SnowWorld zorgt voor een veilig dagje uit
Voor het eerst in de geschiedenis van SnowWorld waren ze dit jaar 107 dagen gesloten, terwijl SnowWorld normaal 365 dagen per jaar wintersporters ontvangt. Wat heeft SnowWorld gedaan tijdens de sluiting, hoe zorgen ze nu voor een veilig dagje uit én hoe kijken ze naar de toekomst? Wim Hubrechtsen, CEO SnowWorld vertelt ons er tijdens het jaarlijkse wintersportcongres van de Nederlandse Ski Vereniging uitgebreid over.
Handen uit de mouwen
Dat de deuren moesten sluiten tijdens de eerste coronagolf zorgde er niet voor dat de medewerkers stil hebben gezeten. “We hebben heel snel de bezorgdheid bij de medewerkers weggenomen en iedereen ingezet om de tijd optimaal te benutten tijdens de sluiting.” aldus Wim Hubrechtsen.
Veel plannen die voor het laagseizoen (de zomer) op de planning stonden, heeft SnowWorld naar voren geschoven. Zo konden ze meerdere ruimtes verbouwen en opknappen. Dit gebeurd normaal ‘s nachts, maar het technische team kon voor de verandering een keer met daglicht aan de slag. Het marketingteam heeft een plan opgetuigd, zodat ze bij opening direct weer wintersporters konden trekken. Daarnaast is er in deze dagen een hoop tijd besteed aan het optimaal inrichten van de locaties, zodat bezoekers en medewerkers op een veilige manier in SnowWorld kunnen zijn.
Veilig dagje uit
Dit laatste is uitstekend gelukt en uit eigen ervaringen kunnen we zeggen; SnowWorld is open en heeft uitgebreide voorzorgsmaatregelen getroffen zodat je op een veilige manier van je dagje uit kunt genieten. “We hebben gezorgd dat we gasten veilig kunnen ontvangen, maar vooral dat ze zich welkom en prettig voelen. Je moet niet het idee krijgen dat je in een ziekenhuis bent natuurlijk.” vertelt Wim Hubrechtsen.
Als zogenoemde ‘doorstroomlocatie’ is het verplicht om een tijdslot te reserveren. Dit voorkomt drukte bij de kassa, materiaaluitgifte en natuurlijk op de baan zelf. Daarnaast zijn er grote tenten opgezet op de SnowWorld-locaties in Zoetermeer, Landgraaf en Rucphen met omkleed faciliteiten.
Naast de maximale groepsgroottes, aangegeven looproutes en desinfectiegel, is het dringende verzoek voor het dragen van mondkapjes toegevoegd. Kijk voor de meest recente maatregelen op de pagina: snowworld.com/nl/maatregelen-coronavirus.
Ambities
Aan ambities heeft SnowWorld geen gebrek. Wim Hubrechtsen: “We zijn van twee naar acht locaties in Nederland gegroeid en willen komende tijd ook verder groeien in Europa.” Verder vertelt Wim dat ze de huidige locaties verder willen uitbouwen, ze streven naar het hele jaar rond in- en outdoor activiteiten aanbieden en een echt resortgevoel willen uitstralen.
SnowWorld doet er alles aan om een veilig en verantwoorde dag in de sneeuw te bieden en meer dan ooit geldt dat wintersport dit jaar in eigen land begint en daar zijn ze bij SnowWorld zeer van bewust.