Ervaringsverslag: met een elektrische auto op wintersport

Voor zakelijke leasers is het natuurlijk een prima keuze. Voor een particulier Jan Modaal gewoon onbetaalbaar. Heb net voor de lol even bij private lease gekeken: Tesla 3 dual motor awd voor 5 jaar voor 35000km per jaar is dik 1100 euro per maand. Dat is duurder dan mijn dikke benzineauto op jaarbasis all-in. Meh.

elisabeth101 op 5 jan 2020 12:03

Toch betaal je dan vooral veel te veel.

Financial lease voor de M3 kost ong 500 euro. Onderhoud, verzekering en elektriciteit ongeveer 250 euro.

Dus 1.100 is dan wel overdreven veel.

Met dit soort kilometrages ben je met de benzineauto al 500 kwijt aan brandstof. Onderhoud houderschapsbelasting en verzekering zo’n 250-350 (onderhoud bij een ICE is significant duurder) en dan moet je nog de auto kopen en afschrijven.

Dus of die benzineauto all in werkelijk goedkoper is? Of reken je alleen leasetarief en geen brandstof?

DSvier op 5 jan 2020 13:57

1100 euro is gangbaar bedrag voor private lease, kijk maar eens rond (oa anwb). Dat is all-in behalve stroom, dat komt er nog bij. De kosten zitten met name in de upgrade long range dual motor en de grote hoeveelheid km die ik rij (35000 dus). Winterbanden erbij, trekhaak erbij. Tikt allemaal aan.

Mijn benzine auto is all in zo’n 10k per jaar. Benzine belasting onderhoud verzekering afschrijving allemaal incl.

Wellicht vergeet ik iets maar ik wil er maar mee aangeven dat het me tegenvalt wat een tesla kost in verhouding. Voor de particulier dan he. Zakelijk zal wel anders liggen.

Stilstaan kost 20 kilometer
De gehele week had ik expres niet op de app gekeken (de app op de telefoon is ook meteen de sleutel van je auto en je kunt hier van alles mee bedienen), want dan wordt de auto ‘wakker’. Dat kost altijd wat stroom. Ik was dus benieuwd hoeveel de batterij had geleden van de kou. Dit viel reuze mee; de batterij stond bij aankomst op donderdag op nog 387 kilometers, op zondagochtend op 368 en na het inpakken en warm blazen van de auto op 358. Stilstaan in, een koud skigebied kostte dus 20 kilometer…

redactie

Waarschijnlijk ben je nog minder verloren dan de 20km die je uitleest. Bij het warm worden van de accu zal de range weer meer worden. Zie post #1792 https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/op-wintersport-met-d…

Voor @Jochemgerrits, alle e-rijders andere belangstellenden (@elisabeth101 in het bijzonder): van NL tot over de Alpen staat het vol met laders. Superchargers van Tesla, laadpalen van Ionity, NewMotion etc.

Mooi te zien als je jouw route inplant op http://www.abetterrouteplanner.com (ongetwijfeld bekend bij @DSvier). Even de specs van jouw e-auto, buitentemperatuur, belading, max.speed, favoriete laadpalen etc invullen en je krijgt een optimaal rijschema gepresenteerd, inclusief aantal en tijdsduur laadstops, kosten en totale reistijd.

Voorbeeld: met m’n Model 3 Long Range AWD van Twente naar Val Gardena (1.050 km) totaal zo’n 10,5 uur onderweg (met 5 laad-stops van bij elkaar anderhalf uur, en een V-max van 150km/u). In maart ga ik deze rit doen, met vertrek op een vrijdagochtend (aankomsttijd maakt niet uit, kan er elk moment terecht). Maar eerst in februari met gezin en volledige skiuitrusting (in dakkoffer) met de ouderwetse benzineslurper (XC70) naar zelfde adres. Zal de verschillen in reistijd en vooral beleving eens goed ervaren. Nu al merk ik (na 3 maanden en 8.000 km) dat rijden met een Tesla een totaal andere beleving is, bijna saai zou je kunnen zeggen, met 80% op Autopilot, maar wel enorm genieten.

SuperFranski op 5 jan 2020 14:24

interessante tip, zal eens kijken!

