Conditietraining


Wintersporten is fantastisch, maar ook hard werken! Tijdens een wintersportvakantie maak je lange dagen op de berg en ben je continu in beweging. Je gebruikt andere spiergroepen dan in het dagelijkse leven. Het is dus niet zo gek dat je soms na dag twee al niet meer kunt lopen van de spierpijn.

Doordat het nodige gevraagd wordt van je spieren en conditie tijdens het wintersporten, is een goede voorbereiding het halve werk. Met het SneeuwFit-trainingsprogramma train je juist die spieren waarvan veel wordt gevraagd tijdens de wintersportweek. Zo ga je straks soepel de berg af en heb je minder kans op blessures en spierpijn. De fysieke trainingen volg je thuis makkelijk via online video’s, maar er zijn ook mogelijkheden om de trainingen in groepsverband te volgen.

SneeuwFit Online

Wil je je thuis fysiek voorbereiden op de wintersport? Kristy van Lieshout en oud-topsporter Steffan Winkelhorst coachen je door de tien trainingen van elk dertig minuten. Deze trainingen kun je volgen wanneer het jou uitkomt, duren slechts een half uur en bereiden je spieren optimaal voor op de wintersport.

Het trainingsprogramma bestaat uit verschillende unieke trainingen. De trainingen nemen toe in intensiteit. Als een training te zwaar voor je is, herhaal dan eerst nogmaals de voorgaande training. Je begint bij Beginner Week 1.

SneeuwFit bij een vereniging

Lijkt het je leuker om met een vaste groep wintersporters te trainen en je gezamenlijk voor te bereiden? Dat kan! Meerdere wintersportverenigingen in Nederland bieden wekelijkse SneeuwFit-lessen aan. Zo zijn er binnentrainingen, maar ook buitentrainingen waarbij SneeuwFit-oefeningen worden gecombineerd met wandelen of hardlopen. Er zijn ook diverse fysiotherapiepraktijken die kunnen begeleiden bij wintersport blessurepreventie, zoals bijvoorbeeld Fysiofabriek of bekijk het item van Editie NL en ga goed voorbereid de piste op.