en snowboarden belast je je lichaam op een bijzondere manier: je sport zo’n vier tot zes uur achter elkaar en je gebruikt spieren die je normaal nauwelijks gebruikt. Ben jij al in vorm? Doe de test op Wintersportklaar.nl.

We bepalen je wintersportprofiel op basis van je fitheid en ervaring. Binnen een paar minuten weet je of je op de goede weg bent. Je krijgt daarbij persoonlijk advies om blessures te voorkomen. Wanneer je je e-mailadres doorgeeft, ontvang je iedere week een persoonlijk oefenschema in je inbox waarmee je wordt klaargestoomd voor je actie op de piste. Zo ga je fit én met een goed gevoel op wintersport.

SneeuwFit Online

Wil je je thuis fysiek voorbereiden op de wintersport? Humberto Tan en fysiotherapeute Petra Bouthoorn coachen je door de tien trainingen van elk dertig minuten. Deze trainingen kun je volgen wanneer het jou uitkomt, duren slechts een half uur en bereiden je spieren optimaal voor op de wintersport.

Het trainingsprogramma bestaat uit (minimaal) tien trainingen (vijf unieke trainingen) van elk dertig minuten. De trainingen nemen toe in intensiteit. Je doet elke training minstens twee keer voor je doorgaat naar de volgende training. Als een training te zwaar voor je is, herhaal dan eerst nogmaals de voorgaande training. Je begint bij training 1: de basistraining.

Tip: Ben je op zoek naar een uitdaging? Wij hebben extra losse oefeningen toegevoegd aan het SneeuwFit Online-programma die de basistraining aanvullen.

SneeuwFit bij een vereniging

Lijkt het je leuker om met een vaste groep wintersporters te trainen en je gezamenlijk voor te bereiden? Dat kan! Meerdere wintersportverenigingen in Nederland bieden wekelijkse SneeuwFit-lessen aan. Zo zijn er binnentrainingen, maar ook buitentrainingen waarbij SneeuwFit-oefeningen worden gecombineerd met wandelen of hardlopen.