Skiles 8-jarige

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Hallo,

Wij gaan de eerste week van de kerstvakantie op skireis naar Flachau. We zijn op zoek naar skilessen in groep voor onze zoon die starten aan spacejet 1. We logeren daar vlakbij. Ook hadden we graag enkel in voormiddag les zodat we in de namiddag samen kunnen zijn. Iemand suggesties? Bedankt M.

Ik zou toch zeker ook privé-les overwegen… ik heb onze zoons vanaf het begin steeds 3 dagen 2 uur per dag privé-les laten volgen… in die tijd leren ze veeeel meer dan van achter in een klasje bungelen…. Daarnaast heb je veel meer tijd samen… dat vonden wij prettig. Qua kosten is het dan ook goed te behappen…

Heb je toevallig bekenden die meegaan dan kun je een miniklasje maken en ben je nog goedkoper uit. Dit jaar zitten die van ons met z’n vieren in een privé-klasje. Kost me bij de ESF in Frankrijk €14,50 per kind per uur én krijgen ze echt heel veel ski-aandacht van een volwassen en goede skileraar…

In Oostenrijk is het vrij gebruikelijk dat de lessen de hele dag zijn. Je moet het dus net treffen dat de skischool die daar start dan ook nog 2 uur lespakketten heeft. Ik kan je helaas niet helpen aan een skischool die dat biedt, maar het zal misschien het een of het ander zijn. Succes met de zoektocht en natuurlijk vast veel plezier.

1e Google resultaat geeft gelijk aan dat je gewoon halve dagen kan boeken. Verzamelen bij de Starjet. Wellicht dat de andere skischolen het ook aanbieden? Als ie al kan skiën maakt het natuurlijk niets uit.

Privéles zou ik niet zo snel doen voor kinderen die gewoon normaal niveau hebben. Veel leuker als ze met leeftijdsgenoten (en landgenoten ongetwijfeld) in een groepje zitten en meters gaan maken.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgens mij start Fun&Pro vanaf de spacejet 1 en ik dacht Herman Maier ook. Geen idee of ze halve dagen bieden.

Als je op wilt stappen bij eventueel de Rote 8er, dan weet ik dat Skischule Wagrain sowieso halve dagen biedt.

Thank God summer is over!

1e Google resultaat geeft gelijk aan dat je gewoon halve dagen kan boeken. Verzamelen bij de Starjet. Wellicht dat de andere skischolen het ook aanbieden? Als ie al kan skiën maakt het natuurlijk niets uit.

Privéles zou ik niet zo snel doen voor kinderen die gewoon normaal niveau hebben. Veel leuker als ze met leeftijdsgenoten (en landgenoten ongetwijfeld) in een groepje zitten en meters gaan maken.

Roy83 op 02 dec 2023 09:34

En juist in die klasjes worden veel minder meters gemaakt… dan valt die, dan valt die… leraar iemand overeind moet helpen… mijn ervaring is dat grote klasjes met name heel veel wachten en stilstaan is…

Maar lol en vriendjes zijn, zeker op die leeftijd, toch veel belangrijker? En zeker voor echte beginnende kinderen vraag ik me echt af of priveles uitmaakt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb gouden tijden beleefd toen ik in een klasje zat, zou dat niet gemist willen hebben.
Later ook prachtige tijden gehad met de klasjes die ik les gegeven heb.

Ze moeten eerst plezier hebben, dan gaan ze vanzelf wel leren!

Thank God summer is over!

Same here. Onze dochter zit al een paar jaar in klasjes en vindt het geweldig om met kinderen van haar leeftijd mee te skieen. Nu is ze inmiddels zo goed dat ze meer aan privé lessen heeft, maar als het aan haar ligt gaat ze nog steeds in een klasje

Onze kinderen zaten de hele dag op les, met eten tussen de middag er bij. Ze leerden ontzettend veel, hadden veel lol met leeftijdsgenootjes en wij konden ondertussen fijn op eigen tempo skiën met de volwassenen. Ik zou dus fijn gaan voor een hele dag ski-les ;-).

Ik snap overigens prima dat je ook samen wil skiën, maar als je ze lekker veel laat lessen komt des te eerder het moment dat ze op tempo mee kunnen skiën. Daar heb je later veel lol van!

Plaats een reactie