Schade melden

ONGEVAL, ZIEKTE OF SCHADE TIJDENS JE REIS

Ben je verzekerd bij de Nederlandse Ski Vereniging en gaat er iets mis op reis of heb je een dokter nodig? Dan kun je 24 uur per dag bellen met SOS International. Bel in ieder geval direct SOS International bij een ziekenhuisopname, ongeval, ziekte, eerdere terugkeer, pech met de auto, caravan of camper, of bij onverwachte extra reis- en/of verblijfskosten.

Niet vergeten:

Je lidmaatschapspas van de Nederlandse Ski Vereniging (is je reisverzekeringspas).
Je zorgverzekeringspas. Op de achterkant van deze pas staat vaak je Europese Zorgpas (EHIC). Alleen als je die laat zien, zal de medische behandelaar de rekening rechtstreeks naar je zorgverzekeraar sturen. Staat EHIC niet op jouw pas? Vraag deze dan kosteloos aan bij je zorgverzekeraar. Dit kan een paar werkdagen duren, dus doe dit tijdig.

Telefoonnummer SOS alarmcentrale: +31 206 515 777

ANNULERING VAN JE REIS

Moet je je reis op grond van verzekerde omstandigheden helaas annuleren en beschik je over een annuleringsverzekering? Denk er dan aan dat je, ter beperking van je schade, direct na het bekend worden van je annulering alle geboekte onderdelen annuleert, zoals je vlucht, hotel of bijvoorbeeld je huurauto. Het niet of later annuleren van deze geboekte onderdelen kan gevolgen hebben voor je uitkering.

AFSCHRIJVING OP JE BAGAGE

Zoals in de polisvoorwaarden staat vermeld hanteren wij bij beschadiging, verlies of diefstal van je bagage één of twee jaar nieuwwaarde (afhankelijk van welke reisverzekering je hebt). Dat wil zeggen dat je voor bagage-artikelen die niet ouder zijn dan één (of twee) jaar het volledige aankoopbedrag terugkrijgt. Voor spullen die ouder zijn wordt een afschrijvingspercentage gehanteerd. Bekijk een overzicht van de afschrijvingspercentages die de verzekeraar hanteert. Let op, dat – wederom afhankelijk van welke reisverzekering je hebt – het mogelijk is dat er nog een eigen risico geldt.

SCHADE-AFHANDELING

Via het online schadeformulier kun je snel en gemakkelijk je schade doorgeven en wordt deze zo spoedig mogelijk afgehandeld. Het online schadeformulier vind je in je persoonlijke profiel. Eventueel kun je ook contact opnemen met de afdeling ledenservice, het online schadeformulier wordt je dan per e-mail toegestuurd. Stuur een e-mail naar verzekeren@nederlandseskivereniging.nl of bel 070-310 11 12 (de afdeling ledenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 15:00 uur).

Heeft je schade te maken met medische kosten? Dien deze kosten dan bij voorkeur eerst in bij je zorgverzekeraar. Heeft deze schade namelijk invloed op je verplicht eigen risico dat wordt ingehouden door je zorgverzekeraar, dan wordt dit ook vergoed door je reisverzekering. Dat kan echter alleen als je het uitkeringsbericht van je zorgverzekeraar, waarop staat dat het eigen risico is ingehouden, toestuurt bij de schademelding van je reisverzekering.

Heeft je schade te maken met rechtsbijstand? Neem dan direct contact op met DAS rechtsbijstand. Dit kan online via de website van DAS, per e-mail via intake@das.nl of per post naar DAS, t.a.v. Team Intake Juridisch, Postbus 23000, 1100DM Amsterdam. De adviesdesk van DAS is op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur bereikbaar via telefoonnummer
020 – 651 88 15.