Schade melden

Telefoonnummer SOS alarmcentrale: +31 206 515 777

ONGEVAL, ZIEKTE OF SCHADE TIJDENS JE REIS

Ben je verzekerd bij de Nederlandse Ski Vereniging en gaat er iets mis op reis of heb je een dokter nodig? Dan kun je 24 uur per dag bellen met SOS International. Bel in ieder geval direct SOS International bij een ziekenhuisopname, ongeval, ziekte, eerdere terugkeer, pech met de auto, caravan of camper, of bij onverwachte extra reis- en/of verblijfskosten.

Niet vergeten:

  • Je lidmaatschapspas van de Nederlandse Ski Vereniging (is je reisverzekeringspas).
  • Je zorgverzekeringspas. Op de achterkant van deze pas staat vaak je Europese Zorgpas (EHIC). Alleen als je die laat zien, zal de medische behandelaar de rekening rechtstreeks naar je zorgverzekeraar sturen. Staat EHIC niet op jouw pas? Vraag deze dan kosteloos aan bij je zorgverzekeraar. Dit kan een paar werkdagen duren, dus doe dit tijdig.

SCHADE-AFHANDELING

Via het online schadeformulier kun je snel en gemakkelijk je schade doorgeven en wordt deze zo spoedig mogelijk afgehandeld. Het online schadeformulier vind je in je persoonlijk profiel. Eventueel kun je ook contact opnemen met de afdeling ledenservice, het online schadeformulier wordt je dan per e-mail toegestuurd. Stuur een e-mail naar verzekeren@nederlandseskivereniging.nl of bel (030) 30 77 812 (de afdeling ledenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 15:00 uur).

Download het informatiedocument schade melden

Medische kosten
Heeft je schade te maken met medische kosten? Dien deze kosten dan eerst in bij je zorgverzekeraar. Heeft deze schade namelijk invloed op je verplicht eigen risico dat wordt ingehouden door je zorgverzekeraar, dan wordt dit ook vergoed door je reisverzekering. Dat kan echter alleen als je het uitkeringsbericht van je zorgverzekeraar, waarop staat dat het eigen risico is ingehouden, toestuurt bij de schademelding van je reisverzekering.

Rechtsbijstand
Heeft je schade te maken met rechtsbijstand? Neem dan direct contact op met DAS rechtsbijstand. Dit kan online via de website van DAS, per e-mail via intake@das.nl of per post naar DAS, t.a.v. Team Intake Juridisch, Postbus 23000, 1100DM Amsterdam. De adviesdesk van DAS is op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur bereikbaar via telefoonnummer
020 – 651 88 15.


ANNULERING VAN JE REIS

Moet je je reis op grond van verzekerde omstandigheden helaas annuleren en beschik je over een annuleringsverzekering? Denk er dan aan dat je, ter beperking van je schade, direct na het bekend worden van je annulering alle geboekte onderdelen annuleert, zoals je vlucht, hotel of bijvoorbeeld je huurauto. Het niet of later annuleren van deze geboekte onderdelen kan gevolgen hebben voor je uitkering.


AFSCHRIJVING OP JE BAGAGE

Zoals in de polisvoorwaarden staat vermeld hanteren wij bij beschadiging, verlies of diefstal van je bagage één of twee jaar nieuwwaarde (afhankelijk van welke reisverzekering je hebt). Dat wil zeggen dat je voor bagage-artikelen die niet ouder zijn dan één (of twee) jaar het volledige aankoopbedrag terugkrijgt. Voor spullen die ouder zijn wordt een afschrijvingspercentage gehanteerd. Bekijk een overzicht van de afschrijvingspercentages die de verzekeraar hanteert. Let op, dat – wederom afhankelijk van welke reisverzekering je hebt – het mogelijk is dat er nog een eigen risico geldt.

Daarnaast zou het misschien handig zijn ergens te vermelden dat onze wintersport verzekering weliswaar betaalt voor niet genoten skipassen, lessen en materiaal wanneer