Even muggenziften;

In totaal heb ik voor deze trip 1587 kilometers afgelegd en 7 keer geladen, inclusief na thuiskomst in Nederland. Voor de liefhebbers, ik heb 328 kilowatt verbruikt.

redactie

kilowattuur

het feit dat we iets zwaarder beladen waren hebben gezorgd voor een hoger wattage per uur.

redactie

wattage, niet wattage per uur. (kilo)wattuur per uur = (kilo)watt

Daarbij is een kilowatt in Duitsland ook flink duurder dan in Nederland.

redactie

kilowattuur

Leuk artikel verder hoor!

Martin7182 op 5 jan 2020 14:17

Als we dan toch bezig gaan…

kiloWattuur

(kilo)Watt

kiloWattuur

:)

Luc-G op 5 jan 2020 14:42

Kniesoren ;-) Maar dank voor aanvullingen

*bericht bewerkt door Jochemgerrits op 05 jan 2020 15:43

en aangepast ;-)

Click. Click. Peace

Voor @Jochemgerrits, alle e-rijders andere belangstellenden (@elisabeth101 in het bijzonder): van NL tot over de Alpen staat het vol met laders. Superchargers van Tesla, laadpalen van Ionity, NewMotion etc.

Mooi te zien als je jouw route inplant op http://www.abetterrouteplanner.com (ongetwijfeld bekend bij @DSvier). Even de specs van jouw e-auto, buitentemperatuur, belading, max.speed, favoriete laadpalen etc invullen en je krijgt een optimaal rijschema gepresenteerd, inclusief aantal en tijdsduur laadstops, kosten en totale reistijd.

Voorbeeld: met m’n Model 3 Long Range AWD van Twente naar Val Gardena (1.050 km) totaal zo’n 10,5 uur onderweg (met 5 laad-stops van bij elkaar anderhalf uur, en een V-max van 150km/u). In maart ga ik deze rit doen, met vertrek op een vrijdagochtend (aankomsttijd maakt niet uit, kan er elk moment terecht). Maar eerst in februari met gezin en volledige skiuitrusting (in dakkoffer) met de ouderwetse benzineslurper (XC70) naar zelfde adres. Zal de verschillen in reistijd en vooral beleving eens goed ervaren. Nu al merk ik (na 3 maanden en 8.000 km) dat rijden met een Tesla een totaal andere beleving is, bijna saai zou je kunnen zeggen, met 80% op Autopilot, maar wel enorm genieten.

SuperFranski op 5 jan 2020 14:24

Ik vind dat in deze discussie over wintersport en vrije tijd / de reis de focus - gechargeerd - veel te veel ligt op ‘kan ik met een elektrische auto keihard doorjakkeren naar mijn huurappartement aan de piste. Alsof dit heilig is, het hoofddoel is, er niks anders bestaat.

Volgens mij is het hoofddoel dat je veilig aankomt, liefst een beetje fit na een prettige reis. En wat mij betreft zou het - in brede zin dus ook het dagelijkse verkeer - veel beter zijn als men, algemeen, eens wat relaxter en dus minder gejaagd gaat doen.

Op dit moment is het zo dat een elektrische auto - ivm kleinere actieradius en langere tijd om ‘brandstof’ te laden (en minder plekken om dit te doen) je hier automatisch toe dwingt. Moeilijk wellicht voor hen die dat vanuit zichzelf niet kunnen of hier moeite mee hebben. Maar probeer het eens, je kan met willekeurig welke auto op deze manier je reis vormgeven.

Ik rijd momenteel nog niet elektrisch maar zoals ik reis had het makkelijk gekund - het vergt alleen duidelijk wat meer planning op dit moment. Daarom zeer boeiend stuk dit om te lezen, dank daarvoor.

1100 euro is gangbaar bedrag voor private lease, kijk maar eens rond (oa anwb). Dat is all-in behalve stroom, dat komt er nog bij. De kosten zitten met name in de upgrade long range dual motor en de grote hoeveelheid km die ik rij (35000 dus). Winterbanden erbij, trekhaak erbij. Tikt allemaal aan.

Mijn benzine auto is all in zo’n 10k per jaar. Benzine belasting onderhoud verzekering afschrijving allemaal incl.

