Het is begin november maar zo voelde het gisteren op de ski’s niet! Het voelde alsof het midwinter was. In ieder geval boven de 2000 meter. Heerlijke vederlichte poeder met daaronder al een goede onderlaag. Genoten hebben we! Alhoewel een klein foutje van mijn kant bijna roet in het eten gooide.

Liften nog niet open: de benenwagen

Af en toe in de wolken

Met een geweldig uitzicht

Gendarmes zonder winterbanden

Na een week lang webcams kijken, en een week lang grijs weer was het gisteren eindelijk de dag dat we voor het eerst dit nieuwe seizoen de ski’s onder konden klikken! De wolken trokken open en met de verse sneeuw van donderdagavond was er al prima te skiën vanaf 1800 meter. Natuurlijk wel nog op de toerski’s, voordat de skigebieden opengaan moeten we nog een maandje wachten hier aan de zuidkant van de Franse Alpen. Op de vrij gladde weg omhoog stopten we nog naast twee Gendarmes die beteuterd naast hun gloednieuwe Skoda Kodiaq stonden. Naast is een groot woord, want de auto hing drie meter lager in de bomen. Ik heb ze maar niet gevraagd of ze wel winterbanden hadden. Onze hulp hadden ze ook niet nodig.

Op de top

Eerste bocht van het seizoen

Helemaal blij

Zoektocht naar GoPro

Eenmaal op 1800 liepen we heerlijk omhoog. Genietend van de sneeuw vlogen de hoogtemeters onder onze voeten door. Op de top stonden we te springen om te gaan skiën. Wat een heerlijke sneeuw. Ik stopte om foto’s te maken van Sandra die met een grote lach naar beneden skiede. Daarna pakte ik mijn GoPro met stabilizer weer, daarna weer de fotocamera. Toen ik mijn GoPro weer wilde pakken was het schrikken. Hij zat niet meer onder mijn jas waar ik hem altijd stop als ik ski. Ik zag hem ook niet in de sneeuw liggen. Bij de eerste klim terug omhoog vond ik hem ook niet. Na een half uur de sneeuw doorploegen vond ik hem nog steeds niet. Ik klom nog een keer omhoog. Ondertussen zag de helling er meer uit als een akker, maar geen spoor van mijn GoPro. Ik wilde het opgeven totdat Sandra met de achterkant van haar ski tegen iets hards aantikte. Daar lag de GoPro. Bijna 2 meter uit het spoor waar ik had geskied onder de sneeuw. Vrolijk (en ik enigzins beschaamd) skieden we terug naar de auto!

Met uitzicht op het dal van Puy en Vallouise

Genieten

Topsneeuw boven de 2000 meter

Winterse poeder met herfstige kleuren

De eerste skidag zit erop, heerlijke sneeuw! En nu op zaterdagochtend ben ik weer de sneeuw in. Het zou toch zonde zijn om deze heerlijke poeder niet te benutten!

Rogier
woont in de Franse Alpen. Als er maar een beetje sneeuw ligt, is hij buiten te vinden, om ons daarna bij te praten.

Plaats een reactie

Heerlijk en wat een prachtige foto’s met die gave wolken!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vreselijk jaloersmakend deze beelden 😉

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Wat een lekkere beelden zeg!

Wow, moddervette poeder aan het begin van het seizoen. Heerlijk!

Onwijs gaaf, dank !

Karin Es

Lekker!
Mijn telefoon is een keer uit mijn zak gevallen… rits vergeten.
Ik wist dat ik een sprongetje had gemaakt net naast de piste. Het sneeuwde, eerst terug met de lift omhoog en daarna zoeken in de poeder. Een stuk lager zag ik een donker vlekje onder de sneeuw, mijn telefoon! die was op een bestaand spoor blijven drijven, wat een mazzel.
Wel gelijk een kopie van die 1000 foto’s gemaakt!

Wat een heerlijke beelden @Rogier!
Dat er maar veeeele poeder dagen mogen volgen dit seizoen!

Al de hele dag webcambeelden aan het kijken. Erg jaloersmakende beelden. Geniet er van. Zelf nog even afwachten

Haha, die helling begint niet te vervelen!

Lucky you!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Dat doet pijn aan de ogen 🤩

Voor de GoPro en stabilizer heb ik misschien een oplossing. Heb zelf wat in elkaar geknutseld met een SLR camera clip van Peak Design die ik op de schouderband van m’n rugzak heb gezet. Zo klik ik de stabilizer met GoPro vast in no time. Ook super makkelijk en stabiel filmen wanneer je zelf aan het skiën bent.

Kun je mij daar meer over vertellen in pm of in de mail (r.vanrijn apenstaart wintersport punt nl)

Click. Click. Peace

Get er, wat ben ik vreselijk jaloers!
Wat ontzettend mooi! En super mazzel met die GoPro, ongelooflijk!

Heerlijke beelden weer☃️☃️☃️
Mis alleen die pica van de gendarmes die in de bomen hangen🥶

LA NORMA😍☃️

Piefke op 9 nov 2019 23:12

Ik kan me voorstellen dat die lui al niet in beste stemming waren, foto’s worden ze dan mischien helemaal niet blij van…

*bericht bewerkt door Slim op 10 nov 2019 01:19

Dat durfde ik inderdaad niet ;-)

Click. Click. Peace

LOL, de reactie die ik wilde schrijven, hadden anderen hier al geschreven. Wellicht is er in de franse media een bericht over te vinden @Rogier?

Maar heel vet dat je al zo fijn hebt kunnen genieten van al die sneeuw.

Ik heb vanaf juli al zin om te gaan skien! En nu is het (hopelijk) bijna zover! En de vooruitzichten zijn goed, lees ik overal, dus wij gaan weer een topwinter tegemoet!

Dat met die GoPro hebben wij eens met een telefoon gehad. Iemand uit de familie was die verloren met skien, en kwam er in het vakantiehuis pas achter, hij vroeg of hij mijn auto mee mocht nemen,en reed even terug om te gaan vragen of ze hem gevonden hadden. Hij kwam heel toevallig iemand tegen, en die zei, hey zoek jij misschien naar een telefoon? JA! Oh zegt die, die kwam ik in de sneeuw tegen, toen ik net naar beneden kwam, hier heb je hem weer terug!

Ski or Die

De localise Gopro functie gebruikt uit de gopro app? Dan piept je GoPro.

Niet super hard maar het is wat… In iedergeval veel geluk dat je hem hebt teruggevonden.

LOL, wat een verhaal van die gendarmes… :p

Maatje van mij was ook ooit z’n GoPro verloren. We waren op de Belalp in Wallis de dal afdaling aan het doen in het donker op de slee en hij had zijn helm (met daarop de GoPro) aan z’n rugzak vastgemaakt en die bungelde er een beetje achteraan. Beneden aangekomen (afdaling van 7,5 km) bleek dat de GoPro van de helm gestoten was onderweg. Nu de uitdaging: vind dat ding maar eens in het donker (enkel licht van de volle maan) op een piste van 7,5 km lengte. Toch besloten nog een keer omhoog te gaan en op zo’n beetje het breedste deel van de piste lag in het midden de GoPro op ons te wachten… :p

Dat durfde ik inderdaad niet ;-)

Rogier op 10 nov 2019 07:52

Jammer, dan had je meteen DE Foto van het jaar gehad☃️☃️
En meer dan hun zwaailampen aanzetten hadden ze toch niet gekunnen😜

LA NORMA😍☃️
Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.