WINTERSPORTDEKKING

Wat is verzekerd?
  • Schade die is ontstaan tijdens het beoefenen van de wintersport is verzekerd. Zowel op de piste als off-piste.
  • Heb je tijdens de heenreis van je wintersportvakantie een vertraging van meer dan 8 uur? En wordt die veroorzaakt door een lawine, bergstorting, mist, natuurgeweld, abnormale sneeuwval of staking bij de vervoersonderneming? Dan ben je verzekerd voor de extra reis- en verblijfskosten. De vergoeding van deze verblijfskosten verminderen wij met 10%, omdat je in die periode ook kosten bespaart op je normale levensonderhoud.
  • Kun je tijdens de reis de eigen ski’s, skischoenen en/of snowboardmateriaal niet (meer) gebruiken door beschadiging, verlies of diefstal? Dan ben je verzekerd voor de huur van vervangende ski’s, skischoenen en/of snowboardmateriaal voor de duur van de wintersportreis.
  • Kun je geen gebruik (meer) maken van skipassen, skilessen en/of gehuurde skiuitrusting? Dan vergoeden wij de gehele ongebruikte dagen, als dit is veroorzaakt door:
    – een ongeval;
    – meer dan 2 dagen ziekte, mist of de afwezigheid van sneeuw (dit moet u wel kunnen aantonen);
    – een ziekenhuisopname;
    – de onverwachte medische zorg voor een medereiziger die hulp behoeft in het logiesverblijf;
    – eerdere terugkeer naar huis

Let op:
– Wij vergoeden deze kosten alleen, als je ze heeft gemaakt in overleg met en met goedkeuring van SOS International.
– Heb je al een restitutie of vergoeding gekregen? Dan trekken wij die van de vergoeding af.
– De ongebruikte dagen worden niet vergoed bij gesloten pistes door teveel sneeuw.

Wat is niet verzekerd?

Wat is niet verzekerd?
Negeer je nadrukkelijke waarschuwingen of een verbod op of rond de piste? Dan zijn de gevolgen daarvan niet verzekerd.

Meestgestelde vragen

Wat maakt de doorlopende reisverzekering van de Nederlandse Ski Vereniging zo uniek voor wintersporters?

De doorlopende reisverzekering van de Nederlandse Ski Vereniging dekt ál je vakanties, zomer en winter. Voor de wintersport bieden wij echter een aantal specifieke dekkingen waardoor het de meest complete reisverzekering voor wintersporters wordt. Zo ben je niet alleen op de piste maar ook off-piste verzekerd. Dit behoort tot de standaarddekking, net als dekking tijdens het skiën en snowboarden op banen in Nederland. Daarbij bieden wij een aantal aanvullende modules aan die je wintersport nog onbezorgder maken. Met de optionele module ‘bagage’ kun je je bagage verzekeren tegen verlies, diefstal of beschadiging. Voor wintersportmateriaal geldt daarbij zelfs dat je twee jaar lang de nieuwwaarde terugkrijgt. Bij de optionele module ‘pechhulp en vervangend vervoer’ kun je bij reizen korter dan 8 dagen kiezen voor 24-uurs doorrijgarantie. Zo bereik je ook bij pech altijd tijdig je (wintersport)vakantiebestemming!

Bekijk de polisvoorwaarden voor verdere details. Je kunt voor vragen of nader advies natuurlijk ook contact opnemen met de afdeling ledenservice via verzekeren@nederlandseskivereniging.nl of 030 30 77 812 (bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 15:00 uur).

Ik heb al een ziektekostenverzekering, moet ik dan toch nog een reisverzekering afsluiten?

Het kan zijn dat je ziektekostenverzekering niet alles dekt op vakantie, of dat de ziektekostenverzekering maar tot een bepaald bedrag dekking geeft. Onze reisverzekering met de dekking geneeskundige kosten dekt alle ziektekosten, die de ziektekostenverzekering niet dekt, tegen kostprijs.

Zijn mijn kinderen meeverzekerd?

Wanneer kinderen vóórdat ze 10 jaar oud worden, zijn aangemeld als lid en als verzekerde op de polis zijn gezet, dan zijn ze tot hun 5e verjaardag gratis lid en gratis verzekerd. Na hun 5e verjaardag betalen zij alleen voor het lidmaatschap, de verzekering blijft gratis tot hun 21e jaar. Dit recht blijft ook behouden voor uitwonende studerende kinderen tot 21 jaar die worden onderhouden door de ouders. Voor kinderen geldt dat zij het verzekeringspakket en de prolongatiedatum van het hoofdlid volgen, op voorwaarde dat zij voor hun 10e levensjaar zijn aangemeld. Deze regeling geldt zolang een of beide ouders lid zijn van de Nederlandse Ski Vereniging en verzekeringspremie is betaald.

Staat je vraag er niet bij? Ga dan naar het uitgebreide overzicht van meestgestelde vragen of neem contact op met de afdeling ledenservice via verzekeren@nederlandseskivereniging.nl of telefonisch via 030-307 78 12 (bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 15:00 uur).