Wellicht vergeet ik iets maar ik wil er maar mee aangeven dat het me tegenvalt wat een tesla kost in verhouding. Voor de particulier dan he. Zakelijk zal wel anders liggen.

elisabeth101 op 5 jan 2020 14:44

Ik geloof best dat het gangbaar is, maar vermoed dan dat de leasebedrijven samen dachten dat er genoeg mensen zo’n Tesla zouden bestellen dat ze wel hoog in de boom konden gaan zitten met hun leasetarief.

Welke benzineauto kun je met 5 jaar 35.000 km leasen voor 4.000 euro per jaar?

Als we dan toch bezig gaan…

kiloWattuur

(kilo)Watt

kiloWattuur

:)

Luc-G op 5 jan 2020 14:42

Ehh, nee dus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kilowattuur

Voor @Jochemgerrits, alle e-rijders andere belangstellenden (@elisabeth101 in het bijzonder): van NL tot over de Alpen staat het vol met laders. Superchargers van Tesla, laadpalen van Ionity, NewMotion etc.

Mooi te zien als je jouw route inplant op http://www.abetterrouteplanner.com (ongetwijfeld bekend bij @DSvier). Even de specs van jouw e-auto, buitentemperatuur, belading, max.speed, favoriete laadpalen etc invullen en je krijgt een optimaal rijschema gepresenteerd, inclusief aantal en tijdsduur laadstops, kosten en totale reistijd.

Voorbeeld: met m’n Model 3 Long Range AWD van Twente naar Val Gardena (1.050 km) totaal zo’n 10,5 uur onderweg (met 5 laad-stops van bij elkaar anderhalf uur, en een V-max van 150km/u). In maart ga ik deze rit doen, met vertrek op een vrijdagochtend (aankomsttijd maakt niet uit, kan er elk moment terecht). Maar eerst in februari met gezin en volledige skiuitrusting (in dakkoffer) met de ouderwetse benzineslurper (XC70) naar zelfde adres. Zal de verschillen in reistijd en vooral beleving eens goed ervaren. Nu al merk ik (na 3 maanden en 8.000 km) dat rijden met een Tesla een totaal andere beleving is, bijna saai zou je kunnen zeggen, met 80% op Autopilot, maar wel enorm genieten.

SuperFranski op 5 jan 2020 14:24

Ik vind dat in deze discussie over wintersport en vrije tijd / de reis de focus - gechargeerd - veel te veel ligt op ‘kan ik met een elektrische auto keihard doorjakkeren naar mijn huurappartement aan de piste. Alsof dit heilig is, het hoofddoel is, er niks anders bestaat.

Volgens mij is het hoofddoel dat je veilig aankomt, liefst een beetje fit na een prettige reis. En wat mij betreft zou het - in brede zin dus ook het dagelijkse verkeer - veel beter zijn als men, algemeen, eens wat relaxter en dus minder gejaagd gaat doen.

Op dit moment is het zo dat een elektrische auto - ivm kleinere actieradius en langere tijd om ‘brandstof’ te laden (en minder plekken om dit te doen) je hier automatisch toe dwingt. Moeilijk wellicht voor hen die dat vanuit zichzelf niet kunnen of hier moeite mee hebben. Maar probeer het eens, je kan met willekeurig welke auto op deze manier je reis vormgeven.

Ik rijd momenteel nog niet elektrisch maar zoals ik reis had het makkelijk gekund - het vergt alleen duidelijk wat meer planning op dit moment. Daarom zeer boeiend stuk dit om te lezen, dank daarvoor.

roberthoogenboom op 5 jan 2020 16:51

Dank je wel! Leuk te horen. Bij ons begint de vakantie al in de auto en rustig aan doen, ietwat gedwongen door baby, maakt dat we relaxter de reis beleven en meer genieten.

Welke benzineauto kun je met 5 jaar 35.000 km leasen voor 4.000 euro per jaar?

DSvier op 5 jan 2020 16:52

Een luxe citroen C1 ;)

En of het dan een model3 of iets anders wordt, dat weet ik nog niet. Ook weet ik niet of ik er mee op wintersport zou gaan of dat ik dan voor de wintersport iets huur/leen…uit de blog: nog geen 800 km op zondag in 10,5 uur, dat vind ik nogal fors.

Roy83 op 5 jan 2020 10:57

Met kleine kinderen ben je gewoon meer tijd kwijt. Je moet dan meer stoppen dan voor te laden.

Ik ben donderdag in 10 uur naar Italië gereden (kleine 1.000 km), in die tijd ook gewoon in alle rust lunch en diner gehad.

DSvier op 5 jan 2020 11:29

Die kleine kinderen hoef ik gelukkig geen rekening mee te houden. We zullen zien wat ik doe als t weer tijd is voor een andere auto, ergens is de stok achter de deur om af en toe iets langer te stoppen ook weer niet zo verkeerd :).

Voorlopig rijd ik nog even elektrisch en met benzine heen en weer :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank je wel! Leuk te horen. Bij ons begint de vakantie al in de auto en rustig aan doen, ietwat gedwongen door baby, maakt dat we relaxter de reis beleven en meer genieten.

Jochemgerrits op 5 jan 2020 17:00

Laat ik het zo stellen:
Ik ben vrijdag met vrouw en 2 kinderen (15, 14) met meerdere stops naar Zuid-Duitsland gereden. Kleine lokale brouwerij bezocht, heerlijk gegeten en geslapen.

Op tijd weer op - we zijn altijd vroeg wakker - en rustig binnendoor met eigenlijk nul file naar Bruneck gereden. Koffie gedaan, geluncht, uitgebreide boodschappen gedaan. In Colfosco is na het parkeren de auto een week niet van de plek geweest. Skipas, materiaal geregeld en vanaf zondag als 1e op de piste.

Gisteren nog ff geskied - bizar rustig - en vervolgens terugweg aangevat. In Bressanone heel veel boodschappen gedaan voor thuis (vrouw is Italiaanse dus tja…) plus koffie en lunch. Op gemakje door Oostenrijk gereden. Zoon wou de skischans in Garmisch zien dus daar ff gestopt. Achter de files aan op de autobahn maar toen het al een poos donker was en er bij Pforzheim file stond op basis meerderheid van stemmen een schnitzelrestaurant in de stad gezocht (nog nooit zoiets gezien, bizarre porties) en zo die file vermeden.

Weer op pad was de file bij Hockenheim ook weg. Onderweg nog paar keer gestopt, balletje getrapt op een parking en om middernacht thuis maar niet eens moe.

Oftewel dit had met een elektrische auto makkelijk gekund - ook met oudere kinderen.

Had ik het type geweest om rond of even na middernacht te vertrekken, keihard door te jakkeren en dan zaterdagochtend - vermoeid(er) aan te komen maar direct te willen/gaan/moeten skiën want netto skitijd etc. dan is zo’n elektrische auto (nog) niet praktisch. Maar naar mijn mening ben je dan ook niet in de modus om maximaal (van alles - dus ook de reis) te (kunnen) genieten.

Wat je wil (zijn) is voor velen een keuze, andere kunnen wellicht niet anders. Ik heb fijn gezelschap dus mijn reis begint bij de voordeur. En ik kan die mindset alleen maar aanbevelen.

*bericht bewerkt door roberthoogenboom op 05 jan 2020 17:45

Interessant artikel en (de meeste dan) discussies over elektrisch rijden. We hebben het overwogen om over te stappen dit jaar maar wachten nieuwe modellen nog even af en proberen nog twee jaar te rijden met onze huidige benzine auto.

Wat ik mij zelf afvroeg over opzet van ladend ontwerpen van auto’s: waarom zijn er niet standaard verwisselbare accu’s die je in 5 min. weer in je auto kan stoppen? Of is dat ontwerptechnisch enzo super onhandig. Scheelt in aanschaf en materiaal gebruik, gewicht. Maar goed dat is denk ik een discussie voor de experts :)

@roberthoogenboom off topic, maar waar was die kleine brouwerij? Klinkt als een interessante tussenstop :)

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik kan er niets anders van maken maar wat is die Tesla 3 toch een ongelooflijk lelijke auto. Ik zou er niet in gezien willen worden, maar voor mij is autorijden dan ook niet alleen rationeel (lees: de laagste bijtelling) maar ook emotioneel. Niet dat ik elektrisch rijden verafschuw, verre van. 18 jaar geleden reed als een mee in een volledig elektrische Elise, maar de verhalen van eigenaren klinken mij vooral alsof zij voor zichzelf continu de keuze willen goedpraten.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Oh en deze vind ik ook erg leuk kijkend naar het kostenaspect:

https://youtu.be/Z2rwlmqYrhQ

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Van de in 2019 lease-beschikbare elektrische auto, was dit de beste keuze waarbij ik vooral vanwege mijn werk naar bereik heb gekeken. Daarbij zijn Tesla’s vaak beter beschikbaar gebleken dan Bijvoorbeeld Niro’s.

En wat zou ik moeten goedpraten? Zoals gezegd, deze auto past prima bij ons als gezin nu, daarbij is ie honderden euro’s per maand goedkoper. En met een Transporter in het achterhoofd is dit dan nu de voor ons beste keuze.

Mooi en interessant verhaal.
Ik heb één keer met iemand meegereden in een Tesla en was meteen enthousiast. Alleen is het nog veel te duur voor me als je het zelf moet betalen. Bovendien kan ik bij mijn huis geen laadpaal plaatsen.

Wat voor mij een punt van zorg is, maar hierboven weerlegt wordt, is dat ik me afvraag hoe het gaat als de ontwikkeling van elektrische doorgaat zoals het nu gaat. Er kan wel gezegd worden, overal schieten de laadpalen uit de grond. Bij benzine tanken is er om de twee minuten weer een plekje vrij. Bij elektrisch laden duurt het een half uur, zo begrijp ik. Dat zou dus betekenen dat je in de toekomst ongeveer 10 tot 15 keer zoveel laadpalen moet hebben als je aan benzinepompen hebt. Gaat dat echt geen problemen opleveren? Of wordt dat gecompenseerd door het aantal laadpunten bij huizen, zodat de meeste mensen helemaal niet hoeven te opladen onderweg?

Mijn privatelease contract loopt over 2,5 jaar af. Als elektrisch rijden dan goedkoper is geworden voor me, dan is het zeker interessant. Die paar ritjes naar Oostenrijk mogen dan best wat langer duren ;-)

Peter Pos

Een luxe citroen C1 ;)

elisabeth101 op 5 jan 2020 17:04

Dat is ook niet echt de meest voor de hand liggende tegenstrever. ;)

Wat ik mij zelf afvroeg over opzet van ladend ontwerpen van auto’s: waarom zijn er niet standaard verwisselbare accu’s die je in 5 min. weer in je auto kan stoppen? Of is dat ontwerptechnisch enzo super onhandig. Scheelt in aanschaf en materiaal gebruik, gewicht. Maar goed dat is denk ik een discussie voor de experts :)

De Model S heeft die voorziening en het is een tijdje aangeboden in Amerika. Bleek geen vraag naar te zijn.

Een luxe citroen C1 ;)

elisabeth101 op 5 jan 2020 17:04

Dat is ook niet echt de meest voor de hand liggende tegenstrever. ;)

DSvier op 5 jan 2020 22:55

Maar wel betaalbaar voor Jan modaal.

Übung macht den meister!!!

Interessant artikel en (de meeste dan) discussies over elektrisch rijden. We hebben het overwogen om over te stappen dit jaar maar wachten nieuwe modellen nog even af en proberen nog twee jaar te rijden met onze huidige benzine auto.

Wat ik mij zelf afvroeg over opzet van ladend ontwerpen van auto’s: waarom zijn er niet standaard verwisselbare accu’s die je in 5 min. weer in je auto kan stoppen? Of is dat ontwerptechnisch enzo super onhandig. Scheelt in aanschaf en materiaal gebruik, gewicht. Maar goed dat is denk ik een discussie voor de experts :)

@roberthoogenboom off topic, maar waar was die kleine brouwerij? Klinkt als een interessante tussenstop :)

Nelis op 5 jan 2020 20:05

Ik denk dat ik ook in mijn volgende lease richting elektrisch ga. We zijn qua beleid inmiddels van diesel afgestapt en gezien de ontwikkelingen qua elektrisch rijden, de beprijzing/belastingdruk mbt automobiliteit etc. zie ik dat wel gebeuren (rijd nog geen half jaar in nieuwe wagen dus duurt nog wel ff).

En op je vraag: Dat was Schwarzbräu in Zusmarshausen

Heb dezelfde tesla als in dit artikel beschreven wordt. Ben er nu 2 tripjes mee naar oostenrijk geweest. De eerste keer wat vaker geladen ivm laadstress. De 2e keer gewoon in 2 laadstops gereden en 2 plaspauses zonder laden. Ik laad altijd bij ionity chargers in duitsland. Van 10-80% kost je net geen half uurtje. En het kost je slechts e8 euro per tankbeurt dus hoe groter je accu hoe groter je voordeel.

Mijn stops
Vertrek nijmegen 100%
Nahetal ionity 7%-90%
Gruiblingen ionity 10%-80%
Sankt anton aankomst 10%

Lekker op zondags op de autopilot rijdt super relaxed

Weet er iemand hoe het zit met de Tesla Destination chargers die vaak op bestemmingen in Oostenrijk staan? Wie bepaalt of je daar mag laden? Is dat de eigenaar van het hotel waar deze staat of Tesla?

Als ik om 9.15 uur met mijn diesel naar Engelberg vertrek, dan ben ik daar dezelfde dag rond 18.00 uur op 1 tank daar, inclusief 3 pauzes.

Leuk dat belastingvoordeel, daarom betaal ik 147 euro per maand wegenbelasting en 1,43 per liter diesel… en weet je… mijn diesel is onder de streep niet viezer dan die in Duitsland grotendeels op bruinkool rijdende Tesla…

De belastingvoordelen op zo'n zeer energie-intensief en deels met kinderarbeid gebouwd stuk beperkingen zijn even schandalig als absurd, maar dat je er volop van profiteert - net als met die malle wiebelstroom - zonnepanelen - je hebt groot gelijk!

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 06 jan 2020 09:40

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Dsvier wat ik me afvroeg. Als je met de Tesla in gladde omstandigheden rijdt, bijvoorbeeld vanuit stilstand heuveltje op, kan je dan ook doseren zoals met een schakelauto (wegrijden in zijn 2)?
Vooral ook gezien het vermogen wat er in zit en dat dit direct beschikbaar is.

Weet er iemand hoe het zit met de Tesla Destination chargers die vaak op bestemmingen in Oostenrijk staan? Wie bepaalt of je daar mag laden? Is dat de eigenaar van het hotel waar deze staat of Tesla?

Robvanwinsen op 6 jan 2020 09:15

Eigenaar hotel.

Als ik om 9.15 uur met mijn diesel naar Engelberg vertrek, dan ben ik daar dezelfde dag rond 18.00 uur op 1 tank daar, inclusief 3 pauzes.

Leuk dat belastingvoordeel, daarom betaal ik 147 euro per maand wegenbelasting en 1,43 per liter diesel… en weet je… mijn diesel is onder de streep niet viezer dan die in Duitsland grotendeels op bruinkool rijdende Tesla…

De belastingvoordelen op zo'n zeer energie-intensief en deels met kinderarbeid gebouwd stuk beperkingen zijn even schandalig als absurd, maar dat je er volop van profiteert - net als met die malle wiebelstroom - zonnepanelen - je hebt groot gelijk!

Harry(Winterberg) op 6 jan 2020 09:36

Jouw diesel is weldegelijk veel minder goed voor het milieu.

Op stroom zit overigens percentueel meer belasting dan op diesel.

En dan zwijg ik even over alle subsidies en fiscale voordelen richting Shell cs.

@Dsvier wat ik me afvroeg. Als je met de Tesla in gladde omstandigheden rijdt, bijvoorbeeld vanuit stilstand heuveltje op, kan je dan ook doseren zoals met een schakelauto (wegrijden in zijn 2)?
Vooral ook gezien het vermogen wat er in zit en dat dit direct beschikbaar is.

Sjaak27 op 6 jan 2020 09:56

Uitstekend doseerbaar zelfs. Daarenboven is de tractie op sneeuw erg goed.

Dubbel

*bericht bewerkt door DSvier op 06 jan 2020 10:07

Misschien ben ik wel heel kort door de bocht maar met een elektrische auto is alle spontaniteit weg en kun je haast onmogelijk spontaan in de auto stappen voor een weekendje Oostenrijk. Alles moet gepland worden en dat is niets voor mij. Afgelopen vrijdagmiddag vertrokken en wel zien waar we uitkwamen voor overnachting, volgende dag richting skigebied en zondag weer terug en geen haar op mijn hoofd om dit soort plannen door een auto te laten bepalen en al helemaal geen tijd voor ! Maar ieder zijn ding natuurlijk wij houden het bij een snelle diesel die op alle momenten voor ons klaar staat voor dit soort weekendjes.

Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Plaats een reactie